Toon posts:

Laptop verloren onderweg naar fabrikant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een drietal weken geleden begaf de hardeschijf van mijn 9 maandjes jonge laptop, een Fujitsu-Siemens Amilo. Gelukkig was het ding erg goed verzekerd (standaard 1 jaar, en laten uitbreiden naar 3 jaar, plus externe diefstalverzekering bij onze makelaar).

Omdat de reparatie volgens Siemens slechts 8 dagen op zich zou laten wachten, vond ik het ook vreemd dat het al bijna drie weken had geduurd voor ik wat van het ding hoorde. Tot gisteren: nadat de firma een uurtje rondbelde, kwam de aap uit de mouw. Het transportbedrijf dat de laptop van de winkel naar de fabrikant zou vervoeren, had mijn laptop, samen met een andere Siemens, 'verloren'.

Wie schuld treft, laat ik even in het midden, maar het moge duidelijk zijn dat de computerwinkel ons aanspreekpunt blijft in deze situatie.

Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie al zoiets meegemaakt? En hoe verliepen zulke zaken dan? Wat kan ik in termen van refund verwachten? Schadevergoeding in centjes of in aankoopbonnen?

Alvast bedankt.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-02 21:13
ik had een beste schade vergoeding verwacht, omdat je al je gegevens kwijt bent waar je 250 uren aan gewerkt hebt, en je nu niet werken kan omdat je geen laptop hebt;)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

"transportbedrijf van de winkel", ehm, dan is het toch de winkel zijn probleem, jij moet van de winkel gewoon zsm hetzelfde of een soortgelijk product terugkrijgen in mijn ogen, en het is hun probleem dat hij zoek is, niet het jouwe

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Schadevergoeding voor je gegevens kun je wel vergeten denk ik zo, je had voor goede backups moeten zorgen. Ik ga er zonder meer vanuit dat je een laptop kan krijgen met ongeveer dezelfde specs of de dagwaarde van je ex-laptop, whatever er voor de winkel goedkoper uitkomt (waarschijnlijk die dagwaarde).

Of je daarmee akkoord moet gaan weet ik niet, maar ik weet wel dat ik aardige herrie zou gaan schoppen als ik geen nieuwe laptop kreeg. Of dat enig effect zou sorteren kan ik natuurlijk niet over oordelen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
__xeno__ schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:12:
ik had een beste schade vergoeding verwacht, omdat je al je gegevens kwijt bent waar je 250 uren aan gewerkt hebt, en je nu niet werken kan omdat je geen laptop hebt;)
Een nieuwe laptop ofzo kan je vast wel krijgen als schadevergoeding, maar ik denk dat je geen cent voor je data krijgt. De harde schijf had het namelijk al begeven, de data was dus al weg ;)

En zowiezo zal het vast wel in de algemene voorwaarden staan dat ze niet verantwoordelijk zijn als er iets met je data gebeurt. :)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Metal schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:18:
[...]

Een nieuwe laptop ofzo kan je vast wel krijgen als schadevergoeding, maar ik denk dat je geen cent voor je data krijgt. De harde schijf had het namelijk al begeven, de data was dus al weg ;)

En zowiezo zal het vast wel in de algemene voorwaarden staan dat ze niet verantwoordelijk zijn als er iets met je data gebeurt. :)
Inderdaad, maar over het algemeen zal het hier gaan om wat er in de algemene voorwaarden van de winkel staat.

Rare jongens trouwens als ze zo'n ding opsturen voor een defect hd'tje 8)7 Da's een kwartiertje werk om te vervangen.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:43
Ik denk dat je gewoon een laptop krijgt met gelijkwaardige specs. (Nieuw)

Dat lijkt mij wel zo redelijk toch?

Maar mischien kun je er zelfs nog wat extra's uitslaan ;) , ik bedoel maar ze zijn hem wel kwijtgeraakt...
Mischien had je wel een hoge emotionele waarde aan het apparaat of whatever :P ...
Ik bedoel maar niet geschoten is altijd mis ;) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Topicstarter
Gerco schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:18:
Schadevergoeding voor je gegevens kun je wel vergeten denk ik zo, je had voor goede backups moeten zorgen. Ik ga er zonder meer vanuit dat je een laptop kan krijgen met ongeveer dezelfde specs of de dagwaarde van je ex-laptop, whatever er voor de winkel goedkoper uitkomt (waarschijnlijk die dagwaarde).

Of je daarmee akkoord moet gaan weet ik niet, maar ik weet wel dat ik aardige herrie zou gaan schoppen als ik geen nieuwe laptop kreeg. Of dat enig effect zou sorteren kan ik natuurlijk niet over oordelen.
Over dat backuppen heb je inderdaad overschot van gelijk; gelukkig formatteer ik veel (nadat ik degelijke backups maak), dus veel ben ik niet kwijt.

Een laptop met dezelfde specs, zeg je. Klinkt erg logisch, is het volgens mij ook. Maar denk je niet dat ik kans maak op een refund in echte centjes? Niet dat ik ontevreden ben van de winkel (hoewel, gebeuren wel vaker van die dingen, maar waar niet?), maar ik ben een beetje op uitkijk naar een PowerBook 12". Hoe schatten jullie mijn kansen in? Nou is het wel zo dat mijn vader daar al geruime tijd (ongeveer 10 jaar) erg goede klant is (jaarlijkse afname van minstens 25.000 €, en recentelijk nog 12 P4-desktops met 17"-flatpanel).

En over herrie schoppen: ook weer eens :) Maar dan wel op een beschaafde manier, met aangetekende brieven en dergelijke.

Verwijderd

ik heb een x een telefoon ter reparatie opgestuurd, bij de trackandtrace was ie blijven hangen op mijj postkantoor waar ik hem had gepost. ik had hem niet verzekerd, en na een paar weken, en een aantal telefoontjes later met de reparatie afdeling werd ie ineens geleverd aan de deur, gerepareerd en al.

geen idee waar ie telefoon heen is geweest maar hij is toch terug gekomen, ik had er een brief ingedaan met al mijn gegevens inclusief het feit dat het ding helemaal naar god was, misschien gepikt door iemand en toen die zag dat ie er echt niks aan had uiteindelijk maar opgestuurd.
Pagina: 1