Toon posts:

PC geeft geen beeld weer

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik problemen met mijn computer. Ik krijg geen beeld meer... Bij het booten hoor ik 1 lange piep en 2 korte. Windows XP boot wel helemaal. Dit kan ik zien omdat er een FTP server op draait. Als ik met VNC inlog op de PC krijg ik ook gewoon een zwart beeld. Ik dacht dat het aan mijn videokaart lag en heb deze al laten testen door mijn PC boer. Zij hebben de videokaart in meerdere systemen getest en zeiden er niks mee aan de hand is. Toen ik de videokaart gister terug kreeg heb ik de videokaart natuurlijk meteen weer ingebouwt. Toen gaf de videokaart gewoon weer beeld weer zoals het moet. Vanochtend wou ik de PC opstarten en kreeg weer GEEN beeld, ik heb dus weer dezelfde problemen als voorheen... Wat is er mis met mijn PC??

Specs:
Asus A8N-E
AMD Athlon 64 3500+ Venice
1x Dane Elec 1024MB DDR PC3200
Asus EAX800XL
Hitachi 7K250 250GB SATA
Tagan TG430-U22 430Watt

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ook eens gehad met mijn A8N-SLI, bleek de VGA kaart niet helemaal goed meer in te zitten.
Probeer eens een set koptelefoons in je ONBOARD geluidskaart te proppen, als je geluk heb heb je net als bij de A8N-SLI een "gesproken" foutmelding, kan soms makkelijker zijn dan "een lange en een korte" piep ;)
Niet meteen oordopjes in je oor douwen btw, volume van dat ding is std nogal hard!
En GOED luisteren, misschien meerdere keren, altijd beetje moeilijk te verstaan...

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Topicstarter
TheBlasphemer schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:36:
Ook eens gehad met mijn A8N-SLI, bleek de VGA kaart niet helemaal goed meer in te zitten.
Probeer eens een set koptelefoons in je ONBOARD geluidskaart te proppen, als je geluk heb heb je net als bij de A8N-SLI een "gesproken" foutmelding, kan soms makkelijker zijn dan "een lange en een korte" piep ;)
Niet meteen oordopjes in je oor douwen btw, volume van dat ding is std nogal hard!
En GOED luisteren, misschien meerdere keren, altijd beetje moeilijk te verstaan...
Ok, ik hoor dus helemaal geen stem :/

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 09:24

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Heb je niet zo'n d-led bij je moederbord gekregen? 4 van die groen/rode ledjes die exact aangeven waar je post misgaat, reuze handig. Bij mijn A8N-E zat er een, weet niet of het standaard is.

Hm. Als ik de layout van de A8N-E nog eens nakijk zie ik ook nergens een aansluiting voor zo'n ding... misschien haal ik nu m'n 2 pc's door elkaar?! 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door _fool op 27-01-2006 11:31 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
_fool schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:59:
Heb je niet zo'n d-led bij je moederbord gekregen? 4 van die groen/rode ledjes die exact aangeven waar je post misgaat, reuze handig. Bij mijn A8N-E zat er een, weet niet of het standaard is.
Nee, ik heb er helaas geen

Verwijderd

Het kan zijn dat je mobo beschadigt is!(1 lange piep en 2 korte). Tijdens opstarten van je pc zie je dan wel op je toetsenbord dat je lichtjes(capslock, nimlock, scrolllock) knipperen, anders betekent het dat het probleem zich in je moederbord bevind!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

1 Long, 2 Short = overduidelijk videokaart probleem

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:01:
Het kan zijn dat je mobo beschadigt is!(1 lange piep en 2 korte). Tijdens opstarten van je pc zie je dan wel op je toetsenbord dat je lichtjes(capslock, nimlock, scrolllock) knipperen, anders betekent het dat het probleem zich in je moederbord bevind!
De ledjes gaan 1x aan en dan weer uit bij het opstarten, dit lijkt me normaal ;)

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 23:53
Ik heb net in een ander topic gepost en hetzelfde probleem. Na 2 maanden normaal gebruik ineens geen post en beeld meer. Fans draaien wel etc. Ook 1 lange en korte piep. Heeft altijd normaal gewerkt tot gisteren. Alle randapparatuur en intern geheugen, videokaart, hdd etc. werkt wel op mijn oude p4gd1 mobo met een pentium proc.

Heb mijn moederbord (wel a8n-sli versie) en proc maar bij de winkel afgegeven, ze zoeken het daar maar voor mij uit. Ik vind het niet normaal als een moederbord van €140,- en 2 maanden oud bij normaal gebruik ineens niet meer opstart.

Ben net gebeld door de winkel, mobo is defect en wordt omgeruild.

[ Voor 8% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 02-03-2006 16:23 ]

Pagina: 1