quantum + maxtor verschillen?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
wat is het verschil tussen een maxtor en een quantum hd,

als jullie de keus hadden tussen een maxtor of een quantum, welke zouden jullie pakken??

is er qualiteits verschil??

/me wil dus een nieuwe hd voor z'n server, en hij moet dus 24/7 aanstaan, dus het moet een beetje kwaliteit zijn (geen scsi da's te duur)

Verwijderd

Als het geen scsi is zou ik een Maxtor nemen
i.v.m. dat Quantum schijfjes vaak warmer worden dan anderen en daarbij maken ze ook nog meer pokkeherrie.(Dit laatste geld miscchien alleen met scsi).

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Ik heb de maxtor 30gb 40 plus. Die kocht ik toen ie de snelste was. Op dit moment zou ik de quantum kopen. Die is even snel (misschien zelfs een heel klein beetje sneller) als de maxtor maar in het verleden heb ik altijd quantum gehad en nooit problemen dus ben ik altijd een beetje pro quantum.
De maxtor die ik nu heb draait ook als een tierelier.
Als je de snelheid wilt maar ook een lekker grote schijf zou ik voor maxtor gaan. Vergelijk het pieken per gige met elkaar en maak je keuze.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
aangezien je voor het zelfde geld 5 gig meer hebt (maxtor) en ik het gevoel heb, dat het weinig uitmaakt, ga ik mooi een 20 gig max kopen...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je kwaliteit wil in de zin van lang aan kunnen staan kan je beter Quantum nemen, imho.

Verwijderd

Ik zou zeggen, ga voor een IBM. Okay het is geen quantum/maxtor. Maar IBM staat voor kwaliteit en stabiliteit. En die schijven zijn nog stil ook. Ideaal voor een server.

/me out.

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

ik hoor de maxtor al niet, dus waarom moeilijk doen.
Ik ben niet kapot van IBM, ik heb een boel schijven van hun zien sneuvelen en de rest van hun hardware is ook niet echt om blij van te worden (buurman met z'n aptiva).
Ik heb wel een ibm monitor met een sony beeldbuis erin.

Verwijderd

Ik zou voor Quantum kiezen vanwege het feit dat de firmware techniek van quantum iedereen ver vooruit is. De LM schijf van is de eerste 2MB Cache schijf van quantum. Hiervoor was het nooit meer dan 512kb, maar door een zo perfect ontwikkelde firmware konden deze 512kb schijven zeer goed concureren met de 2mb cache schijven. Het grote voordeel van die zeer goede firmware is ook een zeer snelle access time.
Ikhad eerst twee Maxtor's in RAID en haalde een gekombineerde access time van 11ms en nu met twee quantum's 8.8ms.....

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bitbyter_: ik heb er ook 2 Maxtors inhangen... werken wel OK. Die Western Digital trouwens (1,2gig) doet het trouwens ook nog perfect :D
Pagina: 1