Toon posts:

Kan niet printen naar netwerk HP LaserJet 5 met XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP LaserJet 5 die is aangesloten op een Intel NetportExpress Pro printserver. Ik kan er echter niet naar printen met mijn beide XP SP2 computers. Het vreemde is dat dit slechts sinds een paar weken zo is, en het "spontaan" begon. Deze 2 computers zijn aangesloten op een 100mbit hub, die weer via een 10/100 switch verbinding heeft met de printserver. Dit heeft jarenlang goed gewerkt, maar ik krijg het nu voor geen meter meer werken. Een testafdruk lukt echter wel!! Ik heb de printer al een paar keer opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt.

Het vreemde is dat 2 andere computers (1 Windows 2000 SP4 en 1 XP SP2) wel werken.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn. Ik heb namelijk voor zover ik weet geen nieuwe programma's die hierop van invloed kunnen zijn geinstalleerd voordat ik dit probleem kreeg.

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:38

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Kun je de printer server wel pingen vanaf de computers waar hij niet van print en kun je printerserver uit lezen, met de Netport Express Manager (heb zelf ook dat type printerserver) of via de webpage ( als je de laatste frimware hebt) ? :)

Edit

Hmmz, na je verhaal nog eens gelzen te hebben. Dus je kan wel vanaf de computers die "niet" printen wel een testpagina afdrukken ?

[ Voor 23% gewijzigd door Basti504 op 27-01-2006 19:34 ]

...

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik kan vanaf de computers die niet kunnen printen wel testafdrukken maken.

Ik kan de printserver ook pingen... ik kan zelfs de printershares zien door naar \\printserver\ te gaan met explorer.

Als ik word (of een ander office programma) opstart, krijg ik meestal een soort melding van: "het wachten op de printer duurt te lang, verder gaan of wachten tot de printer gereageerd heeft".

Alle andere programma's crashen gewoon hard.