Toon posts:

canon 300d: parameters of photoshop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de search kon ik hier niet (snel) iets over vinden. Dus ik hoop dat dit niet al tig keer gevraagd is :)

Ik vind vooral binnenfoto's met de neutrale parametersettings (en dan gaat het vooral om saturation en contrast) te flets.

Nu vraag ik mij af: Heeft iemand uitgetest of photoshop of de camera processor beter is in het oppeppen van contrast en saturation?

Natuurlijk kan (en zal) ik het zelf testen, maar het lijkt me een geinig discussieonderwerp. Mijn gok is dat photoshop mooiere resultaten geeft, maar dat instellen op de camera gewoon veel tijd scheelt in nabewerking. Gemak versus kwaliteit?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:11
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:45:
In de search kon ik hier niet (snel) iets over vinden. Dus ik hoop dat dit niet al tig keer gevraagd is :)

Ik vind vooral binnenfoto's met de neutrale parametersettings (en dan gaat het vooral om saturation en contrast) te flets.

Nu vraag ik mij af: Heeft iemand uitgetest of photoshop of de camera processor beter is in het oppeppen van contrast en saturation?

Natuurlijk kan (en zal) ik het zelf testen, maar het lijkt me een geinig discussieonderwerp. Mijn gok is dat photoshop mooiere resultaten geeft, maar dat instellen op de camera gewoon veel tijd scheelt in nabewerking. Gemak versus kwaliteit?
Ik denk dat je gelijk hebt. Je kan je camera zo aanpassen zodat er altijd acceptable platen uitkomen waar je weinig tot niks meer aan hoeft te sleutelen. Maar je kan dat ook niet doen en het dan in PS doen. Het is maar net hoe lui je bent ;)

Hail to the king baby!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik neem even aan dat jouw 300D dat ook kan, maar wat ik gebruik op mijn 7D: Ik maak een preset aan met extra sharpening, saturation om gewoon simpele mooie plaatjes (jpg) te schieten die niet nabewerkt hoeven te worden. Als ik er echt voor ga dan laat ik alles neutraal en haal alles even door Lightroom heen om ze te bewerken.
Dan kan ik snel overschakelen tussen gemak en kwaliteit. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor jullie reply
Oxi, dat is een prima idee idd. Neutraal voor r0xx0r foto's en presets voor snelle plaatjes.

Verwijderd

Oxi schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:16:
Ik neem even aan dat jouw 300D dat ook kan, maar wat ik gebruik op mijn 7D: Ik maak een preset aan met extra sharpening, saturation om gewoon simpele mooie plaatjes (jpg) te schieten die niet nabewerkt hoeven te worden. Als ik er echt voor ga dan laat ik alles neutraal en haal alles even door Lightroom heen om ze te bewerken.
Dan kan ik snel overschakelen tussen gemak en kwaliteit. :)
Dit werkt helemaal lekker als je RAW schiet, mijn embedded JPEG's in mijn 300D zijn gewoon lekker gesaturate en gesharpened, terwijl ik de RAW door Photoshop heen kan halen hoe ik het precies wil :)