[Ubuntu]Apache2 installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik ben net begonnen met ubuntu te installeren en te verkennen en ben er al in geslaagd om apache 2 geinstalleerd te krijgen zonder verdere problemen.

http://localhost geeft mij ook al de melding dat alles perfect is geinstalleerd.

Wanneer ik nu mijn server wil vullen met data in de map var/www/apache2 defaults (in deze map moet ik toch zijn?)

Dan krijg ik daar niets op gekopieerd. Kijk ik bij rechten dan staat er u bent momenteel niet de eigenaar en kan de rechten niet wijzigen, de eigenaar is trouwens root.

Apache heb ik geinstalleerd via synaptics in ubuntu.

Hoe kan ik dit oplossen zodat ik wel gegevens op m'n server kan plaatsen?

Alvast hartellijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibawa
niemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Jezelf eerst root-rechten toekennen met sudo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08 13:32
Open nautilus als root, door in de terminal "sudo nautilus" te typen en verander de rechten van de /var/www zo dat je er gewoonlijk ook bestanden in kunt stoppen. Vrij makkelijk op te zoeken lijkt mij, maar het kan ook met chmod -nogwat-, maar dat ben ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

doe dan meteen ff je conf aanpassen zodat je van die redirect naar apache-default af bent. kun je die map ook meteen weggooien. ruimte is geld. :Y)

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibawa
Bedankt! Dat weten we ook al weer (als je nieuw bent met linux is dit allemaal whohow :p)

Waar vind ik die conf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibawa
En zelfstudie is altijd goed, bladeren in de mappen in bestandsbeheer heb ik het gevonden...
Pagina: 1