Hallo,
Ik zit met een lastig iets met php, nou ja voor mij iig lastig want ik werk normaal met .net of classic asp. Ik krijg namelijk na het openen van een feed, en direct wegschrijven naar de database ipv de een ë een hoofdletter À , maar dan ook alleen bij dat soort woorden, het zal wel iets met charset te maken hebben ofzo, maar php is echt niet mijn ding nog, en wil het toch werkend krijgen als het kan.
Ik heb hier wat code zoals ik het nu heb.
Alvast bedankt voor tips, hulp enz.
Angelo
Ik zit met een lastig iets met php, nou ja voor mij iig lastig want ik werk normaal met .net of classic asp. Ik krijg namelijk na het openen van een feed, en direct wegschrijven naar de database ipv de een ë een hoofdletter À , maar dan ook alleen bij dat soort woorden, het zal wel iets met charset te maken hebben ofzo, maar php is echt niet mijn ding nog, en wil het toch werkend krijgen als het kan.
Ik heb hier wat code zoals ik het nu heb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| $strXML = ""; $fp = fopen($URL, "r") or die("RSS Feed is ongeldig!"); while ($data = fread($fp, 4096)) { $strXML .= $data; } fclose($fp); $i = 0; $curlink = ""; $noInsert = false; $xml = simplexml_load_string($strXML); foreach ($xml->channel->item as $item) { $noInsert = false; $curlink = $item->link; $result = mysql_query("SELECT link FROM FeedContents WHERE FeedURL='" . $URL ."'") or die(mysql_error()); while (($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) && !$noInsert) { if ($curlink == $row['link']) { // Alleen als de link niet bestaat moet inserten $noInsert = true; } } if (!$noInsert) { $i++; mysql_query(" INSERT INTO FeedContents (title, link, FeedURL) VALUES ('" . $item->title . "','" . $curlink . "','" .$URL . "') "); } } |
Alvast bedankt voor tips, hulp enz.
Angelo