TV kaarten met NTSC ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik zet even aparte topic op speciaal voor mensen die regelmatig te maken hebben met NTSC signalen (videorecorders, laserdisc players, Amerikaans/Japans media, NTSC spelcomputers, etc) omdat in andere grote topic weinig wordt aangewezen op NTSC.

Ik zoek dus naar geschikte tv kaart die NTSC aankan (liefst PAL-SECAM-NTSC) en uitstekende beelden kan neerzetten. En ook NTSC via video ingang moet ook kunnen.

Bijvoorbeeld Pinnacle PCTV 110i kaart. Vanwege software problemen en aantal negatieve reviews van users zie ik toch maar even van af. En sommige sites zeggen dat deze STEREO is terwijl anderen ook weer MONO zeggen. Wat een verwarring.

Met MPEG2 encoder chip erop is bijvoorbeeld kaarten met digitale silicion tuner goede kans.
Wat is een voordeel van digitale tuner eigenlijk?
Volgens mij heeft MSI TV@nywhere alles in huis.

Dan hebben we nog over nieuwe generatie: NVTV kaart
In Nederland is XFX of Point of View de aanwezige merken.

Moet je maar deze review lezen: http://techreport.com/rev...uner-comparo/index.x?pg=1

NVTV schijnt mooiste beeld neer te kunnen zetten, maar ik weet niet of NTSC erin zit. Het heeft wel moderne digitale silicion tuner. PVR-150 LP schaamt zich een beetje door kleine storingen in beeld.

Wat heb je te vertellen voor NTSC gebruikers?

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Meestal is het zo dat er NTSC en PAL versies zijn van die dingen, zoals bijvoorbeeld bij de Hauppauge Wintv dingen.
Helaas wordt er in NL dan meestal alleen PAL verkocht :/
Misschien eens kijken of je wat kan laten overvliegen vanuit USA ?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
geen ervaring met NTSC maar des te meer met Pinnacle en eerlijk gezegd, ik vond de beeld- en geluidskwaliteit niet echt super. Ook driverproblemen met oa 64 bit. Haupage doet het bij mij momenteel beter (en ook betere drivers :) )

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Even gekeken naar ATI TV Wonder Elite, de topper in tests. Volgens http://reviews-zdnet.com....507-9332_16-31278064.html zou ie PAL en NTSC hebben, maar even gekeken op ATi site wordt er geen woord gemompeld over PAL.

Is het nou echt 1 kaart of wordt het net als PVR-150 aparte PAL en NTSC versie? :?

Sodeju - ATi TV Wonder Elite lijkt nergens te koop in NL.

[ Voor 9% gewijzigd door MrDummy op 27-01-2006 11:48 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
De meeste TV-Kaarten ondersteunen wel echt pure PAL en NTSC signalen.
Het grootste probleem is dat de meest apparatuur hier (europa) met zogenaamde "NTSC playback" geen echt NTSC signaal uitgeeft maar een zogenaamd PAL60 signaal.
Vrij weinig TV-kaarten kunnen hier goed mee overweg.
De PVR150/500 kaartjes bijvoorbeeld kunnen dit (nog steeds) niet weergeven , terwijl de gebruikte videochip het volgens de specificaties wel aankan.
Echt PAL, SECAM en NTSC gaat dus wel.