[Dual monitor] Geen beeld op de secundaire monitor

Pagina: 1
Acties:

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:11

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een tweede monitor van exact hetzelfde type (iiyama hm704utc). In combinatie met mijn Club 3d Radeon 9800 Pro wilde ik deze uiteraard gaan gebruik in een dual monitor setup. Ik heb daartoe de tweede monitor aangesloten op de dvi poort dmv de bij mijn videokaart geleverde dvi -> d-sub connector.

Nu wordt de monitor herkend in het ATI Control center (maw de DDC informatie kan uitgewisseld worden). Ik kan echter met geen mogelijkheid beeld krijgen op de secundaire monitor. Wel wordt de door mij ingestelde refresh rate goed overgenomen, zoals te zie in het OSD en ook is de monitor uit standby (wanneer ik het secundaire display uit zet knalt ie wél in standby).

Nu heb ik wel een vermoeden waardoor dat komt. De tv-out van mijn radeon is namelijk goed naar de gallemiezen. De situatie wás zoals te lezen in dit topic: Raar probleem met Tv-Out (radeon 9800Pro) , maar de situatie ís verergerd. De TV wordt tegenwoordig namelijk helemaal niet meer herkend.

Nu vraag ik me dus af; heeft het niet werken van de secundaire monitor te maken met de kapotte tv-out (gebruiken dezelfde ramdac ofzo?) of zie ik misschien iets anders over het hoofd?

Specs | Audioscrobbler

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je wel het vakje bureaublad uitbreiden naar deze monitor aangevinkt in eigenschappen voor beeldscherm?

ARME AOW’er

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Guardian Angel schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:56:
Heb je wel het vakje bureaublad uitbreiden naar deze monitor aangevinkt in eigenschappen voor beeldscherm?
Ja.. vergeten te vermelden; maar ik heb wel enige ervaring met dual monitor setups en dat had ik uiteraard aangevinkt :) Ik kan er ook wel dingen naar toe slepen zeg maar, maar het beeld is en blijft zwart.

Specs | Audioscrobbler

• Sappie

Sappie

Topicstarter
iemand een idee?

Specs | Audioscrobbler

• Sappie

Sappie

Topicstarter
nou? :) laatste kickje

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

En als je windows opstart, zie je dan wel 2x het bootproces ?

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:32:
En als je windows opstart, zie je dan wel 2x het bootproces ?
Nee ik krijg ook geen beeld tijdens en na de POST (en dus ook niet tijdens het opstarten van bijvoorbeeld windows). Ik heb dus helemaal nog geen beeld gehad op de secundaire monitor. Het enige wat er gebeurt wanneer deze wordt ingeschakeld in windows is het uit standby springen van de secundaire monitor (ook kan ik de juiste refresh rate aflezen uit het OSD).

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Ik heb tijd geleden voor iemand een media-barebone systeem met 9800pro geklust. Toen een samsung 32" LCD-TV (DVI-I) ervoor gekocht. Maar hij wou ook graag zijn oude 17" LCD (D-sub) erbij houden zodat hij naast tv kijken ook kon surfen.

Ik liep toen tegen het probleem dat als hij tv (met tv-kaart) keek met windows media edtion de muis niet meer naar het andere scherm wou. Waardoor surfen lastig werd.

Na wat surfen kwam ik erachter dat ATI dit (dubbel scherm) niet altijd goed ondersteund. In welke mate weet ik niet. Want mijn 9800pro kan wel naast D-sub (bureaublad) de tv-out (powerDVD). Dan kan we muis wel heen en weer. Hoewel dit weer geen windows media edtion is.

Je kan natuurlijk met drivers gaan rotzooien. Of een nvidia kaartje ergens lenen en kijken ofdat het daarmee wel gaat.

• Sappie

Sappie

Topicstarter
kep em ondertussen opgestuurd en ga dus mijn garantie claimen. Uiteraard kan je 9800pro wel fatsoenlijk twee monitoren tegelijkertijd aansturen.

Ben er toch van overtuigd geraakt (mede door testen met een ander videokaart) dat ie goed naar de klote was. Nu zit ik hier dus met mn 8500le met slechts 1 ramdac en geen dvi-i en dus geen dual monitor.. en moet ik vast nog wachten tot ik een ons weeg totdat ik die 9800pro terug krijg :)

Specs | Audioscrobbler

Pagina: 1