Toon posts:

frontpanel, bedrading moet aangepast worden maar wil niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
weet niet zeker of hij hier goed staat maar zo niet verplaats em maar zou ik zegge...
omdat ik ben overgestapt op 4u kastjes voor mijn pc's zit ik nu met een probleem voor mn eige pc.
4u kastje heeft 2x 5,25 extern en 1x 3,5 extern omdat ikt toch nog front audio wilde en geen floppy drive meer gebruik heb ik daarom via internet gezocht (en gevonde) naar een 3,5 i/o front.
echter kon ik er geen vinden met voor de audio moederbord aansluitingen.
want ze hebbe allemaal mini-jack( koptelefoon stekkertje zeg maar).
nou ben ik in het bezit van een a7n8x deluxe van asus en deze heeft std een frontpanel ondersteuning.
hier wil ik graag mijn gekochte front panel op aansluiten maar ik kom niet uit de bedrading....
ik heb al een plaatje gemaakt met de bedrading van het mobo zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/8666/fpaudio8du.th.jpg
de kleuren zijn de kleuren van de draden zoals deze op een aopen front panel zitten.
(had eerst een aopen kast met zoon panel)
elke ergens een wit vakje zit maar er staat wel tekst dat gaf het boekje van me mobo daar wel iets aan maar op het aopen ding zat daar geen draad.
nou heeft mijn gekochte panel gewoon 2x rood 2x wit 2x zwart..
ik neem dus aan 1x rood, 1x wit 1x zwart voor out
dus rood = rechts, wit = links, zwart is aarde
en dat nog een keer voor de line in.
uit zoeken welke line in is en welke out zal het probleem niet worden.
maar ik weet niet hoe ik dit op het moederbord moet aansluiten.

de 2 zwarte drade van mn gekochte zulle wel aan de zwarte van het mobo moeten want agnd zal wel staab voor all ground..
maar de rest?
de rode van de line in aan mic2?
en de witte van de line in aan de mic power?

verder heeft dat mobo nog als extra functie dat als je een koptelefoon aansluit dat de normale speakers dan uit gaan.
dus hoefd wat mij betreft neit meer automatisch dat wil ik ook wel doen met een los tuimel schakelaartje.
het is dus wel zo dat het mobo std zonder panel de normale speaker uitgang op mute zet!!!
dit vind ik sowieso al vaag maarja.. wil dus wel allebij de aansluitingen kunnen gaan gebruiken..
maar ik weet dus neit hoe dat automatische principe werkt..
ik hoor het wel

edit-----------
voor een deel ben ik der al uit...
ik las hier ook ergens net op got dat als je geen frontpanel gebruikt je dan bline r en line r moet door verbinden om de achter uitgang te gebruiken.
dat wil dus zeggen dat die 4( 2x r en 2x l) zorgen voor het geluid maar nu nog even kijken welke dan zorg voor naar het front panel en welke zorgt voor de weg terug.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 19:11 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

* Sprite_tm schopt dit topic naar TCA. Geen halfgeleiders: hij hoort daar.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
ben der eigenlijk al bijna uit.
zal binnekort wel ff plaatje posten wie weet help ik der nog wel iemand anders mee...
moet nu alleen zelf schakelen tussen front of achter gaat dus niet meer automatisch...
zou wel kunne maar dan moet je zoon aopen front panel ding gaan slopen.
maar schakelen kan dan gewoon met een schakelaartje..

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik ben wel benieuwd naar wat voor kastjes je gebruikt ik heb hier namelijk een 19" kast staan en ben ook al die losslingerende pc`s wel een beetje zat :-)