Dell 510M Heet scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30
ik heb een dell 510m Laptop
maar nu valt mij op dat de onder kant van mij lcd scherm erg heet is.
nu vraag ik mijn af of dit normaal is

ik heb al lopen zoeken maar ik kon niet zo snel een antwoord vinden.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:49
Je laptop heeft een lichtje nodig, anders zie je niet veel. Lichtjes geven warmte af omdat ze niet 100% efficient zijn. Laptop hebben meestal 1 lichtje. Desktop TFTs hebben meerdere lichtje, die zijn dan ook niet alleen aan de onderkant heet, maar ook aan de bovenkant of zijkanten.Tis dus heel normaal. :Y)

• -ErikE-
-lomp-

[ Voor 95% gewijzigd door -ErikE- op 27-01-2006 21:13 ]

Verwijderd

Ik heb ook een Dell Inspirion 510M, ik heb net zitten voelen onder aan mijn TFT scherm en die is bij mij niet warm.

• Torp_me
ik snap dat er een lamp zit
maar volgens mij was hij nooit zo warm

• -ErikE-
Mijn laptopscherm is ook gewoon warm (Acer Travelmate 8002). Vrienden van mij hebben ook laptops (ASUS L5800C), en deze schermen zijn ook warm.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm die van mij staat vandaag de hele dag aan maar die is ook niet warm hoor. perhaps dat die van jou p43000 dat wel word en die van je vrienden ook. Maar Barry en moi hebben precies zelde type en daar is het niet bij. Das dus wel eenb eetje weird als je he tmij vraagt.

• -ErikE-
Dan zal het inderdaad een vaag kwaaltje zijn als 510M`s niet warm horen te worden en die van de TS wel.

Ik ging ervanuit dat hij een, voor mij, 'normaal' TFT scherm zou hebben. Want alle schermen die ik ken worden warm. LET WEL, lauwwarm, niet HEET! Tis uiteraard niet mijn bedoeling mensen van onzin te betichten ;)

• Torp_me
hij is niet "gewoon" warm maar echt heet
mar ik denk dat ik dell maar eens ga bellen dan

[ Voor 46% gewijzigd door Torp_me op 27-01-2006 21:25 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

komop jongens, voel eens aan een tl buis, zo heet zijn die niet hoor.

onderaan je scherm zeg je, daar zit waarschijnlijk de inverter, die maakt van de 19.5 volt een aantal duizenden volts. waarschijnlijk wordt dat dingetje warm bij jou... ik heb nooit gemerkt dat de 510m heet werd maar ik heb er misschien niet goed op gelet..

in ieder geval ken ik verder geen TFT schermen die heet worden

• Torp_me
het is over de hele breete zo wat
en je verbrand bijna je vingers er aan

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ins510m/sm/displa19.jpg

zo te zien loopt onderlangs inderdaad de inverter.. je lamp zit in de meeste gevallen in het midden, maar we zijn het al eens dat die nauwelijks heet worden.

verder vraag ik me af of het niet gewoon de koeling is bijvoorbeeld. de uitlaat zit linksachter, komt het daar vandaan? dan zou links heter moeten zijn dan rechts.

als hij zo heet is dat je je vingers er aan zou kunnen branden moet je even met Dell bellen, dan krijg je waarschijnlijk een nieuw scherm of in het uiterste geval een nieuwe computer (verplicht wanneer een klant in gevaar zou kunnen zijn).

ik zou in ieder geval even aangeven dat hij bij het scherm gloeiend heet is en dat dat in een andere 510m niet het geval is. En nu maar hopen dat die mutsen niet voor de zekerheid Windows opnieuw willen installeren met je >:)

[ Voor 37% gewijzigd door Pixal op 27-01-2006 22:19 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Torp_me schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:31:
het is over de hele breete zo wat
en je verbrand bijna je vingers er aan
Dan zou ik gewoon als je nog gerantie heb Dell bellen morgen of maandag fo wanener ze ook open zijn. En dan boel uitleggen en dan kijken want hun zeggen. Heb de mijne nu een anderhalf jaar maar heb echt nooit gemerkt dat dat ding heet word. Tis logisch dat er wat warmte vanaf komt maar dat jeje vingers er aan verbrand that's not good! :P dus gewoon even bellen.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 20:48
Bij mij (D505) wordt ook vrij heet onderaan, maar het is niet zo heet dat je je vinger er niet tegenaan kunt houden, ik gok een graad of 60~70.

dus als je je vinger er tegenaan kunt houden voor 10 seconden, is er imho niets aan de hand..

• Torp_me
ik heb dell gebeld en die vonden dat het ook niet goed was.
En ik krijg een andere laptop van ze.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Leuk, is erg netjes van ze. De 510m hebben ze niet meer dus dat wordt dan zijn opvolger. Wie weet welke dat is, 630m ofzo??

Let goed op dat die geen printerpoort en geen com poort meer hebben tegenwoordig. Als jij inderdaad een 630m krijgt of een ander model als vervanging moet je even bij Dell flink over de zeik gaan dat je de laptop speciaal nodig hebt met com poort. Meestal peuter je op die manier heel simpel een port replicator los.

Ik doel dus op een soortgelijk dingetje.

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0007KQL9W.01.LZZZZZZZ.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 02-02-2006 14:11 ]

• Torp_me
het word een 6000
en idd helaas geen com port maar gelukkig heb ik net het project waar we een microcontroller mee moesten programmeren af gerond.
denk ook niet meer dat we een com port voor de rest echt nodig zullen hebben

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

6000 is een mooi systeem denk ik, wel iets groter dan de 510m of niet?

laat je je zo een port replicator door de neus boren. ;) Kwam vaak voor hoor, dat klanten die nog nagestuurd kregen, als ze maar even lieten weten dat ze die nodig hebben.

Maar je zal over 2 jaar nog wel eens denken, shit, had ik nou maar naar pixal geluisterd, dan kon ik tenminste deze printer aansluiten.

(ofzo)

:)

[ Voor 11% gewijzigd door Pixal op 02-02-2006 22:28 ]

• Torp_me
hij is idd 15,4"ipv 15" maar ja daar kan ik mee leven :P

printer die niet usb/ethernet zijn komen er bij niet in
dus daar zal ik geen probleem mee krijgen ;)
Pagina: 1