Laptop via WL-112: Wel verbinding, wel ip maar geen Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik heb voor mijn laptop (Clevo D-470K) een nieuw Wireles lan netwerk pmcia kaartje aangeschaft. De Sitecom WL-112.

Het installeren ging prima en de verbinding was zo gelegd. Echter ik kom niet op internet. Hij vind wel het adres maar en ik kan ook vaak pingen naar het adres maar krijg uiteindelijk de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.

Ik heb de Sitecom WL-112 kaart ook op een oude Toshiba laptop uitgeprobeerd en dit gaat prima.

Internetten op de Clevo laptop via een ander Sitecom kaartje (WL-011v2) gaat prima.

Ik heb ook verschillende drivers geprobeerd...ook die van de Ralink site. Ook via de WZC service lukt het niet.

In het kort...De oude toshiba laptop kan met beide pmcia kaartjes prima internetten...bij de nieuwe clevo laptop lukt dat alleen met de WL-011v2 kaart.

Enige suggesties?

Verwijderd

kun je wel op de pagina van je accespoint of router komen?

Zo ja, lukt het dan ook om op 216.239.59.99 te komen?

Zo ja... dns probleem.... probeer je dnsservers eens handmatig op te geven..

Wat krijgt je computer precies als gateway en als ip?

Kun je de gateway wel pingen?

Kaartje kan natuurlijk gewoon niet goed werken... als je pingt, ping je dan naar een adres dat je probeert te openen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 00:03 ]

• breaky73
ik heb wat verder getest. ik kan over het algemeen goed pingen.

ik krijg ook een ip adres enz:

ip adres: 192.168.123.116 (bijvoorbeeld)
subnetmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.123.254

als ik naar ftp.wanadoo.nl ga dan gaat dan vind ie dat wel na een tijdje. yahoo messenger is het ook een paar keer gelukt om in te loggen en soms ook paar keer google.
De pagina van mijn router vind IE niet..

Ook het handmatig aanpassen van de DNS servers werkt niet...

Ik heb mijn Sitecom WL-112 kaartje omgewisseld voor een _digiconnect kaartje
Ook hier dezelfde ervaringen...er zit dan ook dezelfde chipset op: Ralink RT2500.

Het lijkt erop dat de RT2500 niet goed wil samenwerken met mijn laptop...
Ik hoop dat er dan ook PMCIA kaartjes zijn met een andere chipset erop....die RT2500 chip is populair.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

Dat je de pagina van je router niet kan vinden is wel erg vreemd.
Doe je touter een resetten of andere firmware in flashen...

Verder problemen problemen probelemen... en ik zie 2 overeenkomsten..
Digiconnect & Sitecom zijn nou niet echte A-merken ... koop eens een Linksys, Asus of SMC

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• breaky73
Ik had mijn router al gereset maar dat heeft niet geholpen. Als laatste optie ga ik nu mijn laptop maar helemaal formateren en opnieuw installeren. Als dat niet helpt dan kan ik beter op zoek gaan naar een PMCIA kaartje waarop geen RT2500 chipset is gesoldeerd denk ik zo....

Verwijderd

Werk je toevallig via een proxyserver?

Hoewel aangezien hij het met die andere kaartjes wel doet :S

• breaky73
Nee ik werk niet met een proxyserver. En ja met andere kaartjes doet hij het prima. Ik heb de laptop helemaal opnieuw geinstalleerd, met de nieuwste drivers, maar dat heeft niet geholpen.

Ik denk toch dat ik weer een ander kaartje moet gaan halen....een met een andere chipset dan een Ralink chip. Ik ga wel rondneuzen op internet....hebben jullie nog suggesties voor goed werkende kaartjes?

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
heb je SSID op ANY staan toevallig ?
Had dit probleem ook laatst heb toen wzc service uitgezet en SSID van de router er ingezet ipv van ANY
en dit werkte bij mij iig wel.
Op de een of andere manier probeerde dat kaartje steeds verbinding te maken met een andere router in de buurt en daardoor ging het mis..

• breaky73
Eindelijk is het dan gelukt om op internet te komen...in dit geval met een ander kaartje...de Linksys WPC54G v3. Gelijk verbinding en ook een goed bereik. Wat voor chipset hierin zit weet ik eerlijkheidshalve niet, maar sinds Linksys onderdeel is van Cisco denk ik dat ze een eigen chipset gebruiken.

In iedergeval bedankt voor alle reacties..... :*)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

I told you.....
MRic3 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:51:
koop eens een Linksys, Asus of SMC
GOED merkspul schopt kont ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1