ASUS WL500g valt af en toe uit?

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
'k heb sinds vandaag een ASUS WL500-g, omdat ik er zoveel reviews en goede reacties op heb gelezen..

Heb het ding aangesloten, alles ingesteld, maar nu valt ie soms uit. Ik gebruik geen wireless (heb hier gewoon draad liggen) en af en toe zit je gewoon te internetten of iets dergelijks en dan valt ie weg, zomaar opeens. Als ik naar http://192.168.1.1/ (routersetup) ga, kan ik er wel gewoon op, de router is dus niet aan het rebooten.
Zou dit aan het max. aantal verbindingen liggen? Als ik via de setup pagina de router reboot, doet ie het daarna weer wel. Maar zonder reboot krijg ik 'm niet meer aan de praat.

Ik kan ook, wanneer de router even "weg" is, geen ipconfig /renew doen, want dan krijg ik de melding dat er geen device is die dit kan (of iets dergelijks, zou ik bij de volgende uitval even moeten kijken wat de melding precies is).

Nou is mijn vraag, hebben meer mensen hier last van? En is er wat aan te doen? Vind het vrij irritant namelijk... En m'n oude Sweex router (prul) deed dit nooit...

EDIT:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

C:\>ipconfig /renew

Windows IP Configuration

The operation failed as no adapter is in the state permissible for
this operation.

C:\>ipconfig /release

Windows IP Configuration

The operation failed as no adapter is in the state permissible for
this operation.

C:\>

En als ik dan naar de setuppagina van de router ga, dan naar "Status & Logs" en dan naar Status, en ik klik daar op RENEW, dan kan ik weer internetten. :/ Ik snap niet wat ik fout doe...

[ Voor 32% gewijzigd door Tanuki op 27-01-2006 16:36 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Da's iets met de DHCP-lease van je provider oid..

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-03 23:46

Appie

F1RST Racing

Vertel eens wat je aan het doen bent? Meerdere p2p programma's draaien? Meerdere files binnen halen? (aka veel netwerkverkeer genereren) of gewoon standaard internetten als websites bekijken e.d.?

Firmware al geupdate?

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Tanuki
  • Niet online
Beetje websites surfen, IRC, MSN staat open, en heb 2 torrents in uTorrent open.... Niet veel bijzonders. Met m'n Sweex heb ik nooit uitval gehad die hiermee te vergelijken was, die Sweex viel "pas" uit bij echt zwaar netwerkverkeer.

Firmware update schoot me idd net te binnen.... Nog niet naar gekeken dus, wellicht een optie. :)

@Yapser: Wat bedoel je daarmee? Bij mijn oude router had ik hier geen last van en bij de ASUS WL500g stond de DHCP lease standaard op een getal met 6 cijfers, da's dus sowieso wel langer dan die 8 uur dat ie nu aangesloten zit...

EDIT: 'k zit alweer eventjes online zonder deze grappen te hebben meegemaakt.. Misschien was het maar tijdelijk? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Tanuki op 27-01-2006 19:10 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-03 12:37
Welke Firmware versie staat erop?

Er was vroeger wel een bug genaam WAN-DIE. De internetverbinding valt dan gewoon weg.

Zover ik weet heeft Asus dit probleem opgelost, maar kijk anders even op deze forum Chupa Forum en probeer de firmware van Oleg.

Ik heb zelf ook een WL500g en had hier ook last van. Nadat ik een firmware van Oleg erop had gezet was dat probleem verdwenen.

Ook kun je kijken naar OpenWrt. Maar dat vereist wel wat linux basiskennis.

Asus Download WL-500G

• Tanuki
  • Niet online
Het liefst heb ik gewoon een ASUS firmware ipv een gehackte...
En de firmware die er nu op staat is 1.6.5.3
Ik ga iig eens rondkijken op de ASUS Site voor nieuwe firmwares.

Ik denk dat het opzich wel normaal is nu... (zie edit vorige post)

Bedankt voor de hulp zover mensen! :)

EDIT: En net nadat ik op "verstuur bericht" klik, valt ie uit.... Dit stond in de log:
code:
1
2
3
Mac Address       IP Address      Lease Time
00:00:00:00:00:00 192.168.1.2     expired
00:xx:xx:xx:xx:xx 192.168.1.3     11573 days, 23 hours, 36 minutes, 23 seconds

De 1e is mijn PC... En er staat gewoon 00:00:00:00:00:00 als MAC adres, terwijl dat mijn MAC adres niet is.. Zou het kunnen zijn dat ie mijn MAC adres niet kan vinden? Ik heb de DHCP server nu iig uitgezet, en gewoon zelf een IP adres ingesteld...

EDIT 2: Ook dat mocht niet baten...? Nog steeds blijft ie uitvallen en een druk op de knop RENEW lost het weer op... Ik snap er niks van.. Firmware is nu aan het downloaden...

EDIT 3: 't is een hardnekkig beestje. :o Na het uploaden van de firmware moest ik m'n username & wachtwoord intypen, ik braaf admin/admin intypen, zegt ie dat het fout is. :| Moest ik 'm weer resetten... Heb maar weer alles opnieuw ingesteld, het viel me wel op dat ie nu maar 20 sec. deed over het rebooten ipv 30 in de vorige firmware. De webinterface is ook veel sneller e.d. Ik hoop dat ie het nu wat langer uithoudt....

[ Voor 79% gewijzigd door Tanuki op 27-01-2006 20:04 ]

Verwijderd

Welke firmware heb je uiteindelijk gebruikt?

Heb namelijk zelf ook dit probleem.(en ik zie ook wel dat dit een oud topic is)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Je kan op je pc twee commandovensters openen (Start>Run>cmd) en wat pingtests doen:

ping -t 192.168.1.1 om je router te testen, en nog eentje voor de internetverbinding:
ping -t ping.symantec.com (speciale test-pingserver)

Zet ze allebei in een apart venster, de -t -parameter zorgt dat hij eindeloos blijft doorpingen totdat je op CTRL-C drukt.
Als alleen ping.symantec.com uitvalt is er niets met je WLAN mis, maar als de bovenste ook uitvalt (wat ik al vermoed ivm DHCP) moet je het ergens bij je router en/of pc zoeken.

Wat heb je eigenlijk voor netwerkkaart in je pc?

edit: Goede oplossing die eigenlijk móet werken is het omzeilen van DHCP door in je netwerkkaart handmatig het adres in te vullen :)
Gateway = DNS = 192.168.1.1
Succes :)

@hierboven: Zo te zien 1.6.5.3.
Je kan altijd de laatste Oleg-firmware erop zetten (wl500g.info), die heb ik ook en werkt perfect.
Bovendien heb je dan een heleboel extra opties om wat mee rond te prutsen :)

[ Voor 25% gewijzigd door DarthPlastic op 28-09-2006 11:13 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-03 12:56
Mijn WL500g heeft erg veel moeite met Torrent downloads, na een dagje lekker downloaden zit mijn complete verbinding verstopt soms.. soms is het voldoende om de download computer tcp/ip stack te resetten soms moet ik de hele wl500 aan/uit zetten..

Klink iets anders dan wat jij ervaart, maar je kan eens proberen geen torrents te downloaden en kijken of dat helpt (als die firmware upgrade dat niet deed)

Verwijderd

DarthPlastic schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:11:
Je kan op je pc twee commandovensters openen (Start>Run>cmd) en wat pingtests doen:

ping -t 192.168.1.1 om je router te testen, en nog eentje voor de internetverbinding:
ping -t ping.symantec.com (speciale test-pingserver)

Zet ze allebei in een apart venster, de -t -parameter zorgt dat hij eindeloos blijft doorpingen totdat je op CTRL-C drukt.
Als alleen ping.symantec.com uitvalt is er niets met je WLAN mis, maar als de bovenste ook uitvalt (wat ik al vermoed ivm DHCP) moet je het ergens bij je router en/of pc zoeken.

Wat heb je eigenlijk voor netwerkkaart in je pc?

edit: Goede oplossing die eigenlijk móet werken is het omzeilen van DHCP door in je netwerkkaart handmatig het adres in te vullen :)
Gateway = DNS = 192.168.1.1
Succes :)

@hierboven: Zo te zien 1.6.5.3.
Je kan altijd de laatste Oleg-firmware erop zetten (wl500g.info), die heb ik ook en werkt perfect.
Bovendien heb je dan een heleboel extra opties om wat mee rond te prutsen :)
Het ligt niet aan de router want ik kan de router nog wel gewoon benaderen, Ook thuisnetwerk dus ene client van de router naar andere client router werkt op zo'n moment dus wel.

Wat betreft die firmware bedoel je: v1.9.2.7. CR 7e? En levert die geen beveiligingsrisico's op oid?
Helza schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:21:
Mijn WL500g heeft erg veel moeite met Torrent downloads, na een dagje lekker downloaden zit mijn complete verbinding verstopt soms.. soms is het voldoende om de download computer tcp/ip stack te resetten soms moet ik de hele wl500 aan/uit zetten..

Klink iets anders dan wat jij ervaart, maar je kan eens proberen geen torrents te downloaden en kijken of dat helpt (als die firmware upgrade dat niet deed)
Ik download helemaal niks. Nouja, alleen websites. Dus geen torrents, geen p2p niks! Alleen email en browsen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 15:30 ]

Pagina: 1