Positielijn / aanwijskruis [excel]

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
In excel werk ik vaak met grote bestanden en veel kolommen dus.
Nu vind ik het ontzettend last dat je in excel niet iets van een positielijn / kruis op je cursor kan krijgen (tenminste voor zover ik kan vinden).
Wat ik dus wil is eigenlijk als ik mn cursor op F12 neer zet dat er een horizontale lijn langs rij 12 loopt en verticale lijn lang F loopt zodat je precies kan zien welke cellen ook in die rij vallen.
Weet iemand of dit bestaat en of zoiets te maken is?

Uiteraard kan ik ook die rij dan aan klikken en word het nummer/cijfer aan het begin van de cel/rij zwart maar dan nog zie je niet welke cellen er halverwege bij horen en hoe groter het bestand hoe lastiger het te zien is.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49

Dido

heforshe

MantaMania schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:46:
Weet iemand of dit bestaat en of zoiets te maken is?
Geen idee, ik heb het nog nooit gezien in Excel. Ik moet zeggen dat ik met het standaard bold worden van de rij/kolomkop als je een cel selecteerd ook eigenlijk nooit last heb de rijen en kolommen recht te zien. Al heb je 3000 kolommen, er staan er toch altijd maar een beperkt aantal op je scherm :?
Uiteraard kan ik ook die rij dan aan klikken en word het nummer/cijfer aan het begin van de cel/rij zwart maar dan nog zie je niet welke cellen er halverwege bij horen
Die snap ik niet. Als ik een rij selecteer worden alle cellen in die rij geselecteerd, en dat ziet er erg duidelijke uit?

Wat bedoel je met halverwege :?

Sterker nog, als ik een rij selecteer, en vervolgens ctrl+left click op een kolom, heb ik een heel mooir kruis ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dido op 27-01-2006 10:05 ]

Wat betekent mijn avatar?

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 18:00
Welke excel-versie heb jij?
Als ik m'n cursor op F12 zet, wordt heel die rij omkadert door een dikke vette lijn...plus is nog eens gekleurd ook..op die manier zie je heel goed alles staan...

Ik weet dat in vorige excel-versies het soms heel lastig was om te zien welke kolom je nu aanklikte...recentere versies zijn echt wel duidelijk genoeg.

edit...als ik op F12 klik, natuurlijk geen horizontale lijn..kbedoel gewoon rij12 (maar als je dan idd ctrl-left click doet en daarna op kolom F klikt....misschien dat resultaat?)

[ Voor 22% gewijzigd door Blackminister op 27-01-2006 10:10 ]

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• MantaMania
Dido schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:04:

Die snap ik niet. Als ik een rij selecteer worden alle cellen in die rij geselecteerd, en dat ziet er erg duidelijke uit?

Wat bedoel je met halverwege :?

Sterker nog, als ik een rij selecteer, en vervolgens ctrl+left click op een kolom, heb ik een heel mooir kruis ;)
ja dat zei ik verkeerd ik bedoel als ik een cel selecteer ipv als ik een rij selecteer.
En ik wil dus niet op de rij of kolom hoeven klikken maar gewoon als ik met de pijltjes toets een bepaalde kolom door loop dat ik makkelijk kan zien welke gegevens daar in de rij bij horen.
Over het algemeen kan je het wel redelijk zien maar als ik 20 kolommen op het scherm heb dan zou ik het wel makkelijk vinden als de rij waar ik in zit extra opvalt.

• MantaMania
Blackminister schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:08:
Welke excel-versie heb jij?
Als ik m'n cursor op F12 zet, wordt heel die rij omkadert door een dikke vette lijn...plus is nog eens gekleurd ook..op die manier zie je heel goed alles staan...
dit doet ie niet standaard toch in ieder geval in 2000 niet xp kan ik nu niet testen omdat ik op mn werk zit.
En dan nog zou ik eigenlijk iets van een tool / addon willden downloaden voor 2000.