Toon posts:

[XP] Installatie blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al iets van 6 keer gewoon normaal mijn xp kunnen instaleren.
Nu heb ik mijn windows overgezet van een ATA schijf naar een S-ATA schijf, nou boot windows wel alleen bij het opstarten krijg ik 30 sec. een zwart scherm voordat ik het windows logo en de blauwe balk kan zien. En als ik mijn pc opnieuw opstart dan crasht 'ie ook en gaat het hardeschijf ledje aan de voorkant van de pc knipperen.

Nou dacht ik, even wat backups maken en windows opnieuw instaleren.
Dus even windows cd erin, setup start gewoon op maar de setup blijft een half uur lang hangen bij 'Hardeware configuratie detecteren'.

Weet iemand een oplossinge hiervoor, of heeft één van jullie dit misschien eerder meegemaakt?

Voor mijn pc inhoud, zie onderschrift

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die hier iets op weet?

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Wat dan nog weleens wil helpen is je pc opnieuw opstarten, wanneer windows problemen met de hardware detectie zal ie na de herstart dit stukje hardware overslaan en verdergaan

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:13
Probeer wat apparaten die niet noodzakelijk zijn om je PC te laten draaien eens los te koppelen/eruit te halen, en probeer zo te achterhalen welk apparaat er dwarsligt :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
heb je je raid/sata drivers wel geinstalleerd?

• Morax
andreict schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:33:
heb je je raid/sata drivers wel geinstalleerd?
Zo niet, dan hoort de installatie niet te bljiven hangen op het detecteren van de hardware ;) Dan loopt de installatie namelijk gewoon door, en krijg je later de melding dat er geen schijven zijn gedetecteerd, of als je ook een PATA schijf erin hebt zitten, dan zie je de SATA schijven gewoon niet in de lijst staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij liep net weer vast, ik probeerde even via de opstart diskette's van partition magic te kijken wat er aan de hand was toen kreeg ik een error #110 dat de partitition table's ontbraken.

Weet iemand hoe ik mijn partitie tabel kan repareren?
Ik heb 2 partities, eentje voor windows en één waar de backup op staat.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb de S-ATA schijf eruit gehaald, windows setup starte nu wel in één keer kreeg alleen fout dat er geen HDD gevonden was.

Maar nu is opeens mijn tijd & datum gereset naar 2004, heel vreemd dit.

Ik kan mijn schijf wel voor garantie opsturen maar waar laat je zo snel 160gb aan data.

Weet iemand misschien een tool die kan achterhalen wat er mis is met je HDD (net zoiets als memtest voor geheugen fouten detecteren zeg maar)

• Morax
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:13:
Update:

Ik heb de S-ATA schijf eruit gehaald, windows setup starte nu wel in één keer kreeg alleen fout dat er geen HDD gevonden was.

Maar nu is opeens mijn tijd & datum gereset naar 2004, heel vreemd dit.

Ik kan mijn schijf wel voor garantie opsturen maar waar laat je zo snel 160gb aan data.

Weet iemand misschien een tool die kan achterhalen wat er mis is met je HDD (net zoiets als memtest voor geheugen fouten detecteren zeg maar)
De fabrikant van de HDD heeft meestal wel een tooltje waarmee je de HDD kan laten controleren op problemen. Zo heb je Maxtor Powermax voor Maxtor-schijven, en Data LifeGuard Diagnostic voor Western Digital schijven bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik even op de samsung site rondneuzen, ik laat jullie wel weten als ik het programma gevonden heb en de schijf getest heb.

EDIT:
Het Samsung Diagnostic programma kan de hele schijf niet eens vinden (heb het programma op een bootdisk gezet en uitgevoerd).

Erg vreemd dat samsung een tool maakt om harde schijf te testen, maar dat deze dan weer niet alle harde schijven ondersteund.
Samsung moet toch gewoon support geven voor alle harde schijven?

EDIT2: Ik heb even gezocht op mijn mobo i.p.v. op de harde schijf.
Ik kom veel topics tegen van mensen met problemen met S-ATA schijven en het Asus A7N8X-XE mobo.
Daar kwam ik ook tegen dat door mijn mobo de windows setup mijn cd-rom drive als hardeschijf ziet en deze op die manier probeert te benaderen, raar :?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 16:19 ]

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Mss dan een bios-update die je probleem kan oplossen??

Verwijderd

Topicstarter
Kijoki schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:05:
Mss dan een bios-update die je probleem kan oplossen??
Ik heb vorige jaar al de laatste bios erop gezet (v 0204), en een maandje daarna heb ik de S-ATA schijf erin gezet.

Denk dat het anders toch maar een P-ATA schijf erbij kopen wordt om windows op te zetten :/

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Wat dacht je ervan om de de S-ata controller te enablen in de bios.
Mocht je dit nog niet hebben uitgevoerd natuurlijk..........

[ Voor 33% gewijzigd door flippertw op 22-02-2006 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
De S-ATA schijf staat wel aan in de bios, anders zou ik windows niet kunnen opstarten.

Verwijderd

Hehehe, verleden week zelf windows geinstalleerd, bleef tijdens het installeren ook steeds de computer hangen, ik kwam niet verder dan configuratie testen (in het begin).
Bleek de USB cardreader die achterin de USB poort van m'n Microsoft Internet Keyboard Pro (!) geplugt zat dwars te liggen, ben ik een halve dag mee zoet geweest. 8)7

Verwijderd

Volgens Asus kun je alleen Sata in Raid mode bedrijven
en niet een harddisk er aan hangen.misschien is dat de oplossing.

Bert
Pagina: 1