Programma om monitor uit standby te halen (voor HTPC)

Pagina: 1
Acties:

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-08 20:49

Kang

Holy Fleurking schnit!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tooltje oid dat waarmee ik de monitor van mn htpc aan en uit kan zetten. Gewoon via commandline ofzo, ik heb nl de hele pc bediend via afstandsbediening, maar krijg niet voor elkaar dat de monitor uit standby gaat met behulp van afstandsbediening :(. Ik gebruik voor mn remote een IRMan via de com-poort. Als HTPC software gebruik ik Meedio Essentials.

Heeft iemand van jullie een idee?

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
een programmaatje wat de muis 1 mm beweegt, en dan weer terug naar de oude plaats, zou genoeg moeten zijn toch? dat kan ik wel maken voor je, momentje :)

edit:

progje klaar, zal kijken of ik hem ergens kan uploaden, of heb je een mail adres waar hij naar toe kan?

[ Voor 46% gewijzigd door nick_haak op 27-01-2006 21:43 ]

• nick_haak
vergeten om erbij te zeggen:
dit programma zou je gewoon kunnen verbinden aan een knop van de afstandsbediening, zodat het progje start als je op een knop drukt.

ik weet niet of dit de oplossing is waar de TS naar op zoek is, misschien weet iemand een mooiere oplossing?

• Kang

Kang

Holy Fleurking schnit!

Topicstarter
Oew, ik ga het gelijk uitproberen :) heel erg bedankt alvast!

edit:
Het werkt :P Ik ga nu ff handige snelkoppeling maken naar een toets van mn AB :) Heel erg superbedankt man :) (ook handig voor andere HTPC-gebruikers denk ik dit!)

[ Voor 60% gewijzigd door Kang op 31-01-2006 16:13 ]

• nick_haak
graag gedaan :)
het leuke is, het is 5 regels code (letterlijk, zou misschien nog wel veel compacter kunnen), en als je hier iemand mee kan helpen, is dat mooi meegenomen ;)

veel plezier ermee.

Nick

• Kang

Kang

Holy Fleurking schnit!

Topicstarter
_/-\o_ nouja, ik heb er wel al een hele poos naar lopen zoeken dus ik ben er erg blij mee :)

• nick_haak
bedenk ik nu pas, in windows xp kan je toch gewoon instellen dat je monitor niet op standby moet gaan?

configuratiescherm > energiebeheer > beeldscherm uitschakelen : NOOIT

ik weet niet of dat je bedoeling is, maar dan gaat het scherm niet op standby (tenzij het een instelling van de monitor is)

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 14:32
helpt het progje wel? je test zonder IR en toen werktte het
Maar iIk denk dat het probleem is dat je IR ontvanger uitgaat in standby
dus dan zal dit toch niet werken...

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Tonton schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:43:
helpt het progje wel? je test zonder IR en toen werktte het
Maar iIk denk dat het probleem is dat je IR ontvanger uitgaat in standby
dus dan zal dit toch niet werken...
als je monitor standby staat, staat de rest van je pc wel nog gewoon aan hoor, dus dat werkt allemaal

• Kang

Kang

Holy Fleurking schnit!

Topicstarter
Nou ik wilde mijn monitor niet constant aan hebben staan in mn kamer, dus ik heb ingesteld dat ie snel in standby gaat (3 min.) Als ie dan muziek afspeelt heb ik niet zo'n blauw lichtkanon in mn kamer. Maar als ik dan met mn afstandsbediening een ander album wil selecteren, moet ik eerst de muis een zetje geven. Met dit programmaatje hoeft dat niet, en heb ik er gewoon een aparte toets voor op mn afstandsbediening, dus das errug handig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kang op 14-02-2006 20:33 ]

• nick_haak
oow, het leek me al te makkelijk, om de standby uit te zetten :P
mooi dat je er wat aan hebt, het kan soms zo simpel zijn he ;)
Pagina: 1