Toon posts:

Videokaart opvoeren, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 640 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus a9250 TD/GE videokaart met 256MB geheugen. De kaart woont op een Asus P4B-LA mobo, samen met 1152MB SDRAM (133Mhz) en een P4 (1.5Ghz) in een systeem dat ooit begon als een HP Pavilion 7945

Werkt allemaal prima, maar ik zou er best een beetje meer performance uit willen knijpen. Heb gehoord je met het vervangen van de originele Catalyst drivers door Omega drivers op redelijk veilige manier de videokaart een beetje kan kietelen.

Vraag is alleen: hoe dan? Wat moet/mag/kan ik doen, zonder mijn kaart te mollen?

Ik heb gisteren de laatste Omega drivers opgehaal en geinstalleerd. Ben een beetej overdonderd door de vele opties, en ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Wie helpt me op weg?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Wie helpt je op weg? Nou, hier op Tweakers is dat over het algemeen de F.A.Q. Als je de link bekijkt en iets verder naar beneden scrollt zul je zien wat de beste manier is om te overclocken.....

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
gebruik AtiTool, dat is een makkelijk programma

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik kan niet anders zeggen om Google te gebruiken.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

MrDrako

nep ict'er

Omega maakt de kaart in principe juist langzamer, maar zorgt wel voor betere beeldkwaliteit.

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

ik heb het juist alleen gezien dat er met de omega drivers juist hogere 3dmark scores uitrolden dan met de standaard

For we are many

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

je wil dus de instellingen van de core en het geheugen omhoog gooien of wil je alleen betere plaatjes?

Atitool/Atitraytools laten je toe om te testen hoever je kan klokken met desbetreffende kaart, zonder dat je veel hoeft te lezen over alle instellingen.

Maar ik zie je 1e post en ik denk bijna zeker dat je wel voortaan even beter de policy en voorwaarden moet doorlezen, op GoT verwacht men meer dan alleen een oproep over het klokken van een GK. ;)

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Eigenlijk hoort het overclocken van videokaarten thuis in Tweaking & Cooling Algemeen

Maar deze vragen zijn zo basic dat ze al in de FAQ staan vermeld. Lees dat gewoon eens op je gemak door, en probeer het gewoon. Als je niet te wild begint met overclocken kan er niet veel fout gaan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.