Toon posts:

Router advies niet draadloos

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een router, geen wireless met 4-poorten. Hij moet minimaal bestand zijn tegen de theoretische 20MBit down en 2MBit up (WAN) die Chello Extreme kan halen. Er moet dus een degelijke processor inzitten die ook bij torrentdownloads (ivm de vele connecties) de snelheid aankan.

Ik heb me rot gezocht naar wat Chello zelf advisseert en wat er rondgaat op Chelloo.nl en GoT, maar het schijnt dat mensen alleen maar wireless routers aanschaffen en aanraden. De reviews hiervan heb ik doorgenomen, maar het heeft allemaal veel meer dan wat ik eigenlijk nodig heb. Zelfs Chello adviseerd 3 routers die allemaal wireless ondersteunen. Ik heb absoluut geen draadloos netwerk en ook geen plannen in die richting.

Er hoeft geen firewall in te zitten, alleen NAT Port-Closing is voldoende, maar dat hebben alle routers eigenlijk wel. Naar welke routers moet ik kijken, de prijs niet hoger dan 60 euro bij voorkeur.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij een draadloze router kan je ook gewoon een 100mbit kabelnetwerk maken hoor. Zelf had ik een jaar lang een sweex router om mijn @home verbinding te delen over 5 pc's maar dit liep niet lekker als ik een tijdje op volle snelheid ging downloaden (van bijvoorbeeld nieuwsgroepen), liep de router vast en moest ik de stekker eruithalen en er na 10 sec weer in doen, waarna het hele verhaal weer opnieuw begon, als ik ging downloaden.

Ik ben toen op zoek gegaan naar een betere, maar ook betaalbare router, de Linksys (Cisco) BEFW11S4, was toen ergens in de aanbieding voor 35 euro. En omdat ik het draadloos toch niet veel gebruik was 11mbit zat.
En mocht je in de toekomst toch een beetje flexibel willen omgaan met een laptop en internet in huis, dan is het niet verkeerd om OOK en draadloze mogelijkheid te hebben. Als je die niet gebruikt, kan je die gewoon uitschakelen.
Deze router bevalt me uitstekend en is nog nooit uitgevallen in de 4 maand dat ik hem heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Laurens op 27-01-2006 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat had ik wel gezien en begrepen. Maar zijn er nu niet gewoon simpelere (goedkopere)routers zonder allemaal extra functies die ik toch niet nodig heb en die wel een stevige WAN throughput aankunnen.

EDIT:
Ik zie hier bijvoorbeeld een Linksys BEFSR41 (4x 100Mbps), ik las in een review ervan dat de vorige versies geen hoge throughput hadden. De nieuwe versies zijn waarschijnlijk beter, dit is een poplulair ding volgens de pricewatch, maar ik kan nergens vinden wat de WAN capaciteiten zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 11:20 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
ik zou in ieder geval geen speedtouch 546 nemen .
zelf ben ik er zeer ontevreden over.
hij gooit steeds de hele NAT table eruit en je kan ook niet port ranges openen maar alleen maar losse porten

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die zijn er niet zoveel volgens mij. En omdat ze er niet zoveel zijn, zullen die, als ze er zijn, duurder zijn, omdat ze er niet zoveel zijn ;)

Dus waarschijnlijk kan je beter een router kiezen die die functies wel heeft.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:59

Verwijderd

Kijk eens naar Routers die 100Mbit kunnen routen *

Verder vind ik dit toch wel vrij mager. Je had op zijn minst zelf met een aantal modellen aan kunnen komen zetten. Specs zijn op de website van de fabrikanten te vinden en je kan (aan de hand van oudere topics) echt wel een aantal merken vinden waar goede ervaringen mee zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.