Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

API op pricewatch

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:58

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik weet niet of ik het in Voorpagina algemeen moest posten of in de Kopers Zone sectie van dit forum dus hier gaat het :

Ik heb een suggestie voor de pricewatch op tweakers.net. Een publieke API zodat developers hier gebruik van kunnen maken voor bijvoorbeeld een search query. Ben op dit idee gekomen omdat het zoek venster links onderaan de pagina gewoon niet makkelijk in gebruik is en ik geen zin heb om continue via de gui door de lijsten heen te spitten.

< dit stukje webruimte is te huur >

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:36

ripexx

bibs

Het lijkt mij dat tweakers.net voor een deel afhankelijk is van ads en dus niet zit te wachten op een webservices voor het direct benaderen van de pricewatch database. Ik zie hierin wel mogelijk product voor tweakers.net. Net zoals bij google kan je voor development zaken gebruik maken van de API maar wil je dit commerciël gebruiken moet je betalen voor de diensten. Maar ik weet niet hoe het MT van t.net er tegenover staat.

buit is binnen sukkel

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

FA > BZ

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Gezien de moeite die het kost om de Pricewatch instand te houden. Denk ik niet dat we deze data zonder meer toegankelijk maken.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:58

aex351

I am the one

Topicstarter
Longbeard schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:57:
Gezien de moeite die het kost om de Pricewatch instand te houden. Denk ik niet dat we deze data zonder meer toegankelijk maken.
Denk dat het meer voordelen dan nadelen heeft, teveel argumenten om op te noemen, zie ook amazon / ebay / google met hun web api's / services. Zou iemand toch de data willen zonder de api dan is er nog het alternatief : mining

Maar in mijn geval voldoet een bruikbare zoekbalk (met groot lettertype) op de index van de prijstlijst (liefst op elke pagina) bovenaan. Zodat het zoeken wat makkelijker is.

< dit stukje webruimte is te huur >

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

aex351 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 02:37:
Denk dat het meer voordelen dan nadelen heeft, teveel argumenten om op te noemen, zie ook amazon / ebay / google met hun web api's / services. Zou iemand toch de data willen zonder de api dan is er nog het alternatief : mining
De pricewatch is een van de delen van T.net die geld in het laatje brengen. Ik kan voor Tweakers.net als bedrijf dan ook niet echt een voordeel zien van het beschikbaar stellen van alle zuurverdiende data, waar aardig wat werk voor verzet moet worden. Het levert niets op; sterker nog, in plaats daarvan is er de derving van reclame-inkomsten en het feit dat je op deze manier je eigen concurrentie versterkt. Handige bedrijfsstrategie...not. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1