Ik heb een formulier dat vragen en antwoordmogelijkheden voorschoteld. Nu wil ik, afhankelijk van het antwoord dat gegeven wordt, naar een andere vraag doorverwijzen. Scores worden netjes bij elkaar opgeteld en als de vervolgvraag bij een antwoord 0 is, dan gaat ie naar de conclusie.
Dus:
vraag 1, antwoord a -> vraag 2
vraag 1, antwoord b -> vraag 6
vraag 6, antwoord x -> conclusie
Nu heb ik daarvoor in principe de php-code geschreven, maar ik zit even hoe ik dit in mijn form kwijt moet. Op dit moment heb ik het volgende
Dit werkt als $volgendeVraag voor alle radio-opties gelijk is, maar werkt niet meer als ik verschillende waarden aan $volgendeVraag ga toekennen.
De waarden die bij volgendeVraag worden gezet zijn de juisten, allen gaat hij in dit geval altijd naar vraag 33, terwijl ik wil dat ie bij de 1e 2 opties naar de conclusies gaat. Ik heb het idee dat ik even iets heel sufs over het hoofd zie, maar staat al te lang naar het scherm om het te zien.
Iemand suggesties? thx!
Dus:
vraag 1, antwoord a -> vraag 2
vraag 1, antwoord b -> vraag 6
vraag 6, antwoord x -> conclusie
Nu heb ik daarvoor in principe de php-code geschreven, maar ik zit even hoe ik dit in mijn form kwijt moet. Op dit moment heb ik het volgende
PHP:
1
2
| <input type="radio" name="antwoordscore" value="'.$score.'">'.$antwoord.' <input type="hidden" name="volgendeVraag" value="'.$volgendeVraag.'"> |
Dit werkt als $volgendeVraag voor alle radio-opties gelijk is, maar werkt niet meer als ik verschillende waarden aan $volgendeVraag ga toekennen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <td class="answers" align="left"> <input type="radio" name="antwoordscore" value="5">0 - 20 <input type="hidden" name="volgendeVraag" value="0"> </td></tr> <tr valign="middle"> <td class="answers" align="left"> <input type="radio" name="antwoordscore" value="10">21 - 40 <input type="hidden" name="volgendeVraag" value="0"> </td></tr> <tr valign="middle"> <td class="answers" align="left"> <input type="radio" name="antwoordscore" value="15">41 + <input type="hidden" name="volgendeVraag" value="33"> </td> |
De waarden die bij volgendeVraag worden gezet zijn de juisten, allen gaat hij in dit geval altijd naar vraag 33, terwijl ik wil dat ie bij de 1e 2 opties naar de conclusies gaat. Ik heb het idee dat ik even iets heel sufs over het hoofd zie, maar staat al te lang naar het scherm om het te zien.
Iemand suggesties? thx!