Beeld flikkert

Pagina: 1
Acties:

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:32
Hoi,

Ongeveer hetzelfde probleem als iemand anders hier, maar toch weer anders.

Thing is: m'n beeld is erg onrustig. Lijkt wel alsof de refreshrate veel te laag is.

Opstelling: PC, met TFT (samsung 912n) + LCD (samsung le26m51b)

Het ligt niet aan een van de beeldschermen, die zijn prima. Het lijkt er namelijk op als ik alleen de tft er op aansluit hij niet flikkert. LCD is ook gewoon in orde.

setup:

Asus p4c800e deluxe
Pentium 4 2,8 ghz HT
2 x 512mb werkgeheugen pc400
Zalman 400 watt voeding
4 hardeschijven
Ati 9800 pro

Dingen die ik geprobeerd heb:

Refreshrate aanpassen natuurlijk, niets
Windows format, niets
Andere videokaart gekocht (nvidia n6600), niets (mediamarkt, dus die gaat wel zometeen weer terug haha)
moederboard instellingen alles uitproberen

Lijkt dus wel alsof me systeem niet een LCD EN een TFT aan kan, maar opzich is het alleen te zien als het een donker beeld is... bij gewoon een film heb je er weinig last van.

Kabels zijn gewoon in orde, want toen ik deze setup nog op m'n laptop had (steeds kabels switchen) was er niets aan de hand.

Help me out please! :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien storen beide schermen elkaar. Als je ze eens een eindje uit elkaar zet?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Matthijs
Prutz0r schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:04:
Misschien storen beide schermen elkaar. Als je ze eens een eindje uit elkaar zet?
Denk niet dat lcd's storen ... en ze staan sowieso 2 meter al uit elkaar..

Verwijderd

Kan aan twee dingen liggen als ik het zo hoor:
1. Je refreshrate op je lcd of tft staat niet goed. normaliter kan je kiezen tussen 60 en 75-hz. Kijk in je spec's van je schermen welke worden ondersteunt.
2. Je DAC's (Als je een van deze schermen via vga hebt aan het sloten) is gewoon ruk? Wat gewoon een productie fout kan zijn, maar wat mij heel erg sterk lijkt.

Tja en verder. Die lcd-scherm he.... Staat de resolutie wel goed op videokaart output? En ik weet dat op sommige schermen een DNR optie zit om kunstmatig het beeld zeg maar automatisch "gefocust" op het scherm te zetten (handig met brakke kabel aansluiting) Zet dit ingeval als je het hebt UIT.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 16:37 ]

• Matthijs
refreshrate heb ik allerlei combo's al gedaan, en ik heb een nieuwe videokaart geprobeerd

Denk niet dat het aan de resolutie ofzo ligt want beide beeldschermen zijn vrij onrustig als er een donker beeld op verschijnt

• Matthijs
* schopje

Iemand?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je geaarde stopcontacten/wandcontactdozen?
Misschien is er toch één of andere vage storing tussen de schermen. :/

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Matthijs
Jeps allemaal geaard. Echt een vaag probleem zeg dit :/

• Matthijs
Even voor de search en andere gebruikers:

Ik heb een DVI - HDMI kabel gekocht van Vivanco .. cheap ass, maar de flikkering bij donkere beelden is weg :) En DONDERS! Wat een mooi beeld! Echt een verbetering ivm vga :)
Pagina: 1