Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Je kan je GSM via bluetooth laten verbinden met je laptop, PDA, desktop...

Bestaat er een programma waarmee je dan ook werkelijk van op je laptop of PDA, via bluetooth, kan bellen?

Er bestaan programma's waarmee je SMS'en kan versturen vanop je computer, via je bluetooth gsm (Float Mobile Agent); en je krijgt dan zelfs ook een melding als er een oproep binnenkomt; maar het telefoneren zelf gebeurt nog via de GSM. Is het ook mogelijk om dit met de microfoon & luidsprekers van je computer te doen?
Ook met programma (http://www.bluetoothshareware.com/bluetooth_pc_dialer.asp) moet je nog "babbelen" via je gsm of extra headset, maar dus niet via de mic/speakers van je computer.
Technisch gezien moet het toch haalbaar zijn, aangezien er Bluetooth headsets bestaan, dus de transmissiesnelheid moet toch groot genoeg zijn?

Thanks!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het is met elke Bluetooth-adapter met recente Widcomm-software mogelijk om je PC (met microfoon) als Bluetooth-headset te gebruiken voor je telefoon. Je oproepen zijn dan gewoon te horen via de speakers van je PC en je microfoon kan je gebruiken voor het gesprek.

-Pair eerst je telefoon met je PC via Bluetooth
-Kies in de telefoon de PC als Bluetooth-headset (zo werkt het tenminste met een Sony-Ericsson).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
En met een PDA? Die hebben geen WIDCOMM drivers (de drives in Windows Mobile 5 zijn nogal "kaal")...

De standaard Microsoft drivers (ook voor desktop) ondersteunen dit zeker niet ? |:(
(heb Widcomm eraf gegooid omdat die niet werkten met Float... en nu werken die Microsoft drivers niet als headset profiel...) 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 12:23 ]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik kick dit even.

Ik heb me suf gezocht (eigenlijk weet ik zelfsniet echt naar wat ik moet zoeken :/ ) en zoek dus nog altijd zo'n oplossing. Mijn dongle (Edimax V2.0 class1) werkt enkel met de Microsoft Bluetooth stack en ik zoek dus een programma die dus mijn pc speakers/mic kan gebruiken voor met men sm te bellen. Eigenlijk wil ik het gebruiken m op een deftige manier opgenomen audio naar mensen te sturen als ik ze bel.

Iemand die me verder kan helpen?

• jvvv
Kick!

Iemand moet het toch weten?

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-11 09:43
mij is het toch ook enkel maar gelukt met mijn widcomm stickje en drivers hoor, met mijn laptop krijg ik dat ook niet voor elkaar...

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:46

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Kijk eens welke drivers je had van Widcomm, er zijn genoeg nieuwere te vinden op het net die misschien wel met fma werken.
Sommige BT 2.0 edr dongles werken ook met Toshiba drivers als er een Toshiba chip in zit.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11 12:31
Bij mijn SE K750 zit standaard software/drivers waarmee dit kan, heb het zelf nog nooit gebruikt, omdat ik er niks aan heb. geen widcomm drivers, gebruik een conceptronic dongle, met microsoft stack.
Denk dat het dus ook afhankelijk is van je telefoon of het wel of niet mogelijk is.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:02
Moet je telefoon hiervoor geen AD2P ondersteunen?

Ik meen dat ik dit kan met mijn W950i en de BlueSoleil software.

• jvvv
Ik heb Toshida drivers ontdekt, maar krijg het niet aan de praat... Waar moet ik dat profiel instellen?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:46

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

frickY schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:00:
Moet je telefoon hiervoor geen AD2P ondersteunen?

Ik meen dat ik dit kan met mijn W950i en de BlueSoleil software.
Het gaat niet om muziek maar om gesprekken via de pc, bij mij werkt dit met een Cellink (Toshiba core) dongle en een Chinese dongle die met Widcomm drivers werkt.
Zelfs met een T630 kreeg ik het aan de praat ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Pagina: 1