Toon posts:

[Laptop] Sony Vaio BX197XP 17"

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
BX197XP net besteld.

Ik zat lang te twijfelen of ik zou wachten op de 17" duo core, maar Sony levert deze voorlopig alleen in 15,4".

De prestatieverschillen tussen de Pentium M 760 en de duo core zijn nou niet zo groot dat ik maar besloten heb voor de BX te gaan. Ik heb nu een 15,4" maar die is wat te klein voor mijn werkzaamheden. 17" met een resolutie van 1920 x 1200 is een stuk prettiger werken. Prijs bedraagt normaliter € 2500 inclusief, maar net machine in aanbieding gevonden bij computerwebstore a € 2.136,05 (inclusief BTW) . Maandag of dinsdag ophalen. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.computerwebstore.nl/images/artikelen/sony_vaiobx197xp.gif

Verder een heel uitgebreide lijst specificaties:

Omschrijving:
Schitterend design en hoogwaardige kwaliteit kenmerken de compromisloze filosofie die schuilt achter de perfecte oplossing voor professionele gebruikers: de stijlvolle BX-serie. Dankzij een een 17-inch breedbeeldscherm en een universeel docking station, levert de BX de kracht en flexibiliteit die elk bedrijf nodig heeft. Met een ongeëvenaard arsenaal van veiligheidsfuncties biedt de BX alle bescherming die uw cruciale informatie vereist.

Specificaties:
Processor: Intel Pentium M Processor 760
Network: 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T
Cache: 2048 KB (on die)
Memory: 1024 MB (Upgradeable to 2048 MB)
Hard Disk Drive: 160 GB (S-ATA) (7.5 GB reserved - recovery space)
Video Chipset: ATI Mobility Radeon X700
Video Memory: 128 MB DDR - Up to 256 MB shared with main memory
Display: 17" TFT WUXGA 1920x1200 (X-black)
Sound Chip: Realtek ALC260 2-Channel High Definition Audio Codec 3D Surround AC 97
Optical:
CD-ROM: 24 x Speed
CD-R: 24 x Speed
CD-RW: 24 x Speed
DVD-ROM: 8 x Speed
DVD +R: 8 x Speed
DVD +RW: 8 x Speed
DVD -R: 8 x Speed
DVD -RW: 6 x Speed
DVD Dual Layer: 4 x Speed
Ports on Unit: 1 PC Card Slot(s) 4 pins i.Link Port, MemoryStick Pro Slot, Secure Digital Card Slot, Bluetooth, 3 USB Port(s) (high / full / low speed )
Ports on Unit: Headphones Out, Docking Station Connector, Microphone In, Ethernet Port, VGA Monitor Out,
PC Card Slots: 1 PCMCIA type I or 1 PCMCIA type II Cards and Cardbus support
Modem: Built-in Modem V.92
Wireless LAN: Data transfer 54 Mbps max - Range 10m to 100m
Keyboard: 83 Keys Hotkeys
Mouse: Touchpad
Camera: VGA/640x480
Battery Life / Profile: Up to 01:30 / VAIO Optimized (Brightness Level 5)
Weight: 4000g
Dimensions (W x H x D): 401.8mm x 40.2 to 40.5mm x 297.2 mm
Operating System: Windows XP Professional with SP2
Software: Adobe Acrobat Elements, Adobe Acrobat Professional (Trial), Adobe Acrobat Reader, Adobe Photoshop Elements, Memory Stick Formatter, Microsoft Office (Trial), Microsoft Works, Norton Internet Security, Roxio DigitalMedia SE 7, VAIO Update, WinDVD for VAIO
Warranty: 1 Year

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:18
En wat is het idee van deze topic ?! :?

-

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:44

Piggen

Lekker bakkie

Ervaringen delen, lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ervaringen uitwisselen net zoals dat gebeurt voor de Dells, Acers etc en hun verschillende types.

Ik kon geen topic vinden over de BX (business notebook) 17". Indien er iemand deze notebook heeft en wil vertellen of deze te spreken is over zijn machine, graag. Zelf heb ik nu ook al een Sony 15,4" en ik ben heel erg tevreden over de prestaties, design, "stilte", grafische kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm in huis, nu inrichten en bevindingen rapporteren.
Nog andere tweakers met dezelfde notebook?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Het is echt een desktop replacer neem ik aan? Ik bedoel: het is nou niet erg portable zo'n enorme laptop. Misschien leuk om te vertellen waar je het apparaat vooral voor gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:01:
Het is echt een desktop replacer neem ik aan? Ik bedoel: het is nou niet erg portable zo'n enorme laptop. Misschien leuk om te vertellen waar je het apparaat vooral voor gebruikt.
Het is een machine die je ook gebruikt als desktop. Mijn oudere desktops zijn allemaal servers geworden. Mijn vrouw en ik gebruiken gewoon laptops, allebei sony's. Verder nog een laptop, oudere Gericom Pentium 4 1,6 met Linux op (Linspire).

Waar gebruik ik deze machine voor:
- Office
- MS Project
- AutoCad
- Photoshop CS2
- Visual Studio 2003 en 2005
- SQL Server 2005
- LAMP

Het maakt het ontwikkelen overzichtelijker, zeker met enkele toolbars en extra tools er naast en de resolutie is gewoon top. 1920 x 1200.

Ben op dit moment eigenlijk druk met installeren. Duurt even... :)
Pagina: 1