Asus A6JA Duo Core

Pagina: 1
Acties:

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Voor eerst: ik weet dat er een grote A6 topic is maar ik vond dat een Duo Core wel een apart topic'je mag hebben.

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een laptop en wacht steeds op een goed moment. Nu dat de Duo Core's uit zijn vind ik de tijd wel rijp :P.

In het grote A6 topic heb ik al gelezen dat sommige deze A6JA al hebben kunnen bemachtigen. Maar echt in detail wordt er niet gegaan over de laptop zelf.

Deze laptop wordt standaard van een T2300 (1,66GHz) cpu voorzien, ik vroeg me af of dit wel voldoende is en of men dan niet beter evenveel centjes uitgeeft voor een P-M 760 (2,00 GHz). Ook is het mij niet duidelijk of de grafische kaart (X1600 met 256MB VRAM) zelf over het geheugen beschikt ofdat dit gewoon van het intern geheugen afgesnoept wordt?

Nu zeggen de meeste: WAT WIL JE ER MEE DOEN??? :( Wel het is meer bedoeld als algemeen topic, dus algemene ervaringen zijn wel welkom. Is het doenbaar om een modern spel op dat ding te spelen, wat fotobewerking, mss VirtualPC gebruiken voor wat testwerk }:O , ...

Dus elke ervaring is welkom. _/-\o_

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Dual-core is perfect voor VirtualPC en VMWare. Normaal wordt je PC trager maar met Dual-core merk je geen verschil. Fotobewerking zal wel gaan op deze laptop. Echter, als je geen gebruik maakt van meer programmas tergelijkertijd zou ik gaan voor de P-M 760.

Over ervaringen met de A6JA, denk dat je daar nog op moet wachten omdat het nog vrij nieuw is.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentox op 27-01-2006 15:27 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Hoi daar, heb even naar je vraag gekeken de video kaart heeft zelf standaard 256MB DDR3 geheugen heb ook bench gedraaid 3DMark05 rond de 3500pt en 3DMark06 rond de 1900pt verder loopt alles zeer soepeltjes je kunt echt merken dat er power in zit.En T2300 is meer daan voldoende je moet niet vergeten dat het een dual core is dus twee maal snelheid.ZEER STRAK MACHINE _/-\o_

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Twee maal snelheid gaat volgens mij niet op bij dual core... :?

Verwijderd

Hoi daar nou als ik mij niet vergis is het toch 1x core 1666mhz en 1x core 1666mhz dus dual core of 2x coren van 800mhz ? |:(

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op 1 chip zitten 2 cores. De chip draait op 1666 Mhz, dus iedere core draait ook op 1666 MHz.

En de winst van de tweede core kan je niet zomaar optellen voor rekenintensieve dingen zoals spellen. Echter, het werk wordt wel verdeeld, dus als jij je zware spel opstart en deze 1 core voledig in beslag neemt, kan die tweede core zich bezig houden met je P2P, FTP, DPC, Virusscanner en firewall. Dat hoef je dan niet bij je eerste core op te tellen, dus de winst is zeker aanwezig.

En het is een kwestie van tijd dat ook spellen op je tweede core gaan draaien.

Verwijderd

ik heb al een tijdje een a6ja-q073h (Core Duo T2400 1,83Ghz, 1GB DDR2, ATI Mobility Radeon X1600 256MB)

ik ben er zeer tevreden over, lekkere snelheid, redelijk goed in games, mooie batterij tijd ook.
ik heb er een tijdje vista op gedraaid, liep ook zeer goed alleen als je dan zware dingen doet zoals 3D design en je zet 2x 3D maks open met een grote ontwerpen in kom je gewoon ram te kort maar dit is normaal denk ik

ik heb ook mijn 4200tr schijf vervangen door een 7200tr exemplaar, er is een goed merkbare prestatie vooruitgang maar ik ben ook in 1 keer een half uur batterij tijd kwijt :| en je hoort hem nu veel beter :X
maar dit heb ik er zeker voor over

wat de grafische kaart betreft, er zit echt 256MB ram op de kaart zelf (ik heb wel DD2 en geen DD3 zoals Edje 01 :? ), maar bij mij kan het video ram oplopen tot 512MB, dit neemt hij dan wel van het gewone geheugen af, maar dit is uit te schakelen in het bios

echt een prima ding :)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik denk dat de TS sinds 27 januari 2006 wel een laptop gevonden heeft :P

Verwijderd

Dutch_Razor schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:49:
Ik denk dat de TS sinds 27 januari 2006 wel een laptop gevonden heeft :P
lol was me nog niet eens opgevallen de jaren gaan toch ook zo snel tegenwoordig ;)
Pagina: 1