[XP] opstartproblemen na uninstal trial Alcohol 120%

Pagina: 1
Acties:

• Zijlma
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03-2016
Ik heb de trialversie van Alcohol 120% onlangs gedeinstalleerd, maar bij het checken van het register, bleek dat er nog her en der wat restjes van zaten. Deze heb ik - conform de how-to op de alcohol site verwijderd. Herstart ging prima, dus vol goede moed verder gegaan.

Nu een dag later wil pc niets meer... Bij normale opstart van (volledig geüpdatete XPversie) doet hij een diskcheck. De check is prima, maar ik krijg een foutmelding als hij het log wil bijwerken. Start dan opnieuw op en dan gebeurt hetzelfde.

Veilige modus loopt hardstikke vast, alleen een knipperende dos-like cursor in beeld. Ik krijg tijdens de veilige modus opstart de mogelijkheid een VAX-driver te annuleren. Dat lost niets op helaas.

Verder heb ik gekeken of ik Windows kan herstellen (Repair) via de CD. Dat lukt niet, want ik krijg die optie niet. Ik kan alleen een nieuwe versie installeren. Hoewel ik morgen mijn nieuwe pc in huis heb ( :) ) wil ik mijn bestanden nog wel even van de oude afhalen (oude compaq 800 mhz). Ik ben nu dus niet blij...

What to do? Hoe krijg ik XP weer aan de praat?

Graag hoor ik jullie tips

[ Voor 3% gewijzigd door Zijlma op 27-01-2006 11:24 . Reden: link aangepast ]

Verwijderd

Als er echt niks meer lukt om hem aan de praat te krijgen, kun je natuurlijk altijd de HD eruithalen en hem als 2e HD in je nieuwe pc zetten. Op die manier kun je iig je data (waarschijnlijk) nog kopiëren naar je nieuwe pc.

(dit zeg ik, omdat toen mijn oude hd het begaf en iemand 'zeer hulpvaardig' hem probeerde te fixen met format C |:( en daarna Windows opnieuw ging installeren. Natuurlijk al mijn spullen kwijt/kapot, daarna wilde hij pas de bovengenoemde optie proberen, zodat ik iig nog iets kon terug recoveren.

• Zijlma
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03-2016
Het is uiteindelijk toch goed gekomen... Na een nachtje rebooten stond ie 's ochtends opeens aan... Waarom? geen idee.... :? Toen toch maar, ivm de snelheid, de harddisk in PC_nieuw gedaan en de bestanden overgezet. Fluzzz, bedankt voor je hulp anyway!