Toon posts:

probleem met accu van ipod nano

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weken een ipod nano, maar nu heb ik het volgende probleem. Als ik mijn accu vol oplaad is hij binnen 3 uur leeg. Nu heb ik hem dus terug gebracht naar dixons waar ik hem gekocht had. Daar hebben ze hem dus eergister in beslag genomen en ze gingen hem versturen naar apple. Ik ben dus 3 a 4 weken mijn nanok wijt. Maar nu is mijn vraag dus hoe kan dit, ligt het aan de ipod nano denken jullie? of aan mijn pc? of aan mijn instellingen van de nano.

Instellingen van de nano:

usb poort: 2.0
Software: geupdate naar 1.1 (daarvoor had ik het probleem ook al)
Klok: zichtbaar
speel ik vaak spellen? Nooit
Timer verlichting: 5 seconde (lijkt me dus normaal)
hold: staat altijd aan dus geen plotselinge timer verlichting door scroll wheel.

Hij is ook geen één keer gevallen dus daar kan het ook niet aanliggen. Wat denken jullie is het een software fout dus hij kan gemaakt worden en ik krijg hem terug. Of denken jullie dat ik een nieuwe van apple krijg.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:31

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Dit is een productiefout van Apple geweest, er zijn honderden Nano's (en gewone ipods) die terug zijn gegaan naar Apple.

Vaak ruilt Apple ze gewoon 1 op 1 om voor een nieuwe.

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had alleen de ipod ingeleverd, krijg ik dan ook alleen de ipod nano? Of is het zo dat ik in een doos gewoon alles krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

wat denk je zelf? ;)

alleen de nano dus. Ik had het ook met de 1e generatie ipods... terug wegens accuproblemen, kreeg een gloednieuwe in de plaats.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36
Je krijgt een refurbished iPod, dat lijkt een gloednieuwe, maar is het technisch gezien niet. Verder is het niet zo slim dat je het via Dixons hebt gedaan. Als je gewoon direct via Apple de iPod had aangemeld, dan had je waarschijnlijk binnen een week een werkende nano gehad.

Tot slot, zie ik het nu van dit topic niet in. Je stelt vragen als wij nog kunnen helpen, maar wat kunnen wij nu nog voor je betekenen :?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat houdt een refurbished nano in dan? Ik snap het dus niet, hij is nieuw maar technisch niet hmm raar zeg.

Wat het topic betreft ik wilde weten hoe zou kunnen vandaar dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:07:
Wat houdt een refurbished nano in dan? Ik snap het dus niet, hij is nieuw maar technisch niet hmm raar zeg.

Wat het topic betreft ik wilde weten hoe zou kunnen vandaar dit topic :)
Dat ze van kapotte nano's over de hele wereld weer een x aantal werkenden maken door de onderdelen die níet kapot zijn, bij elkaar te doen. (zoals bij jou is alleen de accu kapot, de rest van de onderdelen hergebruikt Apple dus).

Hoe het kan? Productiefout, je bent verder niet raar met je nano omgegaan dus het kan wat mij betreft verder nergens aan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat wil ik toch niet als klant, een bij elkaar geraapt product :S

Ik heb betaald voor een nieuw product en niet voor een refurbished product :(

Kun je daar geen bezwaar tegen indienen ofzo, maar is het dan zeker dat ik een refurbished ipod krijg of kan ik ook gewoon een nieuwe krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:21:
Kun je daar geen bezwaar tegen indienen ofzo, maar is het dan zeker dat ik een refurbished ipod krijg of kan ik ook gewoon een nieuwe krijgen?
Daarom zeg ik toch ook technisch. Een refurbished iPod is net zo goed of slecht als een nieuwe iPod ...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:30

Piggen

Lekker bakkie

Je kunt best bezwaar maken, alleen heb je geen poot om op te staan. Je hebt recht op een gelijkwaardig product en dat krijg je ook. Een refurbished product voldoet namelijk aan dezelfde eisen als een nieuw product en ook de garantie blijft van kracht. Het is geen tweedehandsje ofzo.

Ik betwijfel trouwens of je het zult merken als je een refurbished nano krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door Piggen op 27-01-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

net alsof je kunt bewijzen dat het een refurbished model is :P Dat verschil zie je namelijk niet eens, en merk je (in principe ;) ) ook niet aangezien het idd gelijkwaardig is aan een nieuwe. Dus waarom zou je? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeggen ze het erbij of het een refurbished product is?

Bedankt voor al jullie hulp in een korte tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
@gsforlife, ik zal proberen toe te lichten waarom ze het doen. Maar dan stop ik ook, want het schiet niet echt op.

Sneller: Apple wil graag de beste service leveren. Als ze iedere keer de iPods gaan maken dan kost dat veel tijd waardoor reparaties, meerdere weken tot zelfs wel maanden kunnen duren, ze moeten immers alle onderdelen hebben liggen van alle iPods etc. Door het leveren van andere gemaakte iPods kunnen ze deze tijd veel korter maken, als je het direct via Apple had gedaan dan duurt het repareren maar één week incl. verzenden.

Krasloos/niet van nieuw te onderscheiden: Daarnaast zit er een nieuw frontje op, waardoor je dus altijd een krasloze en niet van nieuw te onderscheiden iPod terug krijgt, het is dus ook wat dat betreft beter dan repareren. Refurbished is echt niet minder dan nieuw. Zoals Lunatic al zei, ze zijn niet te onderscheiden van nieuw, Apple geeft dit dan ook niet aan.

Pagina: 1