[XP] Errors bij installeren XP; systeem kan geen cd booten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.296 views sinds 30-01-2008

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 11:41

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik zal proberen dit probleem zo uitgebreid mogelijk te omschrijven. Gisteravond een heleboel topics via de search gevonden, allerlei oplossingen geprobeerd, maar het blijft niet lukken.

De bedoeling is Windows XP Professional op een pc te installeren. De cd is keurig bootable, alleen is er een ander probleem: de pc kan niet vanaf cd booten, ook al is dat in de bios wel zo ingesteld. Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat er een andere IDE-controller in is geplaatst nadat de oorspronkelijke het had begeven.

Nou heb ik daarom al een aantal keer de XP Opstartdiskettes (6) gemaakt, echter komt er elke keer bij Disk 4 een error waarna Setup moet worden afgebroken. De errors zijn telkens anders, maar melden altijd een beschadigd of ontbrekend bestand. Verschillende diskettes geprobeerd, verschillende versies/talen van de bootdisks van Microsoft gedownload, maar hij blijft bij diskette 4 fouten geven.
Dat lukt dus niet.

Volgende oplossing: een gemodificeerde Windows 98 bootdiskette inclusief de IDE-drivers voor de extra controller erin, die booten, en vervolgens op de Windows XP cd "I386\winnt.exe" openen. Werkt goed! Hij opent de setup, ik kan keurig met F6 aangeven dat er een extra SCSI/Raid-driver moet worden geinstalleerd, en hij pakt keurig de benodigde IDE-driver van de diskette.
Vervolgens gaat de Setup bezig met het kopiëren van bestanden, echter na ongeveer een minuut stopt hij daarmee. Er staat nog steeds "Bestanden worden naar de vaste schijf gekopieerd" (o.i.d.), maar in de onderste grijze balk flitsen geen bestandsnamen meer voorbij. Dit blijft zo, hoe lang ik ook wacht.

Als ik vervolgens reset en van de harddisk boot, kom ik dus in de Windows XP Setup terecht. De eerste paar opties doorloop ik prima, maar dan verschijnt de error "Setup kan de Gebruiksrechtovereenkomst voor eindgebruikers (EULA) niet vinden." (o.i.d.). Dan is het alleen nog mogelijk setup af te sluiten.

Wat schijnbaar het probleem is, is dat tijdens het 1e deel van de setup bij lange na niet alle bestanden naar de installatiemap worden gekopieerd. Waaronder EULA.txt, maar ook een heleboel andere bestanden.

Eigenlijk is mijn vraag nu: is het mogelijk om met een omweg, misschien via een diskette, alsnog de XP-cd te booten?

Systeem-specs lijken me hier niet heel relevant, mochten die toch nodig zijn, roep het dan even :-) De hardeschijf (20GB) is leeg en bestaat uit 1 partitie, FAT32 geformatteerd.

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

Je zou de i386 dir naar de hdd kunnen kopieren en dan winnt.exe vanaf de HDD starten.

kan je via DOS proberen of de HDD in een ander systeem hangen.

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ohja, dat was ik vergeten te vermelden. Die optie heb ik ook geprobeerd. Setup hangt echter ook dan ineens halverwege het kopiëren van de bestanden naar een installatiemap. Het ligt niet aan de cd-rom; bij 2 andere XP-versies gebeurt precies hetzelfde. Op andere pc's werken ze wel (die pc's kunnen wel cd's booten, maar goed)

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Inmiddels nog steeds geen oplossing... een ander systeem is helaas niet voorhanden, ben ik bang.

Verwijderd

Ik denk dat de cdrom speler niet goed meer is.
Probeer ook eens een andere ide kabel.
En test het geheugen eens met memtest

Verwijderd

hmm. dit probleem heb ik dus ook, idd ook bij opstartdiskette 4 precies zo een foutmelding :D

ben nu win98 aan het installeren, :P dan maar vanuit 98 een xp instal beginnen....

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik heb XP inmiddels geinstalleerd, door de harddisk in een andere (oudere, minder snelle) pc te stoppen. Dat ging vloeiend, geen enkel probleem, en XP draaide prima!!!
Echter, nou stop ik de HD weer in de bewuste pc, en boot ik de pc. De hardeschijf wordt keurig gevonden, en het systeem ziet Windows XP Professional ook. Bij het opstarten stuit ik op een blue screen, met deze melding:

*** STOP: 0x0000007B (0xF9E64528, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000)

Google levert niet veel op, behalve dat het aan een andere chipset kan liggen. De pc waar de HD in hoort heeft een Athlon processor, de pc waarop ik Windows heb geinstalleerd een Duron. Beide AMD, dat wel in elk geval.

Enig idee hoe ik dit op kan lossen en de geinstalleerde XP toch op de pc kan booten?

Verwijderd

Ik zit met het zelfde probleem... Nog steeds geen oplossing voor kunnen vinden

Verwijderd

Dat is een teken dat het gehuegen defect is...... draai memtest anders eens ;)

Verwijderd

Installeer NOOIT Windows op een HDD via een andere PC, mits deze EXACT dezelfde hardwareconfiguratie heeft. Het blauwe scherm kan namelijk ook gewoon een driverprobleem zijn, omdat de drivers voor de andere PC op je HDD staan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt gelijk, maar om hier nou een topic van anderhalf jaar oud voor uit de sloot te trekken is een beetje onzin :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.