[WinXP/Request]Programma om venster overal te kunnen slepen

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Lastig te omschrijven probleem, lastige topictitel dus :) Maar goed.

In Windows kun je vensters alleen verslepen als je muis op de titelbalk van dat venster staat. Dit betekent dat je dus een vrij kleine sleep-area hebt :) Ik heb horen zeggen dat je in bepaalde Linuxen een venster overal kan "vastpakken" om hem te verslepen. Dit wil ik ook graag in Windows, en daar zoek ik dus een tooltje voor :)

Ik heb op Google gezocht en daarmee TweakWindow gevonden. De site zegt:
Install TweakWindow and you will be able move a window applying your mouse anywhere on a window if you simultaneously press the left and the right mouse buttons, hold them down and move your mouse. Now you can quickly move a window and the pointer will remain in its previous position.
Helaas doet het programma dit simpelweg niet :X (Plus dat het allemaal irritante knopjes op je titelbar zet). Ook vind ik op internet veel tutorials hoe je in Delphi een window maakt dat je overal kan verslepen...ook niet erg relevant dus ;) Op GoT heb ik niets gevonden.

Mijn vraag is dan ook: weet iemand een (liefst gratis) programma waarmee ik zoiets als dit kan bewerkstelligen?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08 14:46

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Misschien geen apart programma, maar de toetsencombinatie alt-spatie werkt in de meeste programma's ook. Nu kun je de optie move selecteren (muis of toetsenbord) en met de pijltjes toetsen je scherm verplaatsen. Na een enter staat je window waar die moet staan.

Dit is in ieder geval handig als je soms met twee schermen werkt. Dan willen programma's nog wel eens openen op het scherm, wat je niet meer aangesloten hebt staan.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ja ok...maar dan heb je nog geen tijdwinst of gemakswinst :)

leoaq.fm // Jeune Loop