50 dvd-r's niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 1.558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jaapkroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb vanochtend gevraagd of mijn zusje een spindel van 50 dvd's zou willen meenemen van de markt, -R dus. Toen belde ze "Ik sta hier nu en ze hebben Philips dvd's voor 20 euro en merkloze voor 17,50" dus ik nog altijd enigzins wantrouwend ten opzichte van de markt "Als dat het verschil is doe dan maar die van Philips".
Nu zit ik dus met 50 dvd-r's die niet herkend worden. Ik heb het geprobeerd op twee pc's:
een desktop met: NEC DVD_RW ND-1300A brander en nero 7
en een laptop met: Matshita DVD-RAM UJ-830S brander en nero 6
Aan de systemen ligt het niet het zijn beide redelijk recente pc's (>2.4GHz) met WinXP.
Het is niet alleen zo dat nero de dvd's niet herkent, windows herkent ze ook niet (zegt dat er geen dvd in de brander zit)

Is er nog een manier om deze dvd's te redden of is er misschien iets wat ik verkeerd kan doen? Ik heb het getest met een stuk of 8 dvd's dus het is niet toevallig de eerste die ik pak..
Hopelijk heeft iemand nog een idee, alvast bedankt.

Jaap

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Firmware van je DVD brander upgraden.

Verwijderd

probeer eens je firmware van je dvd branders up te daten...

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:12

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Yep , dat moet inderdaad je firmware zijn.

Ik heb vandeweek een spindel Philipsen van Opus binnen gekregen (50 stuks, +R, 8x) en die werden op 2,4 speed herkent in m'n computer, maar ze wilden niet branden. Na een firmware update (gaat trouwens om een NEC 2500a) deden ze het perfect op 8x.

De firmwares van Herrie (meuktracker: NEC ND-1300A 1.0C (Herrie)) werken perfect en leveren vaak nog wat extra leuke features op. Wel even goed de instructies lezen natuurlijk! En je oude firmware backuppen zodat je bij problemen terug kan.

Als je die niet vertrouwd kan je natuurlijk altijd de [url=http://www.de.nec.de./software/1976_Firmware_ND-1300A_WIN10B.zip]originele[/url] NEC firmware nemen

Suc6

[ Voor 14% gewijzigd door vanenkelen op 27-01-2006 17:03 ]

• jaapkroe
Allereerst bedankt voor jullie snelle reacties.
Maar oké, ik ben dus een behoorlijke leek in het firmware gebeuren. Die term hoor ik eigenlijk pas sinds kort, maar ik heb dus net mijn firmware geüpdateted. Als ik het goed heb had ik eerst versie 1.08 (dat heb ik bekeken bij de eigenschappen van de dvd-brander via `apparaatbeheer', ik heb toen op [url]http://www.de.nec.de./softwareoverview2.php/id/1333[/url] de windows-installer update voor 1300A geïnstalleerd.
Maar het werkt nog steeds niet, heb ik de verkeerde firmware?

• jaapkroe
Oh, ik die de laatste post nog niet gezien, ik weet niet hoe ik het moet backuppen maar ik ga gewoon die firmware installeren als het niet klopt kan ik altijd de brander verwijderen en opnieuw laten herkennen lijkt me.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:03

Harrie

NederVlaming

jaapkroe schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:11:
Oh, ik die de laatste post nog niet gezien, ik weet niet hoe ik het moet backuppen maar ik ga gewoon die firmware installeren als het niet klopt kan ik altijd de brander verwijderen en opnieuw laten herkennen lijkt me.
De firmware zit fysiek in je drive, dus de brander verwijderen en opnieuw laten herkennen is dan niet voldoende. Mocht er iets mis gaan met het updaten van je firmware, dien je de oude terug erin te flashen. Hiervoor moet je een backup van je oude firmware maken, omdat de firmware ook gegevens bevat die uniek zijn per drive. (kalibratie gegevens)

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:12

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Een firmware wordt weggeschreven in een chip in de speler,en is geen driver ofzo in je besturingssysteem als je hem niet backupped kan je hem NIET meer terugvinden. Normaal gesproken werkt een nieuwere firmware gewoon, maar als het fout gaat heb je vaak een groot probleem. Daarom bij firmware upgrades altijd voorzichtig.

Lees de instructies die Herrie bij zijn firmwares geeft, hier staat alles in.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
jaapkroe schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:11:
De firmware wordt in de geheugenchip van je brander geschreven. Dus verwijderen en opnieuw laten herkennen zal niet werken om het ongedaan te maken. Vaak zit er bij firmware update programma's wel een backup onderdeel. Ik zou dat zeker gebruiken. :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
doe voorzichtig, en lees de waarschuwingen die erbij staan goed
zoals: raak je pc niet aan, druk niet op knoppen, zorg dat de stroom niet uitvalt, zet je pc niet uit

PSN: djmurcielago

• jaapkroe
bedankt voor de waarschuwingen ;) ik was nog net niet begonnen ik zal iets voorzichtiger zijn dan.

• jaapkroe
Heb net die firmware geïnstalleerd en de computer opnieuw opgestart.
Maar het werkt nog steeds niet..

Kan het er aan liggen dat mijn computer de dvd-brander als cd-rom ziet (zo staat hij bij `My Computer')

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan makkelijk, als je in Explorer in Windows XP aan heb gegeven dat je er niet op mag branden via explorer.

C:\>_

• jaapkroe
Heb dat nu geprobeerd, hij herkend het nu als ik er een lege dvd in stop (dan wel als lege cd-rom). Vervolgens bij het branden duurt het eerst ongeveer 1 minuut en daarna crashed hij bij 1%

• jaapkroe
Dit kreeg ik als resultaat met DVD Identifier:

----------------------------------------------------------------------------
Unique Disc Identifier : [DVD-R:CMC MAG. AE1]
Disc & Book Type : [DVD-R] - [DVD-R]
Manufacturer Name : [CMC Magnetics Corp.]
Manufacturer ID : [CMC MAG. AE1]
Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4.71 GB (4.38 GiB)]
** INFO : Drive = _NEC DVD_RW ND-1300A [FW 1.0C]
** INFO : Write Capabilities = DVD+R DVD+RW
** INFO : Write Capabilities = DVD-R DVD-RW
** INFO : Disc = [DVD-R:CMC MAG. AE1]
** INFO : Reference Speed : 1x DVD = 1385 kBps
** INFO : An Writeable Disc Is Recommended For Accurate Results
** INFO : Write Speeds (Supported By This Drive On This Disc) Listed Below

** INFO : GET PERFORMANCE Write Speed Descriptor(s)
Descriptor #1 = 5408 kBps ( 4.00x) - [CLV/Non-Pure CAV]
Descriptor #2 = 2704 kBps ( 2.00x) - [CLV/Non-Pure CAV]

** INFO : MODE SENSE Write Speed Descriptor(s) [Legacy Command]
** WARNING : MODE SENSE Is Obsolete And Not Always Properly Supported
Descriptor #1 = 2822 kBps ( 2.00x) - [CLV/Non-Pure CAV]
Descriptor #2 = 1411 kBps ( 1.00x) - [CLV/Non-Pure CAV]
Descriptor #3 = 706 kBps ( 0.51x) - [CLV/Non-Pure CAV]
** INFO : Hex Dump Of 'Media Code'-Block Listed Below
** INFO : 4-Byte Header Preceding 'Media Code'-Block Discarded
** INFO : Format 0Eh - Pre-Recorded Information In Lead-In
0000 : 01 40 c1 fd 9e d8 52 00 02 55 0d 0e 88 9a 80 00 .@....R..U......
0010 : 03 43 4d 43 20 4d 41 00 04 47 2e 20 41 45 31 00 .CMC MA..G. AE1.
0020 : 05 88 80 00 00 00 02 00 06 09 0d 11 87 78 90 00 .............x..
0030 : 07 88 80 00 00 00 00 00 08 05 15 0d 0f 0a 09 00 ................

** INFO : Hex Dump Of 'Control Data Zone'-Block Listed Below
** INFO : 4-Byte Header Preceding 'CDZ'-Block Discarded
** INFO : Format 10h - Physical Format Information Of Control Data Zone
0000 : 25 0f 02 00 00 03 00 00 00 26 12 7f 00 00 00 00 %........&......
[ DVD Identifier V4.2.0 - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]

Het zijn dus iig dvd's van Magnetic Corp, de rest zegt me niet zo veel en voor zover ik op internet kan vinden zijn dat dan wel echte philips-dvd's. Waarschijnlijk zijn dus de dvd's goed. Dan zou het dus aan de brander of software moeten liggen. Ik heb nu dus ook de nieuwste firmware dus dat zal het ook niet zijn. Brander zal niet kapot zijn (anders zou DVD Identifier ook niets kunnen vinden).
Ik ga dus nu maar proberen Nero opnnieuw te installeren.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09

The Third Man

The Third Jellyfish

De 1300A is al behoorlijk oud en aangezien NEC (net als de meeste andere branderfabrikanten) niet eeuwig zijn firmwares bijwerkt heb je een grote kans dat de DVD's simpelweg te nieuw zijn voor deze drive. Aangezien nieuwe DVD branders tegenwoordig ook geen drol meer kosten (40 euro of zo) lijkt me dat een verstandige investering.

Verwijderd

http://www.herrie.org/firmwares/nec1300.html

Beta features:

I also added generic 2x and 4x writing strategies for 1-2x and 1-4x media not contained by the firmware at this time. This feature is equal to the one in NEC's 1.09.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:10:
http://www.herrie.org/firmwares/nec1300.html

Beta features:

I also added generic 2x and 4x writing strategies for 1-2x and 1-4x media not contained by the firmware at this time. This feature is equal to the one in NEC's 1.09.
Maar wat als de 50 DVD's nu 8x media zijn?

Verwijderd

een 52 speed cdr kun je toch ook branden met een 12 speed cd brander?
waarom zou dat met een dvd niet werken? welke firmware heb je er nu precies inzitten, volgens mij de officieele van NEC 1.0B, probeer 1.0C Bitsetting Final Test 2 van herrie eens, en probeer het dan nog een keer.

bij mijn 2510 krijg ik alleen een melding dat de kwaliteit niet gewaarborgd kan worden, maar ik kan wel gewoon branden met nero en "unsupported" media.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 12:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:54:
probeer 1.0C Bitsetting Final Test 2 van herrie eens, en probeer het dan nog een keer.
Ik heb dezelfde schijfjes en heb mijn NEC 1300A met deze herrie firmware geflasht... het mag niet baten...

Heb jij ondertussen een oplossing gevonden???

Verwijderd

ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem met hetzelfde DVD-RAM staion in mijn laptop.
Hij herkent en speelt wel cd-roms maar bij dvd's geeft hij problemen. Héél af en toe kan ik wel dvd's afspelen raar maar waar. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Pagina: 1