als ik een dvd brand met 8 speed, duurt dat met nero ongeveer 1 uur en een kwartier. dit is toch niet normaal meer?iemand anders met dezelfde laptop doet dit gewoon normaal. in 20 minuten. ook met het installeren van gta san andreas, de installatie duurde 3 kwartier. zijn er ook drivers voor branders? of zijn er ergens instellen fout? alvast bedankt.
Staat Ultra DMA wel aan?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
nero gebruik ik al jaren niet meer,
roxio easy media creator 8 is een beter prog.
maar daar ligt het denk ik niet aan. (is je brander niet kaduk)
is je lens vies, waardoor hij bv niet op 8speed (wat je wel hebt geselecteerd) maar terugvalt naar 1x.
dit heb ik meestal met lezen van schijfjes die vies/beschadigt zijn, dan leest hij herhaaldelijk hetzelfde stuk (en ook steeds langzamer) totdat hij niet meer kan en je een foutmelding krijgt!!
koope een nwe brander tegewoordig goedkoop genoeg + nog gratis software!! 60 euro max ????
roxio easy media creator 8 is een beter prog.
maar daar ligt het denk ik niet aan. (is je brander niet kaduk)
is je lens vies, waardoor hij bv niet op 8speed (wat je wel hebt geselecteerd) maar terugvalt naar 1x.
dit heb ik meestal met lezen van schijfjes die vies/beschadigt zijn, dan leest hij herhaaldelijk hetzelfde stuk (en ook steeds langzamer) totdat hij niet meer kan en je een foutmelding krijgt!!
koope een nwe brander tegewoordig goedkoop genoeg + nog gratis software!! 60 euro max ????
GiTS
Wat een hoop bullshit in een post. Een ander programma is niet 'beter' dan het andere als het dezelfde functionaliteit heeft in een ander jasje. Zijn brander is een 8x DVD-burner, en dat is dus recent.
-edit- en wat is die gratis software? Juist, Nero.
-edit- en wat is die gratis software? Juist, Nero.
[ Voor 35% gewijzigd door BHQ op 27-01-2006 16:35 ]
bedankt voor de snelle reacties. nou ik heb een laptop. als ik met nero brand dan geeft ie zelf aan 8 minuten resterend, in het begin. als die verstreken zijn is ie pas op 8 % ofzo. aan de lens kan ik zo aan. mag je daar met een wattenstaafje aankomen? oja de dvd schijfjes zijn ook niet echt geweldig. platinum minus, maar dan kan het nog niet zo lang duren.
en wat zijn "UDMA aan? chipsetdrivers?" chipset heb ik geinstalleerd trouwens, maar wat is UDMA?
en wat zijn "UDMA aan? chipsetdrivers?" chipset heb ik geinstalleerd trouwens, maar wat is UDMA?
[ Voor 13% gewijzigd door FietsFanaat33 op 27-01-2006 16:35 ]
Volgens mij mag het met een miniscuul beetje alcohol, maar doe maar niet tot iemand dit zeker weet.
UDMA kan je checken bij Deze computer -> Hardware -> Apparaatbeheer -> IDE ATA/ATAPI-controllers -> dubbelklikje -> zorg dat alle devices op alle controllers DMA hebben.
UDMA kan je checken bij Deze computer -> Hardware -> Apparaatbeheer -> IDE ATA/ATAPI-controllers -> dubbelklikje -> zorg dat alle devices op alle controllers DMA hebben.
[ Voor 47% gewijzigd door BHQ op 27-01-2006 16:39 ]
Wij maakten de lenzen ook altijd schoon met een beetje alcohol met behulp van een klein kwastje.
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Ik doe 't altijd met een wattenstaafje met wat spiritus of zuivere alcohol. Bij gebruik van spiritus moet je erna nog wel even nabehandelen met water omdat spiritus een soort poedersporen achterlaat als het opdroogt.Yapser schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:37:
Volgens mij mag het met een miniscuul beetje alcohol, maar doe maar niet tot iemand dit zeker weet.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ligt het niet aan de firmware van je brander?
Als je een schijfje invoert om te branden, zal hij moeten weten hoe hij dit merk aan moet pakken > firmware.
Als je dus een nieuw type schijfje hebt, wat nog niet in de firmware zit, kun je dus meestal, na het updaten ervan, deze schijfjes gewoon branden.
Als een dvd-brander het schijfje niet herkent, valt hij standaard terug naar 1x speed.
Firmware kun je vinden op de site van de fabrikant.
Als je een schijfje invoert om te branden, zal hij moeten weten hoe hij dit merk aan moet pakken > firmware.
Als je dus een nieuw type schijfje hebt, wat nog niet in de firmware zit, kun je dus meestal, na het updaten ervan, deze schijfjes gewoon branden.
Als een dvd-brander het schijfje niet herkent, valt hij standaard terug naar 1x speed.
Firmware kun je vinden op de site van de fabrikant.
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Ik zou, zoals DarthPlastic zegt, ook eerst proberen de firmware van de brander up te daten. Als dit niet helpt, probeer dan eens te branden met een aantal andere merken. Als dit wel goed gaat dan heb je het probleem gevonden.
Hij kan Idd vaak mijn schijfjes niet lezen. dan tikt en piept de brander wat. Ook doen veel dvd's het niet goed. daan gaan ze stotteren op het einde. maar waar kan ik firmware downloaden voor een brander voor een acer aspire 1800 serie?
Verwijderd
Brander op een aparte IDE kabel?, of heb je er nog een aanhangen?, bijv. cd-rom speler.
Meestal duurt het branden dan ook wat langer.
Zit in een laptopVerwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:59:
Brander op een aparte IDE kabel?, of heb je er nog een aanhangen?, bijv. cd-rom speler.
KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4
wat is hier het nutvan? en wat is een IDE kabel?
Schoonmaken van lens met gedeminirailseerd water... bijt niet (itt alcohol) en laat geen sporen achter.
Verder klinkt het als een hitteprobleem. Mijn notebook (ook Acer) gaat op de laagste snelheid branden als hij te warm is. Hij begint dan ook op de hoogste snelheid, maar klokt langzaam terug.
Misschien kun je je notebook eens twee uur uit laten staan en dan daarna direct een dvd branden.
Firmware updaten zou idd kunnen helpen als het ligt aan schijfjes die niet als 8x herkend worden.
Verder klinkt het als een hitteprobleem. Mijn notebook (ook Acer) gaat op de laagste snelheid branden als hij te warm is. Hij begint dan ook op de hoogste snelheid, maar klokt langzaam terug.
Misschien kun je je notebook eens twee uur uit laten staan en dan daarna direct een dvd branden.
Firmware updaten zou idd kunnen helpen als het ligt aan schijfjes die niet als 8x herkend worden.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
ben al weer weg
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Misschien een domme vraag. Maar wat voor DVD brandt je? Gewoon een data schijf, of probeer je een avi-file(of ander filmbestand) als DVD schijf te branden oid? In dat laatste geval zit er eerst nog een conversieslag tussen die gewoon veel tijd in beslag neemt.
Het komt niet vaak voor dat een brander te langzaam brandt doordat de hardware defect is. In bijna alle gevallen is het een software probleem of instelling.
Het komt niet vaak voor dat een brander te langzaam brandt doordat de hardware defect is. In bijna alle gevallen is het een software probleem of instelling.
gewoon echte dvd's met vob en sub files enzo. heel soms data maar eigenlijk nooit. maar kan ik ook alcohol gebruiken dan? want heb geen demiwater. maar de lens ziet er verder schoon uit maar kan het wel proberen. hitteprobleem lijkt me niet, maar kan wel.
Als het een plastic lens is, kan hij wit uitslaan door de alcohol en kun je je drive dus weggooien
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik heb ooit een dergelijk soort probleem gehad ... bleek dat ik een nieuwe brander op een 40 pins IDE kabel had aangesloten ipv op zo'n 80 pins ding. Het lijkt ook nogal op elkaar.
Dus check of je wel de bijgeleverde kabel gebruikt (of in ieder geval geen ouwe).
Dus check of je wel de bijgeleverde kabel gebruikt (of in ieder geval geen ouwe).
dit is een notebook, eerst deed ie t altijd goed. maar nu niet echt. hij is echt veelste langzaam
Ik gebruik geen notebook, maar een PC en heb hetzelfde probleem : (wil niet het topic kapen)
Ik heb het geprobeerd met verschillende programma's :
- Alcohol 120%
- Nero 7 premium (icm ImgToolBurn)
- DVDdecrypter
- Clone DVD
Ik had eerst een NEC 3570, deze begon kuren te vertonen. Omdat ik behoorlijk veel brand en hem al een tijdje had, heb ik deze vervangen voor een nieuwer type. Te weten de NEC AD 71-73. In de eerste 2 dagen dat deze brander aangesloten was verliep het branden weer vlot zoals ik het gewend was
. Echter sinds een dag of 2 vertoont hij dezelfde kuren.
Wat gebeurd er?
Brander begint met branden. Begint met zeer hoge snelheid --> geeft aan dat hij na 3 minuten ongeveer klaar zou moeten zijn. Echter na nog geen minuut knalt mijn CPU naar 70% en mijn RAM gebruik naar 700 mb (terwijl die normaal rond de 400 mb hangt). Vervolgens verschuift de tijd naar 45 minuten. En die maakt hij gewoon af, zonder problemen. DVD werkt prima.
Nou heb ik geen idee waar dit aan kan liggen, daarom heb ik het maar in overige hardware gepost. Heeft iemand suggesties waar aan dit zou kunnen liggen?
EDIT :
specjes :
Core 2 duo E6600 @ stock speeds
ASUS P5WDH deluxe
2 GB DDR II 667 geheugen
NVIDIA 7900gt
SB X-Fi platinum
NEC AD 71-73
1 x hitachi 80 gb (SATA 300)
2 x maxtor 250 gb (SATA 300, non-raid)
Tagan 480 watt
Ik heb het geprobeerd met verschillende programma's :
- Alcohol 120%
- Nero 7 premium (icm ImgToolBurn)
- DVDdecrypter
- Clone DVD
Ik had eerst een NEC 3570, deze begon kuren te vertonen. Omdat ik behoorlijk veel brand en hem al een tijdje had, heb ik deze vervangen voor een nieuwer type. Te weten de NEC AD 71-73. In de eerste 2 dagen dat deze brander aangesloten was verliep het branden weer vlot zoals ik het gewend was
Wat gebeurd er?
Brander begint met branden. Begint met zeer hoge snelheid --> geeft aan dat hij na 3 minuten ongeveer klaar zou moeten zijn. Echter na nog geen minuut knalt mijn CPU naar 70% en mijn RAM gebruik naar 700 mb (terwijl die normaal rond de 400 mb hangt). Vervolgens verschuift de tijd naar 45 minuten. En die maakt hij gewoon af, zonder problemen. DVD werkt prima.
Nou heb ik geen idee waar dit aan kan liggen, daarom heb ik het maar in overige hardware gepost. Heeft iemand suggesties waar aan dit zou kunnen liggen?
EDIT :
specjes :
Core 2 duo E6600 @ stock speeds
ASUS P5WDH deluxe
2 GB DDR II 667 geheugen
NVIDIA 7900gt
SB X-Fi platinum
NEC AD 71-73
1 x hitachi 80 gb (SATA 300)
2 x maxtor 250 gb (SATA 300, non-raid)
Tagan 480 watt
[ Voor 9% gewijzigd door Hammetje op 25-01-2007 09:42 ]
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Check nog eerst eens even of UDMA wel aanstaat zoals Yasper ook al aangaf..... lenzen schoonmaken zou ik pas al laatste redmiddel zien. Daarvan gaat het ding niet ineens zovéél langzamer branden lijkt me. Maar als UDMA uitstaat en het ding staat op PIO dan gaat het wel rete traag!Yapser schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:37:
Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
Waarom doe je het dan(wil niet het topic kapen)
Sowieso stond dit topic al verkeerd en staat je gekaapte topic ook fout. Begin eens met in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers te kijken
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()