In mn fileserver heb ik een uitbreiding gedaan van een aantal 400GB HD's, waardoor ik nu 8x 400GB Hitachi 7K400 heb. Deze zijn aangesloten op een Highpoint RocketRAID 1820A SATA-RAID controller.
Na het instellen ervan en een zooi data te hebben overgzet(1.3TB) ben ik aan het testen geslagen door er een schijf uit te trekken en te kijken of alles het nog deed(wat gewoon het geval was).
Probleem is echter nu dat na het terugzetten van de verwijderde HD(die verder niet leeggehaald is) niet meer automatisch aan de RAID-array wordt toegevoegd, maar weer compleet gerebuild moet worden(ik weet niet of dat normaal is, ben niet zo'n RAID-5 expert). Dit rebuild proces is echter na 14 uurtjes pas op zo'n 6%. Dit gebeurt allemaal vanuit de BIOS van de kaart, niet in het OS(Debian)
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is ?
Edit:
Filesystem is uiteraard 2.8 TB
Systeem:
Gigabyte K8NSC-939
AMD Athlon 64 3000+
2x 512MB DDR400
Highpoint RocketRAID 1820A
8x 400GB Hitachi 7K400 8MB
Na het instellen ervan en een zooi data te hebben overgzet(1.3TB) ben ik aan het testen geslagen door er een schijf uit te trekken en te kijken of alles het nog deed(wat gewoon het geval was).
Probleem is echter nu dat na het terugzetten van de verwijderde HD(die verder niet leeggehaald is) niet meer automatisch aan de RAID-array wordt toegevoegd, maar weer compleet gerebuild moet worden(ik weet niet of dat normaal is, ben niet zo'n RAID-5 expert). Dit rebuild proces is echter na 14 uurtjes pas op zo'n 6%. Dit gebeurt allemaal vanuit de BIOS van de kaart, niet in het OS(Debian)
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is ?
Edit:
Filesystem is uiteraard 2.8 TB
Systeem:
Gigabyte K8NSC-939
AMD Athlon 64 3000+
2x 512MB DDR400
Highpoint RocketRAID 1820A
8x 400GB Hitachi 7K400 8MB
[ Voor 12% gewijzigd door mad-dog op 27-01-2006 13:35 ]