Ik weet niet of het mogelijk is maar ik heb veel geplobeerd/gezocht maar ik kom er niet uit. Tot nu toe heb ik alleen kunnen vinden hoe ik een DataGrid kan vullen met een DataSet.
Wat ik graag zou willen dat ik mijn datagrid vul met een ArrayList van objecten die hier onder staan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik begin naar een paardagen expirimentenen/googelen erg beu te worden.
Gewenste resultaat:

Methode om de DataGrid of Repeater te vullen
Code Map Class:
Code Mediabestand Class:
Wat ik graag zou willen dat ik mijn datagrid vul met een ArrayList van objecten die hier onder staan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik begin naar een paardagen expirimentenen/googelen erg beu te worden.
Gewenste resultaat:

Methode om de DataGrid of Repeater te vullen
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| public void VulDataGrid() { Map rootMap = new Map("rootMap"); Map muziek = new Map("muziek"); Mediabestand frans_bouwer = new Mediabestand("Frans Bouwer","Heb je even voor mij"); Mediabestand andre_hazes = new Mediabestand("Andre Hazes","Het Laatste Rondje"); //rootMap vullen met items rootMap.AddItem(muziek); rootMap.AddItem(frans_bouwer); rootMap.AddItem(andre_hazes); //Vullen datagrid of een repeater met alle items van rootMap } |
Code Map Class:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| using System; using System.Collections; namespace Test { public class Map { private string map_; private ArrayList lijstItems = new ArrayList(); public Map(string map) { this.map_ = map; } public string GetMap() { return this.map_; } public ArrayList GetItems() { this.lijstItems; } public void AddItem(object item) { this.lijstItems.Add(item); } } } |
Code Mediabestand Class:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| using System; namespace Test { public class Mediabestand { string artiest; string titel; public Mediabestand(string artiest, string titel) { this.artiest = artiest; this.titel = titel; } public string GetArtiest() { return this.artiest; } public string GetTitel() { return this.titel; } } } |
[ Voor 22% gewijzigd door MoNo79 op 27-01-2006 19:46 ]