[2003] Bestand van server->client, bestand corrupt

Pagina: 1
Acties:

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Wij maken hier gebruik van een W2K3 Server (64 bit) met 4 250GB hd's in RAID 1+0. Hierop heb ik een share staan met daarin een aantal ISO's van installatiecd's waarvan wij veel gebruik maken. Het probleem is alleen dat iedere keer als ik van die ISO's gebruik wil maken, ze corrupt blijken te zijn.

Wat heb ik gedaan:

Een ISO van een DVD op de server geplaatst en hier een MD5 hash van laten berekenen (en ook een PAR2 set, voor de extra test). De boel gekopieerd naar de client, in eerste instantie een Windows XP64 machine en wederom een MD5 hash laten berekenen en de PAR2 set laten controleren. De MD5 week af, en zelfs het PAR2 bestand om te controleren bleek beschadigd (deze was zo'n 200K).

Om uit te sluiten dat het probleem in XP64 zou zitten, heb ik hetzelfde gedaan, maar dan de bestanden gekopieerd naar mijn laptop, wat een gewone XP machine is. Deze gaf hetzelfde resultaat.

Wanneer de kopieeractie wordt omgedraaid, is er geen sprake van data corruptie. Een ISO + Par2 naar de server wordt keurig gevalideerd. Ook wanneer ik de bestanden naar een andere plek op de hardeschijf kopieer, worden de iso's gevalideerd. Het lijkt dus mis te gaan op het moment dat de data verstuurd wordt over het netwerk.

Ik krijg nu een beetje de kriebels, want ik durf niks meer op onze server te zetten, wat toch eigenlijk wel de bedoeling is.

Waar kan het hem in zitten dat die data corrupt is???

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 20:54
test het memory eens van beide computers met memtest86

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Doe eens een andere netwerkkaart in je server, dan een ISO file van je server kopiëren naar je pc kijken of dat wel goed gaat. Zo weet je of het aan je netwerk kaart licht.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• rjeggens
De Mem86 test kan ik alleen 's morgens vroeg nog doen, dus die laat ik ff liggen. De andere test kan ik nu uitvoeren, want er zit een tweede kaart in.. Let's try....

• rjeggens
Ok, andere ethernet kaart geprobeerd, heeft niets geholpen.. Bestanden zijn nog steeds erg corrupt.

Iemand nog andere suggesties?

Memtest wordt dus pas maandag morgen.. kan nu niet..

[ Voor 18% gewijzigd door rjeggens op 27-01-2006 15:26 ]

Verwijderd

Virusscanner uitgezet?

• rjeggens
Op geen van de machine's draait een virusscanner. Dus dat kan hem ook niet zijn.

De server wordt in principe gebruikt om een VMWare GSX server op te draaien. De bestanden die ik kopieer staan op de server zelf en niet op een VM. Wel heb ik enorm veel problemen gehad met het installeren van VMWare. Dat is nu wel opgelost, m.b.v. de helpdesk van VMWare. Die persoon meldde me overigens wel dat er extreme write-delays zichtbaar waren in de log. 4000 seconden had ie het over (en dat is geen tikfout). Dit bedenk ik me nu, maar zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? de problemen van VMWare hadden te maken met de Athlon 64 bit dual-core processor (maar misschien met nog meer dingen???)
Pagina: 1