Toon posts:

Geen verbinding met DHCP router

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Vandaag vond mijn vader het nodig om iets met de router te doen waardoor m'n internet gaar is geworden. Op elke pc in hier in huis doet internet het, behalve op die van mij.
Ik heb even ipconfig /all gedaan en mijn ip adres is 169.254... Standaard toegewezen adres door tcp/ip omdat hij geen dhcp server kan vinden en ik de ip-settings op automatisch toewijzen heb staan. Wanneer ik ipconfig /renew intyp gebeurt er een tijdje niks, waarna er "request timed out, could not connect to a dhcp server" oid in beeld staat.
Ik heb ook even in de router bij de DHCP clients table gekeken en daar staan de 2 andere pc's in, die van mij niet. Het ligt verder niet aan kabels, want die zijn allemaal aangesloten.
Het lampje in de router brand ook gewoon.

Weet iemand wat het probleem is? Het moet haast wel ergens aan de dhcp instellingen van de router liggen ofzo. Ik heb trouwens een e-tech router en chello internet.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Reboot (router+2pc's) eens, en doe op beide (werkende/kapotte) pc's een ipconfig /all er vergelijk de output?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 2 andere pc's uitgezet, de router gereboot en de 2 werkende pc's weer aangezet. Wanneer ik daar ipconfig op doe, klopt alles verder. DHCP host is 192.168.1.1, ip adressen 192.168.1.100 en .101 .
Op mijn pc zijn alle ip's 0.0.0.0 of 169.254.... standaard toewijzings-ip. Bij ipconfig /renew is de aanvraag nog steeds timed out, omdat er geen verbinding is met de DHCP host.

Verwijderd

Staat de MAC filter uit, of in is in ieder geval jou MAC-adres toegestaan op de router?
Controlleer ook even de range van adressen die je router uit mag geven.

Verwijderd

Mischien overbodig, maar vraag het toch... kabels gecontroleerd?? 169.254.*.* adres lijkt nml sterk op geen connectie naar router..

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

WinSockRepair gedraaid?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Pagina: 1