Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Playstation 2 Light gun dilemma

Pagina: 1
Acties:
  • 2.465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Alright, ik had niet zo lang geleden een PSTwo gekocht, hoofdzakelijk voor de shooters. Nu ik twee tv's naast elkaar heb staan zou het ook wel cool zijn om met z'n 2en op 2 schermen te knallen. Helaas bleek mijn 100Hz light gun niet te werken op mijn nieuwe tv, maar daar komt hopelijk binnenkort een nieuwe oplossing voor in de vorm van de LCD Top Gun van EMS (zie http://www.hkems.com/product/xbox/LCDTopGun.htm ).

Nu stuit ik weer tegen een ander probleem, de linkmogelijkheden van de Shooters. Time Crisis 3 kun je alleen linken via i.LINK en die hebben ze al een tijdje uit de Playstation gesloopt. Van mijn andere twee shooters (die ik overigens nog moet spelen ;) ) lees ik er helemaal niks over in de handleiding, dus heb ik het idee dat die het helemaal niet kunnen.

Dus ik vroeg me af wat nu het beste is om te doen. Maar om dat te weten moet ik eigenlijk even uitvogelen welke Shooters er allemaal zijn voor de PS2 en of ze LAN of i.LINK ondersteunen. Ik heb hier nog geen lijst van kunnen vinden, dus input is van harte welkom :)
Dit is wat ik tot nu toe weet qua shooter games op de PS2:

Death Crimson OX+
Dino Stalker
Endgame
Gunfighter 2: Return Of Jesse James (no LINK/LAN?)
Gun Survivor 2
Gun Survivor 3
Ninja Assault
Resident Evil - Dead Aim
Time Crisis: Crisis Zone
Time Crisis II
Time Crisis III (i.LINK)
Vampire Night (LAN according to HDGames.net)
Virtua Cop: Elite Edition (no LINK/LAN?)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Tikje naar SPV :)

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Shadow_Zero schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:42:
Alright, ik had niet zo lang geleden een PSTwo gekocht, hoofdzakelijk voor de shooters. Nu ik twee tv's naast elkaar heb staan zou het ook wel cool zijn om met z'n 2en op 2 schermen te knallen. Helaas bleek mijn 100Hz light gun niet te werken op mijn nieuwe tv, maar daar komt hopelijk binnenkort een nieuwe oplossing voor in de vorm van de LCD Top Gun van EMS (zie http://www.hkems.com/product/xbox/LCDTopGun.htm ).
Ja, het is een nieuw product dat met triangulatie werkt. Ik zou er niet teveel van verwachten. EMS is een Chinees B-merk dat niet niet bepaald bekend staat om zijn kwalitieve goede spullen.
Nu stuit ik weer tegen een ander probleem, de linkmogelijkheden van de Shooters. Time Crisis 3 kun je alleen linken via i.LINK en die hebben ze al een tijdje uit de Playstation gesloopt. Van mijn andere twee shooters (die ik overigens nog moet spelen ;) ) lees ik er helemaal niks over in de handleiding, dus heb ik het idee dat die het helemaal niet kunnen.
Van de onderstaande titels (Japanse versies) uit eigen collectie kan ik bevestigen dat zee geen iLink ondersteunen:

Death Crimson OX+
Gun Survivor 2 - Bio Hazard Code Veronica
Gun Survivor 3 - Dino Crisis
Gun Survivor 4 - Bio Hazard Heroes never Die
Time Crisis - Crisis Zone
Gunvari Collection + Time Crisis
Ninja Assault
Vampire Night
Virtua Cop Re-Birth

Japanse spellen met iLink:
Time Crisis 2
Time Crisis 3

PS. House of the Dead III is niet voor PS2. Helaas exclusief voor Xbox :(
PPS. Silent Scope 2 is ook een shooter die iLink ondersteunt. Is helaas geen lightgun spel, maar wel iets wat in hetzelfde genre valt. Is een sniper gun game bekend uit de speelhal.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Shadow_Zero
En de games die jij noemde hebben ook geen LAN?
En weet je toevallig of Vampire Night ook daadwerkelijk LAN heeft?

Ik heb al wat goede berichten over die EMS gun gehoord, we wachten af. Als het goed is gaat Digifan ze testen :)

Update van het lijstje

PS2 Light Gun games
Death Crimson OX+ (no LINK)
Dino Stalker
Endgame
Guncom
Gunfighter 2: Return Of Jesse James (no LINK/LAN)
Gun Survivor 2 - Bio Hazard Code Veronica (no LINK)
Gun Survivor 3 - Dino Crisis (no LINK)
Gun Survivor 4 - Bio Hazard Heroes never Die (no LINK)
Ninja Assault (no LINK)
Point blank
Resident Evil - Dead Aim
Time Crisis: Crisis Zone (no LINK)
Time Crisis II
Time Crisis III (i.LINK)
Vampire Night (no LINK, LAN according to HDGames.net)
Virtua Cop: Elite Edition (no LINK/LAN)

Het lijkt me dan toch niet waard om m'n PS2 om te ruilen voor een met iLink OF om er een bij te kopen voor LAN heheh
Jammer, knallen op 2 schermen is toch een aanlokkelijk idee :)

[ Voor 11% gewijzigd door Shadow_Zero op 30-01-2006 20:26 ]

• Shadow_Zero
Van het weekend wilde ik mijn nieuwe Joytech Sharp Shooter 2 Arcade Light Gun op mijn Philips 28PW8504 100Hz tv (uit '98) testen en deze bleek niet te werken. Dit terwijl de handleiding zelfs claimt dat hij op HDTV's werkt (maar geen lcd en plasma).

Mijn Speedlink 100hrz Desert Eagle werkt wel prima op deze tv. Ik zou denken dat als een 100Hz gun het doet, andere merken het ook wel doen, maar dat lijkt niet het geval. Weet iemand er meer over of heeft er ervaring mee?

En weet iemand of 100Hz light guns ook op de (kunnen) Philips 32PW9551 werken? (zie ook philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?)

• Shadow_Zero
Ter info, al mijn light guns werken niet op de Philips PW9551, helaas :/

• Ruuhl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 21:48
Ik heb het virus ook te pakken gekregen toen ik laatst in een gamehal Virtua Cop 2 speelde. Zo'n Arcade kast is moeilijk aan te komen en nog duur ook, plus dat je maar één spel hebt. Zoekende naar alternatieven kwam ik uit bij de PS2 met twee lightguns.
Ik heb zelf nog geen lightgun of PS2, dus ik ben misschien een beetje een leek op dit gebied. Heb al wel onderzoek gedaan naar de guns, maar heb er maar één gun (EMS Topgun) gevonden die werkt op lcd/plasma/projectie tv's, wat eigenlijk mijn belangrijkste criteria is. Lekker knallen op een beamer, heerlijk toch?!

Nu lees ik jullie allemaal praten over LAN en i.LINK, maar weet niet wat het betekent. Het lijkt me niet dat jullie Local Area Network bedoelen.. Zijn het twee manieren om twee (of meer) tv's aan één PS2 te koppelen? Want dat is dan geen beperking voor mij...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
LAN en iLINK worden gebruikt om met 2 PS'2 2 TV's aan te sturen zodat je allebei een eigen TV hebt om op te schieten.

Is er iemand hier die ervaring heeft met die EMS lcd topgun? Ik krijg ineens ook zin om te schieten, maar heb pas een nieuwe LCD TV gekocht :( (wel 42" dus wel geschikt voor het betere schietwerk)

• Ruuhl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 21:48
Ik heb volgens mij de enige winkel in Nederland gevonden die hem verkoopt, check:

http://www.psxshop.nl/xbpsx2-lcd-top-gun-p-1840.html

Vrij prijzig, dat wel. Maar ik vind het iets betrouwbaarder uitzien dan die site van EMS zelf. Plus kan ik niet ff op en neer naar Asia om ze laten repareren :P
Wanneer ik ze heb gekocht en gespeeld, zal ik hier mijn ervaring delen

Btw, kun je gewoon met twee pistolen op één Playstation 2 spelen, of is daar nou juist die i.link/lan voor nodig?

[ Voor 13% gewijzigd door Ruuhl op 21-11-2007 22:29 ]

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:57
Ruuhl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:28:

Btw, kun je gewoon met twee pistolen op één Playstation 2 spelen, of is daar nou juist die i.link/lan voor nodig?
Dat kan, heb zelf Time Crisis met 2 oude PSX guns (de orginele Namco guns) gespeeld op m'n PS2, zal met de G-Con2 ook kunnen (zelfde aansluiting), maar daar heb ik er maar 1 van :)

Hoop zelf dat Namco met een oplossing voor plasma's komt, zou graag een nieuwe Time Crisis op m'n 42" spelen :9~
Voor HotD2 op de dreamcast zal er wel nooit meer een oplossing komen .. :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Speedy op 22-11-2007 11:32 ]

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik zag dat er nog een aantal vragen onbeantwoord zijn.

Je kunt 2 lightguns aan één console vastmaken. Mits de game het ondersteund. Ik weet uit ervaring dat Time Crisis 3 het zeker ondersteund.

Qua gun zijn er maar 2 goed. De orginele GunCon2 en de, zoals hierboven al genoemd, EMS LCD Topgun. Die laatste vooral omdat hij het altijd, op welk scherm dan ook het doet. Hij maakt gebruik van een soortgelijke technologie als de wii (ook met een sensorbar, 2 in dit geval)

Ga je voor de EMS en een beamer, dan raad ik je de BLAZE stands aan. Dit zijn sensorbar's die van een groter formaat zijn en een grotere afstand hebben.

Ikzelf heb ook de EMS, en heb er spijt van dat ik er geen 2 heb gehaald. In nederland ben je er een dikke 60 euro aan kwijt, via play-asia ongeveer 36 (incl verzendkosten).

Mocht je twijfelen over een lightgun, probeer die van EMS uit. Hij zal je zeker bevallen.
Pagina: 1