overstap KPN I+B naar UPC extreme?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dames/Heren,

Sinds enkele maanden woon ik in een nieuwbouwhuis, ik heb hier gekozen voor Internet + Bellen van KPN, er werdt een zgn 'Experiabox' geplaatst die alles zou regelen, dus digitale telefonie (wat voor 10 euro extra in de maand ALTIJD gratis is) en (draadloos) ADSL internet.

Wat een hoop ellende heb ik de afgelopen tijd gehad:
- Telefonisch op de raarste momenten gewoon helemaal niet bereikbaar
- Kwaliteit telefonie matig, zowel vóór als na de zgn portering (van analoog naar digitaal)
- Experiabox is zéér beperkt in te stellen en dit moet nog via internet 'mijn KPN' ook! Dus niet via een goede webacces. Dit instellen blijft beperkt tot firewall aan/uit en wpa/wep aan/uit! Dus geen poorten forwarden, firewall instellen, dmz, etc. Met als gevolg oa een slecht werkende torrent-client.
- Draadloze verbinding valt regelmatig weg, ligt niet aan pc's.
- Tientallen euro's aan helpdesk kpn kwijt
- Etc.

Ik ben I+B dan ook helemaal zat en ga dit contract verbreken.
Ik kijk uit naar UPC telefonie en internet, en dan icm de 20Mpbs verbinding (Chello extreme+digitale telefonie Freetime). Ik wil echter niet nogmaals 'de boot in'. Dus heb enkele vragen en zou graag jullie ervaringen willen weten:

- Ik weet dat Chello geen 'alles-in-één' kastjes heeft, dus dat er enkel een kabelmodem in de meterkast geplaatst zal worden. Hieraan moet ik dus, naar eigen keus een wireless-router hangen (Want er zijn drie draadloze notebooks en 1 vaste pc in dit huishouden). Ik wil een niet al te duur wireless router die makkelijk in te stellen is, een flink bereik heeft (aangezien huis ernstig geïssoleerd is) en de 20Mpbs van Chello aankan!
Ik heb nml één en ander op GOT gelezen over de poorten aan de WAN kant van routers die niet toereikend genoeg waren. De termen schoten me echter om de oren, dus is mijn vraag welke router voor mij geschikt is. Het is voor mij makkelijk om hier te bestellen: http://www.alternate.nl/h...olumn=price&direction=asc Budget ligt tot mag 100,- euro. Als ontvangers zitten in de notebooks de standaard 54G receivers, Centrino procs. En voor de vaste PC heb ik een Siemens gigaset usb adapter 108 of een Alcatel Speedtouch 120g liggen.

- Is die 20Mpbs snelheid in de praktijk te benutten? Of kan ik beter voor het 'Classic' abbo gaan met 8Mbps. Ik download véél torrents/dvd's en probeer ook véél te uploaden (seeden/leechen). Verder wil ik met oog op de toekomst ook goed zitten. (Streaming HD video ed, vaste pc zit aangesloten op een 26"Hdtv Samsung tft)

Vriendelijk bedankt!

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

IPB schijnt inderdaad nog behoorlijk wat problemen te hebben maar vergeet niet dat het produkt net nieuw is. Daarbij zal binnen afzienbare tijd de router wel via LAN benaderbaar zijn. En vergeet niet dat UPC voor zijn digitale telefonie waarschijnlijk ook gewoon VOIP gebruikt wat dus even slecht kan zijn als van KPN (of even goed want er zijn ook vele mensen heel positief over telefonie kwaliteit van IPB).

Als je veel download dan is snelheid (20 Mbps) zeker een welkome aanvulling. Daarbij heeft dit abbo ook nog eens 2 (!) Mbps upload. Voor zover ik weet is Chello de enige provider die 2 Mbps aanbiedt.

En voor HDTV zul je zeker goed zitten met 20 Mbps want het schijnt dat een kwalitatief goede stream zo rond de 4 Mbps inneemt. Heb je in dat verband ook al KPN's toekomstige dienst IPTV gezien? Zie www.kpn.tv voor een leuke demo. Het is natuurlijk nog niet voorspelbaar wanneer KPN precies komt met deze dienst maar ik denk niet dat het nog lang gaat duren en misschien krijg je dan spijt van je overstap richting Chello als die niet een soortgelijke dienst aanbiedt.

Oh ja, denk je wel aan je contract bij het opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb sinds vorige week een Extreme + Freetime abonnement. De telefoonzwik moest nog komen maar de overgang van Classic naar Extreme werd direct doorgevoerd. 20 Mbps haal ik niet in de praktijk. De helft wordt er via testen aangegeven.

In vergelijk met Classic is de download toch wat sneller en de upload veel sneller alhoewel ik daar ook niet het maximum haal.

Nu zojuist, 5 minuten geleden, ook de telefoon is aangesloten is het een ramp, 63K is niet normaal. Ik zoek eerst op het forum naar een oplossing en bel daarna evt. nog maar eens met hun helpdesk. Ik ben tijdelijk in een mineurstemming. :(

ARME AOW’er