DVD Speler.. Afgebroken pinnetje.

Pagina: 1
Acties:

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:11
Zoals de topictitel al aangeeft, is er een pinnetje afgebroken van mn IDE DVD RW speler. Dit betreft een TSScorp DBD RW Drive SH-W162. In windows loopt elke poging tot het lezen van een cdrom uit tot vastlopende explorer.exe. Ik heb nu geprobeerd om dmv een ijzerdraadje in het correcte gaatje van m'n IDE kabel toch contact proberen te maken met het ingedrukte/afgebroken pinnetje (er is dus nog wel een klein beetje over).

Nu denk je, tja, nogal logisch dat windows vastloopt als er een pin mist uit je IDE aansluiting, zou het niet zo zijn dat al mijn windows/linux/boot cd's allemaal PRIMA werken buiten windows. Is hier een verklaring voor? En wellicht een oplossing om het toch in windows te laten werken zonder aan solderen toe te gaan komen?

Als er behoefte is aan een plaatje ter verduidelijking om welk pinnetje het gaat wil ik wel even gaan googlen + painten. Alvast bedankt.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat het aan het pinnetje ligt dat explorer crashed?

Verder wordt bij processoren vaak een stukje naald gebruikt als vervanging voor een afgebroken pin. Misschien een idee?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:11
*kick*

Met naald geprobeerd, lukt gewoon niet op die plek.. En ik weet heel zeker dat het aan het pinnetje ligt omdat hij het begon te vertonen nadat dat ding afgebroken was :P