Toon posts:

CPU, Mobo dood

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Wie kan mij helpen?

Tijdens Windows startup sloeg m'n PC vast na herstart doet hij niets meer.
Geen meldingen op het scherm, ook niet van de videokaart en geen piepjes.
Alleen de ledjes gaan branden je hoord de hardeschijven even en de fan's draaien.
De videokaart en het geheugen heb ik al getest.
Wat zal het zijn de CPU of de Mobo?

Iemand dit al meegemaakt?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-08 14:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
Meestal is in zo'n geval het moederbord eraan maar ik heb al veel rare dingen meegemaakt ("dode" borden die het na een dag ineens weer doen enzo)

Haal alles wat je niet direct nodig hebt eruit -> alleen mobo + proc + geheugen + videokaart overhouden.

Werkt het dan nog niet dan zit er niets anders op dan mobo en processor te vervangen of ergens anders te testen

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Anders even proberen je bios te resetten.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Processor is dood, Zeker weten. Heb het al een keer eerder gehad met een ABIT KT7 en een AMD 1100. Precies dezelfde simptomen:? als wat jij verteld. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja dacht ik ook al dat de CPU dood was ik hoop dat de Mobo niet dood is.
Dan maar weer een nieuwe CPU kopen :(

Verwijderd

hmmm hoeft helemaal niet. Probeer eens je hele pc uit elkaar te slopen, alles los halen en over een paar dagen weer in elkaar te zetten. Werkt soms.

btw. was ie ge-overclocked?

Verwijderd

Als je geen piepjes meer hoort kan het idd processor of mobo zijn. kan allebij of 1 van tweeën.

Verwijderd

Topicstarter
Nee deze was juist niet overklocked:(
Het was gewoon een PIII 500 op een p2b-f.

Verwijderd

blijven proberen om het te laten werken, mobo's hebben de neiging om soms opeens weer te werken.
Heb ook al een keer voor niks een nieuw mobo gekocht :(

Verwijderd

cmos ff ressettten en hopen dat ie het weer doet soms help het op je proc eruit te halen en weer te monteren weet niet waarom maar het schijnt zo te zijn

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Yep ook een keer gehad.
Ditmaal met een k6-2 450. Deed niks meer, dus ik terug naar de winkel voor een nieuwe (garantie rulez!). Die gasten testen dat ding en hij doet het gewoon. Ik stop hem er thuis weer in en hij doet het weer.
Ik snapte d'r geen fuck van, maar dat boeide me niet...

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Dat heb ik ELKE DAG. Als ik de computer uitzet, en ik wil hem weer aan doen, moet ik EERST de CMOS resetten op he t moederbord, anders krijg ik geen beeld en start die niet op. Alleen HDD's gaan draaien enzo. Zeer irritant en vaag. :(
Zomaar, spontaan moest ik dat ineenkeer elke keer doen! :(

• TriAthlon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

TriAthlon

InGeenJeus

Goh dit probleem heb ik ook met mijn amdk62-450, maar hoe reset ik mijn bios dan, met wat jumpers of zo ???

Verwijderd

clear cmos (met een jumper) dan ff defaults laden 1 x booten met bootflop partitie wegflikker en nog een vette fdisk /mbr
formateren /s/u/f/autotest dan windows opnieuw proberen enne ..Niet vergeten BOTFLOPS ZIJN WRITE PROTECTED of je jast er een ghost overheen (als je die heb teminste)

Verwijderd

Oke: probeer dit maar eens:
1) clear je CMOS
2) deze opstelling:
mobo + cpu + cooler (duh!:))
vga kaartje
monitor
toetsenbord
voedinkje

Mocht hij niet opkomen even met andere systemen indien mogelijk het een en ander verwisselen.

Als het wel op komt: niet alels in één keer erin gooien, maar alle kaarten en drives één voor één erin!

succes ermee trouwens....

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Dat is dus zeker niet je processor.

Als je een dode processor hebt kan je mobo nog wel aan het booten beginnen, want hij begint toch met de videokaart?

Heb ik ook gehad met 2(!!) BP6'en..
Allebei mobo dood.

Avondje laten staan en hij deed het weer. NOT! Hij ging alleen maar weer aan om me HDD's te verklooien, TAKKE DING!!!

Zou gewoon nieuw mobo halen, als ze zo gaan sputteren kunnen ze alleen maar slechter worden, en overig spul toruwens ook!

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Lopen alle instructies, dus ook de bootstrap, niet via je CPU? Dus dooie CPU = dood systeem? Ik heb nog nooit mee gemaakt dat ik een dooie CPU zag en wel mijn VGA BIOS voorbij zag komen. :?

Probeer maar es je CPU van je mobo af te halen en kijken wat ie dan doet. volgens mij helemaal nada niets.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Joh? Is da ech zo?

maar dan nog, mobo's zijn VEEEL sneller kapot uit zichzelf dan een CPU, zeker als de CPU niet OC'ed is....

Mobo hebt een BIOS,CMOS & Accutje en dat is kwetsbaarder dan je denkt

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58
Trek je voedingskabel er eens uit, het kan soms dat door ophoping van statische electriciteit je mobo niets meer doet.

Verwijderd

Ik heb al 2 jaar last van dit probleem. Ik heb inmiddels bijna alle onderdelen al een keer vervangen. Toen ik mijn mobo had vervangen deed hij het weer een paar maanden, maar toen begon het gezeur weer. Vanmiddag trok ik dus mijn hd kabels eruit, en dan doet hij het wel, zodra ik ze er weer in en de pc aan doe gebeurt er niets. Het is nu dus zeker mijn hd.
Een computer die niet opstart vanwege een kapotte hd lijkt onlogisch maar het is toch echt zo. Dat zou ik dus ff goed checken.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

DarkHelmet schreef op 22 January 2001 @ 14:10:
Dat is dus zeker niet je processor.

Als je een dode processor hebt kan je mobo nog wel aan het booten beginnen, want hij begint toch met de videokaart?

Heb ik ook gehad met 2(!!) BP6'en..
Allebei mobo dood.

Avondje laten staan en hij deed het weer. NOT! Hij ging alleen maar weer aan om me HDD's te verklooien, TAKKE DING!!!

Zou gewoon nieuw mobo halen, als ze zo gaan sputteren kunnen ze alleen maar slechter worden, en overig spul toruwens ook!
denk ff na man..

welk onderdeel moet dan in vredesnaam de ROM-code van je grafische kaart uitvoeren?? de GPU :?... denk ut niet.. het is de processor die het doet 8)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Laat oude }:O }:O }:O toch lekker in de sloot zitten :|

obscurus, wil je eens de sticky en de FAQ doornemen:
Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.