Ik ben de gelukkige bezitter van een mitshubishi M37, een vhs videorecorder met 4 videokoppen en prachtig (
) monogeluid. Deze video van 12/13 jaar oud geeft echt een superieur beeld als ik hem vergelijk met mijn niet al te goedkope sony of de jvc van mijn ouders. Daarom bewaar ik hem om banden te digitaliseren 
Het is alleen jammer dat het ding nogal lawaai maakt, volgens mij zijn de lagers van de koppentrommel helemaal droog gedraaid. Dat het geluid maakt vind ik opzich niet erg, maar ik ben bang dat het erger gaat worden en dat het ouwetje het straks niet meer doen wil
en ik ben voorlopig nog niet klaar met mijn vhs collectie
.
Ik heb het ding al eens opengehad (meerdere keren, fantastisch om te zien hoe hij de band inslikt
), maar ik durf vooralsnog niet de koppentrommel eraf te halen. Heeft iemand misschien ervaring of weet iemand hoe ik de lagers zou kunnen smeren? Of kan ik het ding beter naar een expert brengen?
Het is alleen jammer dat het ding nogal lawaai maakt, volgens mij zijn de lagers van de koppentrommel helemaal droog gedraaid. Dat het geluid maakt vind ik opzich niet erg, maar ik ben bang dat het erger gaat worden en dat het ouwetje het straks niet meer doen wil
Ik heb het ding al eens opengehad (meerdere keren, fantastisch om te zien hoe hij de band inslikt