Toon posts:

Grote problemen met Windows ME.. :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb drie problemen met Windows Me. Het belangrijkste probleem is dat ik niks meer zie als ik explorer open. Ik krijg alleen links boven een plaatje met een rood kruisje te zien en voor de rest zie ik niks meer. Geen bestanden en geen folders. Toch werkt alles gewoon en als ik via een snelkoppeling op het bureaublad een bestand open dat werkt dit gewoon. Alleen in explorer zie ik niks ook niet na even gewacht te hebben. Hoe kan ik dit herstellen?

Mijn tweede probleem heeft te maken met USB. Als ik mijn muis onder Windows Me in een USB poort voorop de PC stop dan werkt de muis niet. Ook niet na opnieuw opstarten. Er zijn geen conflicten in apperaatbeheer en ook de USB root is inorde. Stop ik de muis echter weer in zijn oude USB poort dan werkt hij weer na opnieuw opstarten. Hetzelfde verhaal voor het toetsenbord. Ik kan ook niet toetsenbord en muis omdraaien. Ik wil nu een externe USB cardreader aansluiten maar die wordt nooit gedetecteerd. Ook niet op de USB poort van de muis. Ik heb de drivers ervoor geinstalleerd maar dat maakt geen verschil uit. Hij wordt domweg niet herkend en er is ook geen conflict. De USB poorten hebben gewoon een IRQ adres. Weet iemand hoe ik dit oplos.

Het derde probleem heeft te maken met updaten van Windows ME. Dit ging in het begin prima. Explorer 6 werd geinstalleerd en verschillende beveiligings updates. Nu krijg ik echter ineens de melding als ik WIndows Update draai dat ik niet administrator ben en daarom niet mag updaten :S. Ik heb echter steeds kunnen updaten en ik ben de enige gebruiker in ME met 100% zeker administrator rechten. Waarom krijg ik die melding ineens?? Weet iemand hoe ik dit oplos?

Bedankt voor jullie moeite,

Roland

P.s Een ander besturingssysteem dan ME erop zetten is geen optie.

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 17:21

Tenesmia

First Sergeant

als ik jou was zou ik gewoon een fresh install doen, het zou goed kunnen dat je daar alle drie je problemen mee oplost. En hoezo is bijvoorbeeld 98 SE of XP geen optie ?

Ad Astra Per Aspera

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 22:58

Barrycade

Through the...

Heb je een virusscanner draaien? Als je updates worden tegengehouden klinkt dit als een virus/malware actie.

Daarnaast zou ik eens een fresh install proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een bedrijfs PC en het bedrijf heeft alleen een licensie voor Windows ME. Daarom is een ander besturingssysteem geen optie. Geen geld voor andere versies. Bovendien kan de PC niet worden leeggemaakt dus fresh install is ook geen optie. Dit omdat er een hoop belangrijke data op de PC staat die eerst naar de belastingdienst etc. verzonden moet worden zodra dit kan en backuppen lukt niet omdat ik geen bestanden zie. Er zijn wel backups maar die zijn 2 dagen oud en er is een heleboel bijgewerkt de afgelopen 2 dagen.

Verwijderd

Topicstarter
littlejoannes schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:51:
Heb je een virusscanner draaien? Als je updates worden tegengehouden klinkt dit als een virus/malware actie.

Daarnaast zou ik eens een fresh install proberen.
Virusscanner staat erop maar die deed eerst ook niet moeilijk waarom nu ineens wel. Uitzetten verhelpt het probleem ook niet.

Verwijderd

Heeft windows ME geen 'last working system' optie alsje opstart met F8? of anders eensopstarten in veilige modus om de data te backupen om daarna een fresh install te doen?

Ik weet niet of dit http://support.microsoft.com/kb/q179875/ jouw probleem ook is, maar misschien dat je daar wat aan hebt :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 16:15 ]

Verwijderd

als eens een andere explorer geprobeerd?
ftp of total commander?

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:52:
Het is een bedrijfs PC en het bedrijf heeft alleen een licensie voor Windows ME. Daarom is een ander besturingssysteem geen optie. Geen geld voor andere versies. Bovendien kan de PC niet worden leeggemaakt dus fresh install is ook geen optie. Dit omdat er een hoop belangrijke data op de PC staat die eerst naar de belastingdienst etc. verzonden moet worden zodra dit kan en backuppen lukt niet omdat ik geen bestanden zie. Er zijn wel backups maar die zijn 2 dagen oud en er is een heleboel bijgewerkt de afgelopen 2 dagen.
Heb je geen netwerk? ff de data overpompen naar een andere pc en format de oude pc?

En als je nou, Word opent. kan je dan wel bladeren in je pc ? documentjes opzoeken e.d.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28
Backuppen kan je doen door een 2e schijf te plaatsen en dan via dos alle files te kopieëren.
Nu niet afkomen dat het bedrijf geen 2e schijf heeft. :D
Na het backuppen kan je zoals eerder gezegd het beste een fresh install doen, voor windows xp bestaan er genoeg prima reddingsmethoden. Helaas gaat win 9x altijd na een tijdje slecht werken, het is een gaar os dat je beter achter je laat. Een Microsoft medewerker zei zelfs ooit dat winME beter nooit was uitgekomen.

Verwijderd

Topicstarter
corpseflayer schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:29:
Backuppen kan je doen door een 2e schijf te plaatsen en dan via dos alle files te kopieëren.
Nu niet afkomen dat het bedrijf geen 2e schijf heeft. :D
Na het backuppen kan je zoals eerder gezegd het beste een fresh install doen, voor windows xp bestaan er genoeg prima reddingsmethoden. Helaas gaat win 9x altijd na een tijdje slecht werken, het is een gaar os dat je beter achter je laat. Een Microsoft medewerker zei zelfs ooit dat winME beter nooit was uitgekomen.
hmm.. het bedrijfje heeft 1 pc en maar 1 hardeschijf. Maar ik ga eens proberen om Total Commander te gebruiken of iets dergelijks.

Heeft iemand een idee hoe je het USB probleem oplost?

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Windows ME kan je net als alle WIndows 9x versies er gewoon "overheen" installeren.
Je raakt dan geen instellingen kwijt, maar alle WIndows bestanden worden wel opnieuw gekopieerd.
Alle bestaande programma's blijven het ook gewoon doen.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Topicstarter
FirmPete schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:47:
Windows ME kan je net als alle WIndows 9x versies er gewoon "overheen" installeren.
Je raakt dan geen instellingen kwijt, maar alle WIndows bestanden worden wel opnieuw gekopieerd.
Alle bestaande programma's blijven het ook gewoon doen.
Hoe werkt dat precies dat eroverheen installeren? Gewoon CD erin en dan herstellen ofzoiets kiezen?

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
't Is alweer een tijdje geleden, maar je kan of booten van cd of setup draaien vanuit Windows.
Windows ME setup vind zelf de huidige versie ME en de standaard optie is om in dezelfde directory te installeren. En dat is de bedoeling ook.

Dan is het een kwestie van x keer op next te klikken, en na afloop Windows update weer te draaien.

Het is dus niet als bij XP dat setup de Windows en Document and settings directories wil weggooien.

Firmpete on Aerie Peak

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:52:
Het is een bedrijfs PC en het bedrijf heeft alleen een licensie voor Windows ME. Daarom is een ander besturingssysteem geen optie.
Windows 98 mag je installeren met een licentie voor ME. Zo mag je ook Windows 2000 installeren op een pc met een XP Pro (dus niet Home) licentie.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1