Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

digitenne -> scart > s-video > 9800pro aiw zwart wit beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:58
Wij hebben hier thuis digitenne van KPN. Nu heb ik boven ook een tunertje staan. Deze heeft de keuze tussen een scart en een coax output. Via coax werkt het goed, maar de kwaliteit van het beeld is toch wat minder dan dat ik via de scart naar mijn 9800pro aiw (all in wonder) zou gaan.
Nu gebruik ik een scart naar svideo convertor en dan s-video naar mijn aiw kastje. Ik krijg dan wel beeld, maar alles zwart wit. De tuner staat op pal RGB en de aiw op Pal-B... Als ik van scart naar composite ga heb ik ook kleur. Maar het beste beeld heb ik met s-video volgens mij. Alleen nog zwart wit. Iemand een idee wat dit kan zijn?

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 17:19
s-video is toch geen RGB. Denk dat daar wat mis gaat, hoewel ik niet begrijp waarom composiet wel goed gaat qua kleur.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Je moet even je tuner van RGB modus afhalen, dan werkt het volgens mij.
Drawbacks

• SCART cannot carry both S-Video and RGB signals at the same time. It is, however, possible to output S-Video and RGB alternately, (for example, from an S-VHS + DVD combo player), and the TV set will adapt automatically if it understands SCART's S-Video extension. Many DVD players sold in Europe offer the ability to output either RGB or S-Video, which is either selected in the DVD player's set-up menu or by a switch on the back of the system.

[ Voor 79% gewijzigd door mace op 27-01-2006 14:25 ]

• savale
Ik heb nog wat uitgevonden: als ik scart -> composite > aiw kastje doe (dus dat gele tulp kabeltje) dan heb ik dus kleur. Als ik nu scart -> svideo -> composite (via zo'n kort verloopje van videokaart) dan krijg ik helemaal geen beeld. Zou er wat mis kunnen zijn met mijn scart -> svideo adapter?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

savale schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:24:
Ik heb nog wat uitgevonden: als ik scart -> composite > aiw kastje doe (dus dat gele tulp kabeltje) dan heb ik dus kleur. Als ik nu scart -> svideo -> composite (via zo'n kort verloopje van videokaart) dan krijg ik helemaal geen beeld. Zou er wat mis kunnen zijn met mijn scart -> svideo adapter?
Denk ik niet, probeer maar mijn bovenstaande post :)

• savale
ik kan kiezen tussen RGB en CVBS. Beide geen kleur via svideo...

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MrScratch

I am rubber, you are glue

De meeste DVB-tuners doen gewoon geen S-video. Dus je hebt of RGB of composite, maar geen s-video. Ik heb hier ook zo'n tuner staan. Alternatief is een RGB naar S-video convertor aan te schaffen, die zijn wel te krijgen tussen de 40 en 60 euro.

Look behind you! A three headed monkey!

• savale
Ok wat is dan het beste denken jullie? composite via die scart adapter of gewoon via coax kabeltje?

mjah zelf even gekeken, maar zie niet heel veel verschil. Composite lijkt iets beter wat betreft kleuren

[ Voor 36% gewijzigd door savale op 27-01-2006 14:44 ]

Verwijderd

Wil je kleur via S-Video dan moet je de optie SVHS hebben i.p.v. de andere 2 bovengenoemde (RGB, CVBS). Zonder die optie kun je geen kleuren zien zonder conversie (conversie zorgt natuurlijk weer voor kwaliteitsverlies dus niet echt aan te raden). Coax is zoiezo de slechtste kwaliteit, dan composiet(dus die gele kabel), dan S-Video, dan liefst RGB of(=)Scart want zelfs 576Progressieve scan is dan mogelijk. Spreken we over de HD en Full HD of intussen zelfs 4K dan heb je Component kabels{3 kabels of 5 kabels indien ook geluid via diezelfde kabel is ingewerkt(ondersteund wel max. 1080P) wat analoog is en wel makkelijker is qua opnames vb. overzetten op PC dankzij de mindere beveiliging dan de beste optie HDMI. Naar ik lees wat je opties zijn denk ik toch dat je het met composiet zult moeten stellen als je geen scart kan aansluiten. En als je de optie SVHS hebt op je tuner gebruik dan een S-Video kabel dan zul je wel kleur hebben. Maar coax is zonde. Composiet eigenlijk ook maar vb. op een scherm van amper 50cm vallen beide wel nog mee. Als dat mogelijk is gebruik een scart kabel. Voor de lage resoluties is dit de beste optie. Zoniet gebruik dan s-video maar zonder kleur is dat ook maar zielig dus dan composiet(gele tulp). Maar COAX is slechtste kwaliteit dus zou ik vermijden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2019 19:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:12:
Wil je kleur via S-Video dan moet je de optie SVHS hebben i.p.v. de andere 2 bovengenoemde (RGB, CVBS). Zonder die optie kun je geen kleuren zien zonder conversie (conversie zorgt natuurlijk weer voor kwaliteitsverlies dus niet echt aan te raden). Coax is zoiezo de slechtste kwaliteit, dan composiet(dus die gele kabel), dan S-Video, dan liefst RGB of(=)Scart want zelfs 576Progressieve scan is dan mogelijk. Spreken we over de HD en Full HD of intussen zelfs 4K dan heb je Component kabels{3 kabels of 5 kabels indien ook geluid via diezelfde kabel is ingewerkt(ondersteund wel max. 1080P) wat analoog is en wel makkelijker is qua opnames vb. overzetten op PC dankzij de mindere beveiliging dan de beste optie HDMI. Naar ik lees wat je opties zijn denk ik toch dat je het met composiet zult moeten stellen als je geen scart kan aansluiten. En als je de optie SVHS hebt op je tuner gebruik dan een S-Video kabel dan zul je wel kleur hebben. Maar coax is zonde. Composiet eigenlijk ook maar vb. op een scherm van amper 50cm vallen beide wel nog mee. Als dat mogelijk is gebruik een scart kabel. Voor de lage resoluties is dit de beste optie. Zoniet gebruik dan s-video maar zonder kleur is dat ook maar zielig dus dan composiet(gele tulp). Maar COAX is slechtste kwaliteit dus zou ik vermijden.
Top antwoord. Na 13 jaar kan TS eindelijk TV kijken!

tip: als Tweakers je een waarschuwing geeft dat een topic al meer dan 2 weken oud is, check de datum dan effe

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In elk geval een mooi antwoord, dat dan weer wel. Ben benieuwd wat @savale ervan vindt. :+

Your Friendly Neighborhood Moderator

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 14:59

FeaR

In GoT we trust

Ik kon al niet geloven dat een 9800 Pro All-In-Wonder het onderwerp zou zijn van een topic uit 2019, dat bleek ook niet zo te zijn. Topics kicken is tot daar aan toe, maar een topic uit 2006 is wel een beetje veel van het goede.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.