[PC][MMORPG] Infinity

Pagina: 1
Acties:
  • 934 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 20:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/da574419e9094f9322589f213fad26c4/full.gif

Het verhaal:

Mankind has eventually mastered interstellar travel and colonized thousands of planetary systems, bringing a new Era of prosperity for centuries. Today, this age of light is coming to an end. Recently, a strange disease has appeared and spread like wildfire, keeping women from becoming pregnant. The population is condamned to age and die out in a few decades if no solution is found. Fortunately, scientists have discovered in old books some references to a cure, which would naturally be abundant on the mysterious planet of Origins, where one believes that life appeared for the first time... Unfortunately, the exact location of this planet has been lost throughout the generations.

Today, the only glimmer of hope lies in the hands of a small group of fearless adventurers relentlessly exploring the galaxy, trying to discover the location of this mythical world forgotten by all.. a small blue planet better known as.. Earth.

Inleiding
Eens in de zoveel tijd komt er een spel in alpha langs waarbij je het gevoel krijgt 'Wauw...das geil'. Dit is er zo eentje, altans voor mij. Voor alle duidelijkheid, het is nog niet speelbaar of wat dan ook, je kunt alleen de ontwikkeling volgen (zie links gedeelte)

Tot nu toe ontwikkelt door 1 (ja 1, als in, in zijn uppie) persoon met welhaast goddelijke programmeer skills. Wat heeft deze persoon dan gemaakt? Stel je een seamless universum voor, waar je, zonder laadtijd of wat dan ook (als je een uber snelle pc hebt) over een planeet kunt vliegen, op kunt stijgen de ruimte in en op weg naar andere planeten. De 'galaxy' wordt volgens zijn zeggen zo groot dat hij niet in een mensenleven is te bezoeken...

Als het zo enorm groot is, hoe wordt het dan gemaakt? Dit gebeurt dmv procedural meuk, wat kort gezegt inhoud dat niet elke planeet met de hand wordt gemaakt maar hij wordt gegenereerd door een computer. Dezelfde techniek wordt vaak gebruikt in de misschien bekende demoscene.

Dit klinkt natuurlijk too good to be true, maar even wat screenshots om alvast een idee te geven.

Geile Plaatjes
/edit: geile plaatjes zijn weg omdat mijn tweakers abo er niet meer is :P

Meer Info & links
Nu doen plaatjes eigenlijk de engine te kort, maar gelukkig is er ook nog mooi videomateriaal te verkrijgen:

Planet landing / take off (75mb)

En nog wat interessante en handige links:

Officiele website
Development Journal @ forum (Een echte aanrader, volg de ontwikkeling van dag op dag (nouja, bijna)
Minis Tirith Project (Gebruikt deze engine, je kunt hier ook al daadwerkelijk rondlopen door de stad, erg indrukwekkend)

Bla
Zal hier later misschien meer info neerknallen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Koetjeboe op 22-08-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wel jammer dat ze geen ingame screenshots hebben, ook niet op de officiele website (waar ik dit wél zou verwachten). Beetje naar omgeving kijken zegt natuurlijk ook niet zo veel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Dit is inderdaad erg indrukwekkend tot nu toe.
GJ-tje schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:59:
Wel jammer dat ze geen ingame screenshots hebben, ook niet op de officiele website (waar ik dit wél zou verwachten). Beetje naar omgeving kijken zegt natuurlijk ook niet zo veel... :)
:? 8)7
The game is currently in early development, and no playable version has been released yet.

Estimated time before first playable release: 1 to 2 years (in best case).
misschien zo wat duidelijker?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
GJ-tje schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:59:
Zoals je bij bovenstaande al kunt lezen is er nog niks 'speelbaars', al is zo rondvliegen natuurlijk al geil genoeg ;) Over enkele maanden verwacht hij een rondvlieg demo vrij te kunnen geven, echte game is nog weinig over bekend voor zover ik weet

Maar dat is maar goed ook, kon ik nog even doorsparen voor een nieuwe pc O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Damn, dit ziet er wel vet uit. Heb dat filmpje gezien en had echt zoiets van WOW! Nu maar hopen dat dit wat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Als ik zo die site doorlees word dit wel een super game, ik bookmark de site iig even :)

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01
Ziet er vet uit, klinkt vet. Maar een groot universium dat je nooit bent uitgekeken? Dan krijg je allemaal van die saaie planeten waar alleen van die bergen te vinden zijn net zoals op het filmpje. Lijkt me erg saai als er niet veel te doen is op een planeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
STIMPPYYY schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:56:
Ziet er vet uit, klinkt vet. Maar een groot universium dat je nooit bent uitgekeken? Dan krijg je allemaal van die saaie planeten waar alleen van die bergen te vinden zijn net zoals op het filmpje. Lijkt me erg saai als er niet veel te doen is op een planeet.
Volgens mij probeert ie een realistisch (of geloofwaardig) universum te maken, en lijkt me dan logisch dat niet op elke planeet leven is (als het goed is er in ons melkwegstelsel ook niet veel behalve ons :P ).
Maar je kan (volgens de faq) ook planeten kopen, dus als er veel spelers zijn en iedereen wil een planeet moeten er wel veel planeten zijn om te kopen :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat filmpje is erg indrukwekkend, met name het stuk dat hij door de dampkring gaat. Je ziet steeds meer sterren verschijnen. Dat schijnt in het echt ook te gebeuren :)

Het zou mooi zijn als hij meer mensen aan het project laat werken. Het is natuurlijk mooi om het zelf te doen, alleen is het niet te doen als je er een compleet spel van zou maken.

Die enorme hoeveelheid planeten spreekt me ook wel aan. Dan kan je makkelijk complete allianties vormen die ieder een grote hoeveelheid planeten bezitten en vecht je niet voor een enkele planeet, maar voor hele zonnestelsels. Dat zijn nog eens galactische oorlogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 12:44:
Dat filmpje is erg indrukwekkend, met name het stuk dat hij door de dampkring gaat. Je ziet steeds meer sterren verschijnen. Dat schijnt in het echt ook te gebeuren :)

Het zou mooi zijn als hij meer mensen aan het project laat werken. Het is natuurlijk mooi om het zelf te doen, alleen is het niet te doen als je er een compleet spel van zou maken.

Die enorme hoeveelheid planeten spreekt me ook wel aan. Dan kan je makkelijk complete allianties vormen die ieder een grote hoeveelheid planeten bezitten en vecht je niet voor een enkele planeet, maar voor hele zonnestelsels. Dat zijn nog eens galactische oorlogen :P
ff een war met 5000 man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
Het plan is dus om een soort 'habitable' zone te hebben, waar de meeste mensen zich bevinden / steden (waar je via voertuigen rond kunt rijden, niet te voet is het plan momenteel). Maar als je wilt kun je de ruimte verkennen, planeten ontdekken...lijkt mij leuk, zowiezo de gedachte dat je het gewoon zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Koetjeboe schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:43:
lijkt mij leuk, zowiezo de gedachte dat je het gewoon zou kunnen
Dan heb jij de komende 2 jaar iig leuke gedachtes :)

Het klinkt zeker leuk, alleen ik vraag me af of hij over twee jaar al niet is ingehaald door een commercieel bedrijf. Hij wil alles alleen doen en in ze FAQ staat ook dat het nog 2 jaar gaat duren, dat is een erg lange tijd.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
Dark Lord schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:21:
[...]

Dan heb jij de komende 2 jaar iig leuke gedachtes :)

Het klinkt zeker leuk, alleen ik vraag me af of hij over twee jaar al niet is ingehaald door een commercieel bedrijf. Hij wil alles alleen doen en in ze FAQ staat ook dat het nog 2 jaar gaat duren, dat is een erg lange tijd.
Die leuke gedachtes heb ik zowiezo wel ;)

Het is inderdaad een lange tijd, maar heb er wel vertrouwen in, ten eerste omdat hij er ook al een tijd mee bezig is (velen houden solo aan zoń project werken niet lang uit of kunnen het gewoon niet) en in die tijd al wel veel gedaan heeft...als je de datum in dev forum bekijkt zie je dat het ook best hard opschiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

kick

Er is nu een soort van demo te downloaden waarbij je de engine kunt testen enzo. Hier is hij te vinden: http://fl-tw.com/Infinity/infinity_combat_proto.php
The combat prototype is NOT the game!

This is a completely separate program that only shares the engine. It does not represent what you will find in Infinity. Its goal is, namely, to test: the graphics engine, the physics engine, the networking engine, experiment with controls / combat mechanics / balance, to improve stability/fix bugs and measure/stress performance.

The combat prototype is not meant to have a deep gameplay; do not expect any form of planetary landing. Only 8 ships are available to players, and those are not even textured. The gameplay is arena (team vs team) based, while Infinity will be a fully open "sandbox" type of game.

[ Voor 67% gewijzigd door eghie op 01-08-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Is hier geen groter topic van ?
Want dit is toch wel iets heel speciaals.

Als ik dit soort video's zie :o :

En dan besef dat hier oorspronkelijk één enkele programmeur achter zit dan valt mijn mond op de groot. :o
En het is nog een Belg ook, die op 12 km van mij woont. _/-\o_
Nu is het team met 9 mensen inclusief Flavien Brebion (de oorspronkelijke programmeur)

Nog één, vanaf 4 minuten = MIND BLOWN :P

Voor mensen die niet snappen waarom dit rete cool kan zijn.

http://www.imersiva.com/get.php?f=etherea1_eng

En vlieg maar eens over het oppervlakte van een planeet die in real time door je computer word gefantaseerd. (SLI kun je best af zetten)
En dat in 100 kb.

[ Voor 44% gewijzigd door Kain_niaK op 26-09-2011 04:15 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Dit is echt bizar.... Maar ik heb zo'n vermoeden dat dit een 10 jaren plan wordt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

eghie schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 17:05:
kick

Er is nu een soort van demo te downloaden waarbij je de engine kunt testen enzo. Hier is hij te vinden: http://fl-tw.com/Infinity/infinity_combat_proto.php

[...]
Zowel de local als client versie lijkt op dit moment niet te werken. Geeft steeds connection failed aan.

Had niet eens door dat dit een topic uit 2006 was OMFG :D

[ Voor 8% gewijzigd door PcManiaxx op 28-09-2011 15:24 ]

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Infinity is dood. Morsdood.

Outerra daarentegen is nog altijd springlevend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Mochten mensen nog geinteresseerd zijn er is na 10 jaar een kickstarter gelanceerd rond de game: 8)7

https://www.kickstarter.com/projects/309114309/infinity-battlescape

Aangezien ze er al 10 jaar overdoen om iets te releasen ga ik toch passen voor deze.

[ Voor 14% gewijzigd door Grompie op 22-10-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25

MarvinJames

Theatermaker

In ieder geval hebben ze al iets redelijks solide klaar en ze laten een paar hele stoere dingen zien, die zelfs na 5 jaar nog indrukwekkend zijn. Nu ben ik niet zo van investeren in een game (heb mijn lesje met Godus wel geleerd), maar ik ben toch wel erg benieuwd naar wat ze van deze game weten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
Zo, dat is lang geleden :o Wist niet eens meer dat ik hier een topic over had gemaakt. De kickstarter had ik al gezien maar heb tegenwoordig niet eens meer een game computer dus ik laat deze ook even schieten. Ook spreekt deze hele beperkte, niet MMORPG variant mij zelf persoonlijk niet zo aan. Wellicht als dit een succes is dat dan het originele idee nog uitgewerkt gaat worden.
Pagina: 1