Normale pci kaart in lange pci slot?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• delices
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-01-2025
Hoi,
Heb een linsys pci kaart gekocht , nou heb ik in mijn server alleen nog lange pci sloten over. kan die daar in geprikt worden?. Het is een acer altos 1200 (1266mhz)

Groetjes,

Ron

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Lange PCI-sloten?
Bedoel je geen ISA-sloten :?

//Edit
Ahh.. volgens de specificaties heb je 4 64-bit/33MHz PCI slots en 2 32-bit/33MHz PCI slots.
En nee, volgens mij kun je dat PCI-kaartje beter niet in een 33Mhz PCI slot douwen :)

[ Voor 68% gewijzigd door frickY op 27-01-2006 15:19 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

PCI-X is volledig 'backwards compatible' met PCI.

Gaat gewoon werken dus.

[ Voor 31% gewijzigd door PD2JK op 27-01-2006 15:19 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS bedoelt dat hij alleen nog een PCI-X slot over heeft, dit is een 64-bit PCI slot. PCI-X sloten zijn inderdaad backward compatibel met PCI (32-bit), alleen moet je wel even kijken of het PCI kaartje ook daadwerkelijk past. Ik verwacht dat het wel gaat werken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:27
Ik neem aan dat je full size PCI slot bedoelt. Volgens mij kan dat wel. Op het werk hadden we ook een PCI kaart in een full size PCI slot gedaan. Geloof alleen dat er wel wat bios instellingen zijn gedaan. Maar helemaal 100% zekers weet ik niet meer, is al weer een tijdtje geleden.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Lange PCI-sloten zouden ook PCI64/66MHz sloten kunnen zijn.
In dat geval zijn sommige kaarten compatible, d.w.z. sommige kaarten zullen er prima op werken, andere weer niet. In mijn serverbordje (Gigabyte GA7-DPXDW) zitten ook 2 van die sloten. De SATA controller werkte niet op zo'n slot, de Audigy kaart die ik over had deed het prima.

• delices
Volgens mij is het geen isa, isa is toch meestal zwart en heeft een heel ander soort uiterlijk als de pci sloten?
Deze zijn wit en ongeveer 1/3 langer als de normale pci sloten.
Ik deed namelijk de linksys pci kaart in het lange slot maar zodra ik de pc opstart herstart hij automatische weer op, nog voor dat ik het windows venster te zien krijg.

Groetjes,

Ron

• delices
BredeP schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:21:
Lange PCI-sloten zouden ook PCI64/66MHz sloten kunnen zijn.
In dat geval zijn sommige kaarten compatible, d.w.z. sommige kaarten zullen er prima op werken, andere weer niet. In mijn serverbordje (Gigabyte GA7-DPXDW) zitten ook 2 van die sloten. De SATA controller werkte niet op zo'n slot, de Audigy kaart die ik over had deed het prima.
Bij mij zitten er 2 normale pci en 4 andere lange sloten waarom ook de mylex raid controller is aangesloten

Verwijderd

Volgens mij zou in de manual van de pci kaart moeten staan of die ook in 64bit 33Mhz pci sloten past.

Zoniet zou ik toch ff vragen bij de helpdesk van linksys of dat kan, voordat je wat sloopt .

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:25:
Volgens mij zou in de manual van de pci kaart moeten staan of die ook in 64bit 33Mhz pci sloten past.

Zoniet zou ik toch ff vragen bij de helpdesk van linksys of dat kan, voordat je wat sloopt .
Het enige echte goede advies. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

@_Dune_
TS bedoelt dat hij alleen nog een PCI-X slot over heeft,
Waar staat dat? Of lees ik niet goed?

Hoop speculaties, maar laat hem eerst eens vertellen wat voor kaart en mobo dat ie heeft.

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06-2025

Arnold-D

Nad - Feel The Power

is het niet toevallig PCI-E? :)

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Verwijderd

Als ik het goede mobo heb gevonden dan zitten er 2 32bit 33Mhz PCI sloten op en 4 64bit 33Mhz PCI sloten op.
Zoniet dan moet TS dat maar even verbeteren.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:31:
@_Dune_

[...]

Waar staat dat? Of lees ik niet goed?

Hoop speculaties, maar laat hem eerst eens vertellen wat voor kaart en mobo dat ie heeft.
Heel simpel ff in de handleiding kijken:
http://support.acer-euro....ver/manual_altos1200.html
ftp://ftp.support.acer-eu...1200/manual/aa1200-uk.pdf

Deze server heeft 4x PCI-X (64-bit) 33Mhz sloten en 2x PCI (32-bit) 33Mhz sloten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in de FAQ van dit subforum uitgelegd :)
PCI, PCI-X en PCIe, wat zijn de verschillen?

Hier op GoT wordt van je verwacht dat je aantoonbaar research pleegt, voordat je een topic start. Aangezien je dat hier helaas niet hebt gedaan, gaat dit topic dicht. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over het gebruik van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.