Toon posts:

[cooling] blue orb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik heb net mijn dfi mobo, x2 3800+ en een blue orb cpu koeler ontvangen.

Toen ik hem monteerde viel het mij op dat ik slechts 0,5 a 1 mm speling heb tussen de koeler en mijn videokaart. Nou vroeg ik me af of het kwaad kon als die hem misschien zou raken (kortsluiting oid) zo ja... zou ik misschien iets tussen de koeler en de videokaart kunnen leggen(wat niet geleid oid) zodat er nix mis kan gaan????

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/9679/afb1141of.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 14:51 ]

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:27

-TAZZ-

X

Ik zou er voor de zekerheid maar wat tussen doen (tape/karton/oid)

Verwijderd

Topicstarter
thnx, aan zoiets d8 ik al maar ik wist niet of dat wel goed kon ivm de temperaturen.....

Verwijderd

Gewoon een beetje plakband, heb ik ook ooit eens moeten doen in een kleine kast waarvan de cd-rom speler zover de kast in kwam dat hij 3 cm op het mobo lag(gelukkig geen chips of condensatoren in die hoek).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het zo gedaan: Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/5166/afb1184ss.jpg

leek mij de beste oplossing, want tape in me kast is zo amateuristisch :+ volgens mij word een x2 cpu ook veel minder warm ???

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:06
Het ziet er zo inderdaad wel wat netter uit, al ben je nu wel je garantie kwijt ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat is zo, mja hoe denken jullie over de temperatuur zal het veel uitmaken dat ik nu wat koelplaten mis ???

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-02 08:03
Ik denk dat je er niet veel van zult merken, zo'n klein beetje op zo'n grote cooler...

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 08:18
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:35:
dat is zo, mja hoe denken jullie over de temperatuur zal het veel uitmaken dat ik nu wat koelplaten mis ???
Zal niet veel uitmaken. Maar vind het zelf zonde om te gaan zagen/knippen in zo'n ding terwijl t met een beetje schilderstape ook verholpen is :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Ik zou die paar lamellen aan de linkse kant wel wat recht buigen :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

een stukje van dat dikke tape (bruin of transparant) op je videokaart had ook gekunt, en zie je bijna niet. Had je niet je cooler onder handen hoeven nemen.

Maar het resultaat ziet er wel netjes uit (op die kromme vinnen dan na)

Nu met WP, PV, EV en PC

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Een x2 die niet warm krijgt ???? TWEE cores = 2x zo warm!
btw doorzichtige plakband zie je niet O-)

• Miagieek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05-2019
jawel, door reflecties van licht

of je moet de tape PERFECT aan kunnen drukken, wat zo goed als onmogelijk is met gewone tapes

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07-2025

sniek

Got root?

Op tape zit voornamelijk plaksel en dat werk niet echt als er een constante toch wel warme bries op staat. Gewoon eraf frasen/knippen. Je kunt ook altijd een rubbertje op je kaart aanbrengen. Dat heb ik namelijk gedaan. Elastiek om de kaart heen gedaan, gewoon zo'n TPG elastiekje,...

Irrelevant by default - rm -rf /

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ward Vr schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:03:
Twee cores hoeft niet meteen 2x zo warm te zijn hoor, er zijn nog meer factoren waar de hitte van af hangt ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
sniek schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:02:
Op tape zit voornamelijk plaksel en dat werk niet echt als er een constante toch wel warme bries op staat. Gewoon eraf frasen/knippen. Je kunt ook altijd een rubbertje op je kaart aanbrengen. Dat heb ik namelijk gedaan. Elastiek om de kaart heen gedaan, gewoon zo'n TPG elastiekje,...
TGP elastiek droogt uit en scheur/knap binnen een maandje in een pc gok ik.
ik zou er gewoon een stukje karton tussen leggen.
heb je een window? zoniet, dan hoeft het ook niet mooi te zijn :P

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Ward Vr schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:03:
Zou niet best zijn als zo'n ding 2x zo warm zou worden.

Bovendien maakt het niet veel uit, een paar ribben meer of minder. Het gaat er tenslotte om, dat het voor eens en altijd goed in jouw systeem past, en tja moet je dan ook nog rekening gaan houden met de garantie op een koeler?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een x gehoord dat een x2 juist minder veel warm zou worden omdat de clocksnelheden lager liggen en dat de combinatie van de dual cores effectiever is. Maar dit heb ik wel van een matig betrouwbare bron :9
Pagina: 1