Toon posts:

Kwaliteit Mediacenter PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan een Mediacenter systeempje op te zetten met een xpresso van Asus ik zit alleen even met de kwaliteit.

Ik wil er gewoon via TV kijken, divxtjes.. dvdtjes,fototjes enz enz maar ik ben bang dat de kwaliteit veel lager is omdat het via de TV kaart gaat?
Hoe zit dat bij jullie?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Een goede tvkaart en mediacenter geven vaak beter beeld dan de tuner van de tv. Je zult alleen wat tijd in je kleur instellingen moeten gaan steken. Maar dit topic gaat hier specifiek over.

[ Voor 28% gewijzigd door |sWORDs| op 27-01-2006 17:37 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De TV-kaart zal niet met Windows XP Mediacenter Edition gaan werken, naar mijn weten is die TV-tuner niet compatible. Je zou de tuner dan moeten vervangen door een Hauppauge. Er zijn natuurlijk wel alternatieven voor MCE, bijv. PowerCinema o.i.d.
Wat je vraag over de lagere kwaliteit begrijp ik je niet helemaal. Welke kwaliteit wordt lager denk je?
Het beeld van je DivX en foto's zal niet via de TV-kaart gaan, de tv-kaart zorgt er alleen maar voor dat je TV kunt kijken op het systeem, en eventueel kunt opnemen. De videokaart is degene die zorgt voor het beeld. Als je dat op je TV wilt weergeven, gebruik je de TV-out van die videokaart.

Bij mij bevalt de Mediacenter echt supergoed, zou niet anders meer willen.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

BredeP schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:36:
De TV-kaart zal niet met Windows XP Mediacenter Edition gaan werken, naar mijn weten is die TV-tuner niet compatible. Je zou de tuner dan moeten vervangen door een Hauppauge. Er zijn natuurlijk wel alternatieven voor MCE, bijv. PowerCinema o.i.d.
Wat je vraag over de lagere kwaliteit begrijp ik je niet helemaal. Welke kwaliteit wordt lager denk je?
Het beeld van je DivX en foto's zal niet via de TV-kaart gaan, de tv-kaart zorgt er alleen maar voor dat je TV kunt kijken op het systeem, en eventueel kunt opnemen. De videokaart is degene die zorgt voor het beeld. Als je dat op je TV wilt weergeven, gebruik je de TV-out van die videokaart.

Bij mij bevalt de Mediacenter echt supergoed, zou niet anders meer willen.
Er zit toch geen tuner in die Asus?

edit: in de S1-P111 wel, maar in de S1-P112 niet. Indien de kaart de Asus Cinema-P7131 is dan is deze wel windows xp media center geschikt.

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 27-01-2006 17:42 ]

Verwijderd

dit is toch helemaal niet wat hij vraagt?
hij wil op zijn tv kijken naar die zooi, tenminste zo staat het er

een doorsnee tv is uiteraard minder in kwaliteit dan je computerscherm

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:14:
dit is toch helemaal niet wat hij vraagt?
hij wil op zijn tv kijken naar die zooi, tenminste zo staat het er

een doorsnee tv is uiteraard minder in kwaliteit dan je computerscherm
Dat is juist niet wat ie vraagt, daarnaast geeft een doorsnee tv juist "beter" beeld bij divx en normale tv, omdat hij slechter is.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat ik met de zapper van de tv kaart TV ga kijken..

De kabel kabel komt dus eerst het systeem in en het tvkaartje stuurt hem door naar de TV
Is dan de kwaliteit bar slecher vergeleken met direct naar de TV sturen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 19:03 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:01:

De kabel kabel komt dus eerst het systeem in het het tvkaartje stuurt em door naar de TV stuurt.
Mijn ervaring is juist dat het beter is. Haarscherp beeld nu terwijl het met de TV altijd niet geheel storingsvrij is.

Default blanke hetero

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:01:

De kabel kabel komt dus eerst het systeem in en het tvkaartje stuurt hem door naar de TV
Hier is de TV kwaliteit niet achteruit gegaan, voor zover ik weet. Anders is het iig minimaal.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
welke tv kaartjes gebruiken jullie? (Windows media center compitabel)
en de afstands bedienning die ook met MC werkt?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 19:27 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:22:
welke tv kaartjes gebruiken jullie? (Windows media center compitabel)
en de afstands bedienning die ook met MC werkt?
Ik gebruik een PVR2000. Maar als er een keer geld over is koop ik wel een PVR500 met dubbele tuner. Heb toch regelmatig dat ik wat aan het opnemen ben en toch wat anders wil kijken.

Default blanke hetero

Verwijderd

Topicstarter
Okay das idd een heel vette kaart.. maar er zit geen AB bij.. welke is geschikt?

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:41:
Okay das idd een heel vette kaart.. maar er zit geen AB bij.. welke is geschikt?
Als afstandbediening kun je toch gewoon de Mediacenter remote gebruiken? Of ga je geen Mediacenter installeeren?

Default blanke hetero

Verwijderd

sWORDs schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:44:
[...]

Dat is juist niet wat ie vraagt
Ik wil er gewoon via TV kijken, divxtjes.. dvdtjes,fototjes enz enz maar ik ben bang dat de kwaliteit veel lager is omdat het via de TV kaart gaat?
dan verwoord hij het gewoon slecht...
sWORDs schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:44:
[...]

daarnaast geeft een doorsnee tv juist "beter" beeld bij divx en normale tv, omdat hij slechter is.
Dat je geen scanlines enzo ziet betekent niet dat het beter is 8)7.. een tv is internaced @ pal resolutie, wat dus behoorlijk bagger is..

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:41:
Ik heb een XFX NVTV dual-tuner met een losse MCE afstandsbediening, werkt perfect
Natuurlijk zou je hetzelfde kunnen doen maar dan met die Hauppauge kaart

Verwijderd

Topicstarter
maar waar kan je dan zon AB kopen?
Pagina: 1