Toon posts:

drx3 en live5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb gister een soundblaster live 5.1 gekocht. AC3 naar digital-voorbereidde versterker werkt perfect (via de analoge uitgangen, dat is waarom ik hem kocht). Dit weet ik omdat de ac3 files van de install-CD ook daadwerkelijk AC3 klinken. Maar nu heb ik een drx3 (zo'n hardware MPEG-2 decoder) en die maakt geen gebruik van de SB5.1 om het AC3-sgnaal te decoder lijkt het wel. |:(

HOe kan dat? Maar vooral..........weet iemand een oplossing.

Bijvoorbeeld door de S/PDIF van de dxr3 door te schakelen naar de S/PDIF op mijn Livedrive en deze dan te decoder (als het kan, ik weet het niet). Of ben ik voor mijn DDigital geluid nu toch afhankelijk van software DVD-players? :'( Ik hoop het niet want ik vind die kwaliteit maar k*t.

Gr. Dracoon

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:55
Goed dat je `t vraagt, ik heb ook die Dxr3 kaart en ben van plan om deze week een Live! Platinum 5.1 te kopen. Volgens mij ondersteunt die dvd-afspeelkaart al dolby digital en is de Live! overbodig ....
Iemand een antwoord?

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik principe klopt dat. Maar ik ben maar een arme student die een dolby Prologic versterker heeft. Deze heeft daarintegen wel weer 6 tulpjes aan de achterkant waardoor ik via de Sb5.1 toch Dolby DIgital zou moeten hebben. Maar het lijkt nu wel of dit alleen met softwareplayers werkt en niet met de DXr3. (klopt dit?) Als jij al een DD-versterker hebt kan je zo via de S/PDIF uitgang van de DXR3 naar je DD versterker.

ALs iemand nog een antwooord heeft op mijn vraag. Graag.

• Cannondale
Hee Dracoon,

Je hebt een prologic receiver, hoeveel speakers zitten daarop?
Volgens mij heb je pas echt dolby digital wanneer je gebruik maakt van 5 speakers + 1 bas (subwoofer. Vandaar ook 5.1 snappie? Of ben ik nou maf?
Ben van plan om een desktop theatre 2500 erbij te kopen, aan te raden??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een prologicversterker met inderdaad 5.1 speakers. Dit is zeg maar de voorloper van Digital. Een beetje galm hier en daar en het lijkt al heel wat.
Dus ik kan er wel Digital van maken via een externe decoder (hopelijk mijn Live5.1).

Wat betreft die Creative setjes: ik weet het niet. Volgens mij kan je beter ff doorsparen voor een setje van een echt merk. Met losse versterkers/speakers enzo. Die kwaliteit is beter. Maar onder zoeken in de Db vind je vast wel wat reacties van mensen en reviews

• Cannondale
Zit nu ook niet zo goed in de slappe was...
Wil nog een mooie tv kopen (100hz, breedbeeld) en vanaf de tv-out op dvd aansluiten. Ik wil met die Live! 5.1 als volgt combineren: 1 x Desktop theatre 2500/3500, 1 X Subwoofer en 2 multimedia speakers, 1 x line-out naar m`n mengpaneel en naar "stereo" --> 12 kanaals Peavey + 2 Peavey PA-speakers van elk +/- 350W.
Zal dat een beetje klinken?

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij een grote brij worden. Maar wat een beetje uitbalanceren al niet kan doen he. :9

Gr. Dracoon

• Cannondale
Is een enorme brij! Maar als `t hard genoeg staat hoor je door de bomen toch `t bos niet meer :) Heb mooie akoestiek in m`n kamer, houten zolderkamer 5 bij 7 meter, 5 meter hoog... Altijd ruzie met buren, ook niet altijd even stoer maar ja.
Soms denk ik weleens: gewoon voor 800 piek een goede dvd-speler kopen en op tv aansluiten maar ja, eigenwijsheid is m`n sterke eigenschap ---->

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

t' verschil met de Live 5.1 en de H+ / DXr3 is dat de Live 5 uitgangen heeft (dus 5 kanalen onboard versterken) en de H+ / Dxr3 alleen een AC3 signaal kan afgeven zodat je dus een DTT2500 setje nodig heb om van je 5.1 te kunnen genieten. Met een 5.1 kaart volstaat de DTT2200 al. Of was dit niet de vraag ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi,

Nee dat was niet de vraag, maar.......

Hoe krijg ik DD-geluid uit mijn SBlive5.1 als ik de DVD afspeel via mijn dxr3?

Hopend op een antwoord,

Dracoon
Pagina: 1