Muis is Oost-indisch blind

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ok het zit zo: Ik heb een Optische MI-2100 muis van Trust, heerlijk ding. Nu is het alleen heel vaak zo dat het rooie lichtje dat er in zit uitgaat en doodleuk een minuut lang uitblijft waardoor ik met een niet reagerende cursor zit. Dit is zwaar irritant. Het is net of de muis uitgaat en na een tijdje ineens weer aan wil. Dit ligt niet aan mijn PC en ook niet aan de drivers, heb mijn pc net vernieuwd en het was op mijn vorige pc ook al zo, alleen dan in mindere mate.

Iemand hier een oplossing voor of kan die muis bij het vuilnis?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

WillemJanJansen schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:51:
Ok het zit zo: Ik heb een Optische MI-2100 muis van Trust, heerlijk ding. Nu is het alleen heel vaak zo dat het rooie lichtje dat er in zit uitgaat en doodleuk een minuut lang uitblijft waardoor ik met een niet reagerende cursor zit. Dit is zwaar irritant. Het is net of de muis uitgaat en na een tijdje ineens weer aan wil. Dit ligt niet aan mijn PC en ook niet aan de drivers, heb mijn pc net vernieuwd en het was op mijn vorige pc ook al zo, alleen dan in mindere mate.

je kan hem openschoeven, mischien is er een contactje los ofzo maar ik denk dat het aan de sensor ligt

als ik het niet zeg zegt een ander het wel dus bij deze: trust hoort bij het vuilnis want dat is het ook.

serieus, vaak is het bagger kwaliteit ;)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

WillemJanJansen schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:51:

:)
Tis een heerlijk ding......maar hij doet het voor geen meter. _/-\o_

[ Voor 82% gewijzigd door Pinin op 27-01-2006 18:55 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

kabelbreuk is goed mogelijk.. maar

'Ok het zit zo: Ik heb een Optische MI-2100 muis van Trust, heerlijk ding.'

kan gewoon niet kloppen.. trust en heerlijk.. jaja..

druk hem eens in een andere pc, en gebruik hem daar anders even een tijdje op (om te testen)

of laat hem is aan staan, zonder te gebruiken -> en controleer af en toe of het ledje uit is gegaan.

• WillemJanJansen
Ja, als de muis naar behoren functioneert, is het een heerlijk ding, de muis heeft een maand of 3 perfect gewerkt. Lekker licht en reageert goed. Nu is dit niet meer het geval.

Over het openschroeven, ja dit heb ik gedaan, schroefje er uit, alleen het ding kan niet goed open, het is net of het plastic aan de voorkant gewoon één geheel is.

Het scrollen doet het overigens nog wel gewoon goed, ook al reageert de muis niet meer.

Wat jullie overigens tegen trust hebben? Ik heb 3 dingen van trust, een webcam (werkt perfect) een headset (werkt perfect) en een muis, die nu dus raar doet.

Ik denk dat ik het ding maar eens met wat meer agressie open ga maken..

Zoals ik al getypt had, ik heb net vorige week mijn moederbord en processor vervangen + windows opnieuw geinstalleerd, dus het is praktisch een andere computer en nog steeds hetzelfde probleem, alleen dan een tikkie erger.

Af en toe krijgt de muis een opvlieger en dan doet 'ie het weer maar dan moet je blijven bewegen, anders gaat het lichtje weer uit en moet je het ding weer een hengst geven.

Edit:
Als ik er warme lucht in blaas dan doet de muis het weer heel ffies.

[ Voor 14% gewijzigd door WillemJanJansen op 27-01-2006 19:05 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 20:50
Gellukig smaken verschillen.. mijn MX510 en MX1000 zijn niet te kloppen :P
anyway.. lijkt mij idd op een contact breuk... in de muis draad of je usb conector!!

We hebben niks tegen Trust.. tis gewoon meuk!! :P

[ Voor 16% gewijzigd door To_Tall op 27-01-2006 19:05 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
G5/G7 ? ;)

De wijzen komen uit het Oosten!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-12-2025
een vriend van mij heeft deze muis ook.. en die valt ook regelmatig uit (rode lichtj) en dan reageert de cursor niet meer.. ik denk dat deze muis gewoon bij het afval kan.. :+

[ Voor 3% gewijzigd door jimbojansen op 27-01-2006 19:12 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

WillemJanJansen schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:02: de muis heeft een maand of 3 perfect gewerkt.
:D Echt geweldig. Leuk topic. Toe maar al drie maanden, da's wel lang hoor voor een trust. Met zoiets als een muis wat je veel gebruikt wil je toch geen superbutt-ding als een muis. Geef dan €15,- uit aan een MS-muis of logitech met een snoertje.

www.casarodriguillo.com

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb 2/3 keer een Trust combinatie set gehad ( dit omdat hij telkens bij aankoop al defect was, dat de helft van de toetsen gewoon niet werkten ) zoals eerder vermeld Trust .. Niet te vertrouwen.

Het is hoogstens een kabelbreukje binnen in, toen ik een keer de toetsenbord openschroefde zat een draadje tussen de behuizing dus een breuk, nieuwe kabel doen had geen nut want de boel was geheel defect gegaan aan 1 kant.

Ik geef je een tip want dit overkomt je ook wel als je een nieuwe muis van Trust haalt : Gooi je Trust muis in de container of maak er een kunstwerk van ofzo whatever... en koop een Razor of een Logitech muis, dan heb je 100% zekerheid dat het goed werkt, en natuurlijk spul van Logitech gaat ook wel is defect maar lang niet zo erg als Trust.

Edit : wat ik wel merk bij de combinatie set van me schoonouders ( ook trust ) dat je na een tijdje de knop van de muis moet indrukken voordat hij weer reageerd.. echt een stomme standby actie van ze.

offtopic:
Meer een gebruikerservaring dan hulp maarja hopelijk heb je er wat aan :)

[ Voor 12% gewijzigd door -Thunder- op 27-01-2006 19:27 ]

Blij Met Wilco

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Laat dit soort reacties voortaan achterwege aub. Daar heeft niemand wat aan.

Flamen richting Trust heeft trouwens ook 0,0 nut. De TS wil graag verder met deze muis, dus probeer hem ook daarmee te helpen.

Maargoed.. probeer eens te meten of de tijd dat ie uit blijft steeds evenlang is. Zoja, dan lijkt het een driverprobleem. Anders is een draadbreuk goed mogelijk. Maak em eens open en controlleer de contactjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Jimster op 27-01-2006 19:15 ]

• WillemJanJansen
De muis wou dit keer wel open, alles is nog in tact, een driver probleem is het niet, heb de trust drivers ook nog ff geinstalleerd maar dat schiet niks op. Heb net ff zonder het plastic getest maar het ledje dat blijft gewoon heel vaak heel lang uit, alles is geprobeerd. Die muis ga ik nu persoonlijk naar de eeuwige rioolvelden helpen denk ik.

Over die draadloze ervaring, een dure microsoft draadloze muis heeft af en toe ook een klikje nodig, terwijl er sensoren inzitten die waarnemen als je hand er op ligt.

K ga die lompe microsoft muis maar pakken. Dit knaagdier knaagt niet meer.

Bedankt voor de reacties (sommige reacties dan ;))

Verwijderd

Wat dacht je hier van? 5 jaar garantie.. en geen problemen meer (ik dan iig)

pricewatch: Logitech Cordless Desktop EX 110

Oke Oke er zijn idd mensen die ALLES maar dan ook ALLES kapot krijgen.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik denk dat de grootste vraag is:

- Wat wil je met de muis gaan doen ? Is het voor gamen of voor multimedia of puur een internet pc...

Blij Met Wilco

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

WillemJanJansen schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:02:
Ja, als de muis naar behoren functioneert, is het een heerlijk ding, de muis heeft een maand of 3 perfect gewerkt..
dat is inderdaad precies de normale tijd dat trust spullen probleemloos zijn :) sorry maar het is wel een beetje goedkoop / duurkoop verhaal ben ik bang. Heb diverse trust spullen gehad die gezien de prijs bes t wel ok waren echter na een inverstering in mijn mx700 knaagdier wil ik nooooit geen trust meer !

Verwijderd

-Thunder- schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:38:

- Wat wil je met de muis gaan doen ? Is het voor gamen of voor multimedia of puur een internet pc...
Gamen met een trust muis?? wil dat wel ??
Game zelf nagenoeg niet dus vandaar ;)
Heb zelf een logitech wireless desktop met een MX 700 Muis..
Een woord HEERLIJK.. helemaal geen problemen mee :9

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:49:
[...]

Ik heb het niet over de muis die hij NU heeft maar wat hij wil gaan doen, en misschien vondt hij het gamen in de afgelopen 3 maanden wel heel fijn met die Trust muis, mijn vader heeft al 2/3 jaar een Trust camera waarvan hij 1 keer kapot is gegaan en binnen een week een nieuwe had, daar verbaas ik me heel erg over maarja dat is offtopic en ga ik het verder niet meer over hebben, het punt is hier dat hij graag wilt geholpen worden met zijn trust muis maar ik en zoals anderen raden hem aan een andere / betere muis aan te schaffen. Dus vroeg ik wat hij van plan is met zijn nieuwe muis indien hij der 1 gaat halen en wat is het budget ?

Blij Met Wilco

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:36:
Wat dacht je hier van? 5 jaar garantie.. en geen problemen meer (ik dan iig)

pricewatch: Logitech Cordless Desktop EX 110

Oke Oke er zijn idd mensen die ALLES maar dan ook ALLES kapot krijgen.
Helaas, het woordje "cordless" staat me niet echt aan.
-Thunder- schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:38:

Het ging hier om een muis die stuk gegaan is, eigenlijk niet om een andere muis kopen. Met kopen heb ik geen problemen.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:49:
[...]

Ja dat zal je nog harstikke meevallen, toen de muis nog in vorm was pakte 'ie elke beweging perfect en het is een lekker licht muisje. Was echt een lekkere muis hoor. Wat jullie ook denken over Trust, die muis was niet slecht.
-Thunder- schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:51:
[...]

Ik heb het niet over de muis die hij NU heeft maar wat hij wil gaan doen, en misschien vondt hij het gamen in de afgelopen 3 maanden wel heel fijn met die Trust muis, mijn vader heeft al 2/3 jaar een Trust camera waarvan hij 1 keer kapot is gegaan en binnen een week een nieuwe had, daar verbaas ik me heel erg over maarja dat is offtopic en ga ik het verder niet meer over hebben, het punt is hier dat hij graag wilt geholpen worden met zijn trust muis maar ik en zoals anderen raden hem aan een andere / betere muis aan te schaffen. Dus vroeg ik wat hij van plan is met zijn nieuwe muis indien hij der 1 gaat halen en wat is het budget ?
Ja, die muis deed het perfect. Goedkoop en goed gewoon, een vriend van me heeft de muis nu al zo'n 1.5 jaar en die doet het ook nog goed. Nadat ik zijn muis had gevoeld heb ik dezelfde maar gekocht omdat het gewoon een goed ding is (totdat dit begon uiteraard).

Kwa budget heb ik niet echt een beperking maar ik ga geen kapitalen uitgeven aan een muis. Ik wil gewoon een simpele, optische muis die te tillen is. Het zoeken kan ik zelf wel, ik denk dat ik maar voor een goedkope logitech ga...

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 20:50
voor 30€ hebbie een hele goede muis.. kan je goed mee gamen en heb je zeker jaren plezier van..

geef je stuk minder uit. 15€ dan kan je ook hele goede muizen kopen. ik zou met zo'n buget een MS muis nemen.. heb nu een MS muis 5 jaar oud. cola, sinas koek laten valen 1000 + 1 keer.. doet het nog steeds,, ja licht niet zo lekker in de hand maja....

Ik heb niks tegen trust.. lijt hun leker hun ding doen.. maar trust maakt goedkope producten.. en dat gaat ten koste van de kwalitijd.

als je een nieuwe muis koop zal ik ff gaan kijken wat je er mee gaat doen. ga je er mee gamen.. dan een razor of een MX muis.. zijn wat duurder.. is het alleen voor internet beetje office? nah MS muis perfect,

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

WillemJanJansen schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:11:
Ja, die muis deed het perfect. Goedkoop en goed gewoon, een vriend van me heeft de muis nu al zo'n 1.5 jaar en die doet het ook nog goed. Nadat ik zijn muis had gevoeld heb ik dezelfde maar gekocht omdat het gewoon een goed ding is (totdat dit begon uiteraard).

Kwa budget heb ik niet echt een beperking maar ik ga geen kapitalen uitgeven aan een muis. Ik wil gewoon een simpele, optische muis die te tillen is. Het zoeken kan ik zelf wel, ik denk dat ik maar voor een goedkope logitech ga...
Heb je geen garantie meer? of heb je hem met openhalen zodanig beschadigt dat je er sporen van ziet ? Een goedkopere logitech zal wel een goede optie zijn denk ik, op muizen en toetsenborden geven ze zover ik weet ook 5 jr garantie.(die van mij iig wel) :)

• WillemJanJansen
Bij het openmaken heb ik wat geweld gebruikt, die garantie boeit me vrij weinig.. voor die prijs kun je ook een patatje met een broodje kroket halen ;).

En nee, ik ga niet meer dan 20,- uitgeven voor een muis.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je had even de muis onder een lamp kunnen houden om te kijken of de sensor ook was uitgevallen, gewoon de (bij voorkeur halogeen bureau)lamp op de sensor richten en de muis een beetje heen en weer bewegen, als de cursor gaat flippen weet je dat het aan het ledje ligt/lag.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• WillemJanJansen
Resistor schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:48:
Je had even de muis onder een lamp kunnen houden om te kijken of de sensor ook was uitgevallen, gewoon de (bij voorkeur halogeen bureau)lamp op de sensor richten en de muis een beetje heen en weer bewegen, als de cursor gaat flippen weet je dat het aan het ledje ligt/lag.
Dit had ik ook gedaan alleen dan met het licht van een zaklamp en het licht van een aansteker, hierop reageerde de muis ook niet, dus ik denk dat het dieper zat dan het ledje, die wou af en toe wel aan en dan deed de boel het.

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:10
WillemJanJansen schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:28:
Bij het openmaken heb ik wat geweld gebruikt, die garantie boeit me vrij weinig.. voor die prijs kun je ook een patatje met een broodje kroket halen ;).

En nee, ik ga niet meer dan 20,- uitgeven voor een muis.
De muis is één van de, als niet het belangrijkste onderdeel van je PC. 90% van het navigeren doe je hiermee... daar hoort niet op bespaart te worden. Als je eenmaal een goede muis hebt wil je nooit meer terug en vraag je je af waarom je niet eerder een echt goede muis hebt gekocht.

Maargoed, je had het er eerst over dat de voorkant van de muis niet los wou... dit is hoogstwaarschijnlijk omdat er nog schroefjes onder de voetjes van de muis zitten. Deze moet je er even af halen met een mesje of platte schroevendraaier.

• WillemJanJansen
digitalmind schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:57:
[...]

De muis is één van de, als niet het belangrijkste onderdeel van je PC. 90% van het navigeren doe je hiermee... daar hoort niet op bespaart te worden. Als je eenmaal een goede muis hebt wil je nooit meer terug en vraag je je af waarom je niet eerder een echt goede muis hebt gekocht.

Maargoed, je had het er eerst over dat de voorkant van de muis niet los wou... dit is hoogstwaarschijnlijk omdat er nog schroefjes onder de voetjes van de muis zitten. Deze moet je er even af halen met een mesje of platte schroevendraaier.
Tja, die 90% mag dan zo zijn maar al vind ik het een goede muis, dan navigeer ik 90% van de tijd met een goede muis naar mijn mening ;).

Ja er zaten idd 2 schroefjes onder de voetjes van de muis. De voetjes wilden alleen niet los omdat die in vormpje zaten waardoor je ze er niet uit kon halen.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik heb zelf een Microsoft muis gehad, die rende telkens weg (plof en de cursor zat bovenin). Heel vervelend tijdens het gamen! Later heb ik het ook bij andere Microsoft muizen gezien.
Dus als we dan toch Trust aan het bashen zijn, neem Microsoft dan ook mee.
Er hangt nu een E-tech aan de computer en heb daar geen probleem mee.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Lekker boeiend weer dat muizen gebash, als er een label "Logitech pilot", "Cherry Wheelmouse" of soortgelijke standaardmuis op stond zou niemand wat zeggen, terwijl de kans groot is dat er een zelfde sensor module in zit.
Maargoed, dit klinkt toch als een draadbreuk. Heb hier een muis die precies 't zelfde deed nadat er een keer nogal lomp aan 't draad is getrokken. 1 adertje geknakt op het gaatje in de behuizing. Stukje eraf geknipt en doet 't weer.
Als je muis ook op usb aan te sluiten is, probeer dat dan eens. Dan zie je vrij snel of 't draadje stuk is (dan zie je steeds device connect/disconnect).

Dit bericht wordt u mede mogelijk gemaakt door een balmuis van 3 euro

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:55:
Lekker boeiend weer dat muizen gebash, als er een label "Logitech pilot", "Cherry Wheelmouse" of soortgelijke standaardmuis op stond zou niemand wat zeggen, terwijl de kans groot is dat er een zelfde sensor module in zit.
Maargoed, dit klinkt toch als een draadbreuk. Heb hier een muis die precies 't zelfde deed nadat er een keer nogal lomp aan 't draad is getrokken. 1 adertje geknakt op het gaatje in de behuizing. Stukje eraf geknipt en doet 't weer.
Als je muis ook op usb aan te sluiten is, probeer dat dan eens. Dan zie je vrij snel of 't draadje stuk is (dan zie je steeds device connect/disconnect).

Dit bericht wordt u mede mogelijk gemaakt door een balmuis van 3 euro
helaas is de kans toch echt net zo groot dat de kwaliteit van trust minder is.
En dat ondervind je zelf aan den lijve na 3 producten. Dan weet je dat gewoon :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Pagina: 1