'k heb sinds vandaag een ASUS WL500-g, omdat ik er zoveel reviews en goede reacties op heb gelezen..
Heb het ding aangesloten, alles ingesteld, maar nu valt ie soms uit. Ik gebruik geen wireless (heb hier gewoon draad liggen) en af en toe zit je gewoon te internetten of iets dergelijks en dan valt ie weg, zomaar opeens. Als ik naar http://192.168.1.1/ (routersetup) ga, kan ik er wel gewoon op, de router is dus niet aan het rebooten.
Zou dit aan het max. aantal verbindingen liggen? Als ik via de setup pagina de router reboot, doet ie het daarna weer wel. Maar zonder reboot krijg ik 'm niet meer aan de praat.
Ik kan ook, wanneer de router even "weg" is, geen ipconfig /renew doen, want dan krijg ik de melding dat er geen device is die dit kan (of iets dergelijks, zou ik bij de volgende uitval even moeten kijken wat de melding precies is).
Nou is mijn vraag, hebben meer mensen hier last van? En is er wat aan te doen? Vind het vrij irritant namelijk... En m'n oude Sweex router (prul) deed dit nooit...
EDIT:
En als ik dan naar de setuppagina van de router ga, dan naar "Status & Logs" en dan naar Status, en ik klik daar op RENEW, dan kan ik weer internetten.
Ik snap niet wat ik fout doe...
Heb het ding aangesloten, alles ingesteld, maar nu valt ie soms uit. Ik gebruik geen wireless (heb hier gewoon draad liggen) en af en toe zit je gewoon te internetten of iets dergelijks en dan valt ie weg, zomaar opeens. Als ik naar http://192.168.1.1/ (routersetup) ga, kan ik er wel gewoon op, de router is dus niet aan het rebooten.
Zou dit aan het max. aantal verbindingen liggen? Als ik via de setup pagina de router reboot, doet ie het daarna weer wel. Maar zonder reboot krijg ik 'm niet meer aan de praat.
Ik kan ook, wanneer de router even "weg" is, geen ipconfig /renew doen, want dan krijg ik de melding dat er geen device is die dit kan (of iets dergelijks, zou ik bij de volgende uitval even moeten kijken wat de melding precies is).
Nou is mijn vraag, hebben meer mensen hier last van? En is er wat aan te doen? Vind het vrij irritant namelijk... En m'n oude Sweex router (prul) deed dit nooit...
EDIT:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
C:\>ipconfig
Windows IP Configuration
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
C:\>ipconfig /renew
Windows IP Configuration
The operation failed as no adapter is in the state permissible for
this operation.
C:\>ipconfig /release
Windows IP Configuration
The operation failed as no adapter is in the state permissible for
this operation.
C:\> |
En als ik dan naar de setuppagina van de router ga, dan naar "Status & Logs" en dan naar Status, en ik klik daar op RENEW, dan kan ik weer internetten.
[ Voor 32% gewijzigd door Tanuki op 27-01-2006 16:36 ]
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?