IBM Thinkpad T42 Fan Error

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheBuster
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09-2020
Lieve Tweakers,

Gisteren speelde ik nog World of Warcraft, toen mijn framerate drastisch verlaagde naar onacceptabele waarden,wat mij deed besluiten mijn laptop te herstarten. Meteen na het bootscherpje van IBM komt er nu een "Fan Error" tekst te staan, dat gepaard gaat met 2 biepjes. Hierna sluit de computer zichzelf af.

Het is niet mogelijk om in de BIOS te komen, deze error komt eerder :( Ik heb na een tijdje zoeken uitgevonden hoe ik hem openmaak (toetsenbord omhoog halen), en ik hoopte dat er gewoon wat stof op de ventilator zat, maar dit lijkt niet het probleem.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt voor elke reactie

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:39

lonkhuijzen

100% ADH

Goh vorige week vrijdag toevallig precies hetzelfde probleem.
Alleen die van mij gaf nog geursignalen dat ie zich niet lekker voelde :)

En hij ligt nu dus bij IBM op de operatietafel (3jaar carry in garantie via school).

Heb jij geen garantie meer?

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• TheBuster
Ik deed Communicatie en Multimedia Design in Heerlen , en heb 3 jaar garantie volgens mij, maar ik heb dit ding echt nodig om wat zooi te bekijken voor mijn aankomende tentamens (andere studie ;))

Die van mij ruikt overigens niet, hij was op tijd uitgezet denk ik, maar het internet staat echt bomvol met gehuil over t42+fan/tempratuur problemen, maar nergens een fix ;)

edit: hoelang duurt het voordat je je laptop terugkrijgt?

[ Voor 8% gewijzigd door TheBuster op 27-01-2006 17:16 ]

Verwijderd

Even een klein beetje topickaping: hoe claim je garantie voor je T42? Ik heb zelf die 3 jaar carry-in garantie op de aankoopbon staan, maar ik heb me nooit ergens aangemeld bij IBM ofzo. Is die bon met de garantie en aankoopdatum erop genoeg?

Draait de fan helemaal niet trouwens? Afhankelijk van de plaatsing en het type fan zou je zelf een poging tot vervanging kunnen wagen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 17:20 ]

• TheBuster
beats me :P hopelijk antwoordt Pluk voor je

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:39

lonkhuijzen

100% ADH

Ik heb hem vorige week vrijdag binnengebracht bij school en die regelen de rest. Hopelijk is hij aanstaande dinsdag klaar.

Daarvoor wel eerst naar ibm gebelt om te vragen hoe lang het bij hun zou duren, en dat was 2-3 weken.

Voorzover ik weet is een een bon helemaal niet nodig. Iedere laptop heeft een unieke serial met bijbehorende garantietermijn (net als bij Harddisks) en is het slecht een kwestie van IBM bellen.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• TheBuster
Hmm dan moet dat later maar..ik kwam er net via een random site achter dat je met [escape] de error ignored en doorgaat, en nu probeer ik met software de temperatuur te meten, en te kijken of ikde ventilator handmatig kan laten lopen,maar het ziet er slecht uit ;)

Verwijderd

hoe kun je de temperatuur meten van ibm laptops? Ik heb een R50p, maar met mbm6 lukt het mij niet
Pagina: 1