Toon posts:

tv tuner om cai aan computerscherm te hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.735 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een apparaat waar je je cai aansluiting op het kastje aansluit en de andere kant bijv.. via vga/s-video naar je computerscherm gaat.
ik heb er 1 gevonden. maar deze schijnt nog niet vrijgegeven te zijn in nederland. en kan ik alleen maar ned 2 mee ontvangen.
dat gaat om onderstaand.
http://www.avermedia.nl/a...tuner_dvbtstb7.asp?show=3

heeft er iemand nog een idee... merk..???

thnx

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Is een TV kaart in je PC geen optie?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik wil juist geen pc gebruiken.. anders gezegd er is niet eens een pc.. het gaat voor een klant die heeft 4 tft/lcd schermen hangen en op 3 schermen draaien presentaties en op 1 scherm wilen ze de tv kanalen op zien.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

videorecorder?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kijk eens naar de AVerMedia AVerTV Box, oa verkrijgbaar bij alternate. Dat is precies wat je wilt volgens mij.

Het ding wat jij hebt gevonden is alleen voor digitale tv.

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 27-01-2006 11:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
videorecorder zit vogens mij geen vga of s-video aansluiting op.

en orion84 ik heb in eerste verhaal een link gezet wat ik wil hebben.. is dat wat je bedoeld of is er nog 1 model?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:48:
videorecorder zit vogens mij geen vga of s-video aansluiting op.

en orion84 ik heb in eerste verhaal een link gezet wat ik wil hebben.. is dat wat je bedoeld of is er nog 1 model?
Kijk op diezelfde site eens bij de sectie analoog ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat ding wat jij in de TS noemt is een tuner voor DVB-T, dus Digitenne/KPN TV. Niet wat je zoekt volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
het is de bedoeling dat hij achter een sateliet tuner komt te zitten....

sateliet--> sateliet tuner-->tuner-->tft/lcd scherm

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik denk dat je dit zoekt http://www.firedtv.nl/main/index.php

Tja vanalles

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:26
Ik heb zelf een Logic3 TV-tuner boxje bij www.amazon.de (kijk bij de PS2/XBox/etc uitbreidingen), hier zit een TV-tuner in (je hebt ze ook zonder), een VGA, een S-Video en een composiet ingang op en een VGA uitgang.

dit is de versie zonder tuner, en
dit de versie met.

Een videorecorder heeft trouwens meestal wél een composiet of een s-video uitgang, die kan je krijgen door een verloopadaptertje á 5-9 euro op de SCART aansluiting te zetten.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Acer heeft zo'n apparaat in het assortiment: de AX120 externe tv-tuner.

Zie pricewatch: Acer AX120 TV-Box

Verwijderd

Topicstarter
bedank allemaal ik denk dat ik hem heb.. ik heb het advied van orion84 opgevolgd en daar staat ie analoog.
bij mij kwam er alleen een probleem omdat het via sateliet gaat. maar heb avermedia gebeld en hun zeggen dat het moet werken.. dus heb hem net bij alternate besteld..

thnx

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Waarom hang je nog een extra tuner achter een sattuner? Dat snap ik ff niet.

Aannames zijn fataal.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

GaMeOvEr schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:15:
Waarom hang je nog een extra tuner achter een sattuner? Dat snap ik ff niet.
Omdat dat satteliettuner geen VGA uitgang heeft.

(een converter van X naar vga zou ook een oplossing geweest kunnen zijn)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja maar, die schermen hebben S-video in lees ik. Dus je doet dan Scart -> S-video kabeltje eraan, en je bent klaar! Tevens kun je dan gewoon zappen met je satbox, ipv nu een tuner ertussen te hangen, die je intuned op je satbox, om alsnog met je satbox te zappen, waardoor het duurder en onpraktischer wordt, en je alsnog vanaf je satbox naar je TV tuner kwaliteitsverlies hebt, omdat je het van de satbox ipv S-video met RF (coax) naar je tunerkastje stuurt, waar je het vervolgens met S-video of VGA naar je scherm stuurt.

Kortom, ik snap deze oplossing niet, als een simpel kabeltje:

- Voordeliger is
- betere kwaliteit oplevert
- geen extra kastjes in je signaalpad oplevert.

Kan alsnog een reden voor zijn, maar zoals het hier omschreven is, om één scherm het beeld van de satbox op een TFT te laten mikken die een S-video ingang heeft, vind ik het een rare en vooral onnodige constructie.

[ Voor 15% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-01-2006 17:20 ]

Aannames zijn fataal.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:57
Iva_Bigone schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:10:
Acer heeft zo'n apparaat in het assortiment: de AX120 externe tv-tuner.

Zie pricewatch: Acer AX120 TV-Box
die heb ik dus gehad, blijkt dat dit appararaat geen presets kan opslaan, dus de volgende dag alweer terug gebracht. anders was het i.c.m een tft een mooie lcd tv geweest,

edit: er word een paar keer gesproken over dat de schermen een zogenaamde s-video ingang hebben,
maar lees de topicstart maar eens na, de ts heeft het over tft-schermen met een vga ingang er word niet gesproken over s-video.

[ Voor 23% gewijzigd door shure-fan op 28-01-2006 16:16 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

shure-fan schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:09:
edit: er word een paar keer gesproken over dat de schermen een zogenaamde s-video ingang hebben,
maar lees de topicstart maar eens na, de ts heeft het over tft-schermen met een vga ingang er word niet gesproken over s-video.
Lees voordat je anderen corrigeert eerst zelf eens goed:
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:30:
ik ben op zoek naar een apparaat waar je je cai aansluiting op het kastje aansluit en de andere kant bijv.. via vga/s-video naar je computerscherm gaat.

Verwijderd

Hoi,

Het is een oud draadje maar ik zit een beetje met hetzelfde probleem.

Tv is kapot en weinig ruimte voor een nieuwe, wil ook over een jaar emigreren en wel naar een NTSC (niet PAL land). en kan nergens een TV voor een jaar huren, beetje zonde en gedoe om er een te kopen.
Heb sinds kort een 24" Samsung 2493hm met VGA,DVI & HDMI ingang.

nu zoek ik een manier om mijn UPC digitaal ontvanger aan te sluiten op mijn Samsung 24" TFT scherm. Ook wil ik mijn wii aansluiten op mijn Samsung ( heb hiervoor Wii component kabel gekocht )

Hoe doe ik dit ? Ik wil geen interne TV kaart (wil kunnen blijven werken op de mac), vroeger had "alternate" een soort kastje. ik zie alleen nu wat in duitsland:
http://www.amazon.de/Tren...CRAOE/ref=pd_sbs_vg_img_6
iemand die dit weet ? of zo'n kastje weet die zowel een wii aan kan en een thomson box van UPC?
Ik heb de wat oudere thomson dc152upc02 met alleen maar scart en RF uit
Dus denk ik dat ik een kastje nodig heb met scart, weet iemand een goede ?

edit: ok voor de wii heb ik het eindelijk gevonden, nu nog voor de TV
http://www.consoleshop.com/product.php?productid=17157

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 10:21 ]

Pagina: 1