100% CPU verbruik tijdens branden sinds upgrade naar Nero 7

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alberthagen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 21:00
hallo..

ik heb een amdxp 3000+
asus a7v600 ( geflasht met 10008 bios
wd 160gb serial ata,
nec 2510a cd/dvd brander en opdezelfde ide kabel nog een cd brander van liteone
radeon 9800pro
3x 512mb kingston

ik heb altijd zonder problemen gebrand met nero, nu heb ik sinds kort nero 7 erop, en als ik nu een dvd wil branden wordt mijn pc totaal onbruikbaar... het cpu gebruik gaat naar 100% en het branden van een dvd duurt ongeveer 22 minuten terwijl dat eerst net iets meer dan 10 minuten duurde.. ik heb al heel wat topics doorgelezen en de faq gebruikt, het maakt niet uit wat ik met mijn dma instellingen doe.. op pila doet ie ook niks meer of minder..

ik word hier een beetje gek van, want ik had voorheen nooit problemen met het branden van mijn dvds.. kan het komen door die nieuwe nero?? ( dat zou toch geen probleem moeten zijn ) want ik vind deze nero prettiger om mee te werken dus ik wil hem graag houden..

iemand dit probleem wel eens gehad?? alvast bedankt

albert

• alberthagen
mischien is het handig om erbij te vermelden dat ik overal de nieuwste drivers voor geinstalleerd heb want windows staat er pas sinds kort weer op.. nieuwste 4 in 1 driver van via enzovoort

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Probeer eens eerst nero7 er af te gooien en 6 weer te installeren werkt het dan wel dan weet je dat het aan nero7 ligt.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

het maakt niet uit wat ik met mijn dma instellingen doe
Alles staat nu dus wél op DMA modus?
ik heb altijd zonder problemen gebrand met nero, nu heb ik sinds kort nero 7 erop
Het lijkt me een duidelijke softwarematige fout van Nero. Herkent Nero jouw brander wel correct?

In ieder geval lijkt er me niks mis met de hardware. Opslagmedia & I/O Controllers » Software Algemeen + titelverduidelijking :)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
alberthagen schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:53:
kan het komen door die nieuwe nero?? ( dat zou toch geen probleem moeten zijn ) want ik vind deze nero prettiger om mee te werken dus ik wil hem graag houden..
waarom vind je Nero7 in godsnaam prettiger om mee te werken, als je eenmaal gewoon de Burning Rom applicatie gestart hebt verschilt het toch niets met de 6-versie? Als je Nero alleen maar gebruikt om CD's en DVD's te branden zou ik gewoon 6 erop plempen.

• alberthagen
mijn excuses voor mijn manier van posten, ik ben niet een ervaren tweaker.. ik had altijd het probleem met nero zes dat als ik het programma starte dat ie een competabiliteit error gaf... hij zei dat het programma mischien niet goed zou functioneren.. en dat probleem had ik met nero 7 niet.. maar ik probeer het nu weer met nero 6

de eerste 3 dvd's die ik brande met nero 7 gaven geen problemen.. de computer werd wel wat trager, maar ik kon hem nog wel gebruiken.. dat is toch wel vreemd vind ik

• alberthagen
heel appart, ik heb nero 6 dr weer op gezet, toen geen problemen, toen toch maar weer nero 7 erop, en nu komt ie niet hoger dan 30% cpu gebruik.

het probleem is in iedergeval opgelost, iedereen bedankt voor de reacties
Pagina: 1